2016年3月6日日曜日

That Should Be Me ジャスティン・ビーバー (Justin Bieber)

理由はわかりませんがこの曲はSongfacts.comのDAILY TOP 10 LYRICSの10位に入っていました。下のヴィデオの中でJustin Bieberの後ろで歌っているのがアメリカのカントリー・バンドRascal Flattsであることを考えれば,この曲にカントリーっぽい感じがするのも当然かもしれません。 
I don't know why but this song ranked 10th on the DAILY TOP 10 LYRICS on Songfacts.com.  Considering people who sing backup for Justin Bieber in the video below are an American country band Rascal Flatts, it's quite natural that the song has a country feel to it. 
That Should Be Me  (Justin Bieber)
[Verse 1]
Everybody's laughing in my mind
Rumours spreading 'bout this other guy
Do you do what you did when you did with me? Does he love you the way I can?
Did you forget all the plans that you made with me? Cause baby I didn't

[Chorus]
That should be me holding your hand
That should be me making you laugh
That should be me, this is so sad
That should be me, that should be me
That should be me feeling your kiss
That should be me buying you gifts
This is so wrong, I can't go on
'Til you believe that that should be me, that should be me

[Verse 2]
You said you needed a little time for my mistakes
It's funny how you used that time to have me replaced
Did you think that I wouldn't see you out at the movies? What you doing to me, you're taking him where we used to go
Now if you're tryna break my heart, it's working because you know that

[Chorus]

[Bridge]
I need to know should I fight for love or disarm
It's getting harder to shield this pain in my heart

[Chorus]
That should be me holding your hand
That should be me making you laugh
That should be me, this is so sad
That should be me, that should be me
That should be me feeling your kiss
That should be me buying you gifts
This is so wrong, I can't go on
'Til you believe that that should be me
Holding your hand, that should be me
The one making you laugh oh baby, oh that should be me
That should be me giving you flowers, that should be me talking for hours
That should be me, that should be me, that should be me

[Outro]
Never shoulda let you go, I never shoulda let you go
That should be me
Never shoulda let you go
That should be me

[Verse 1]
みんなが自分を笑ってるって
頭じゃそんな気がしてる
あいつのウワサが聞こえてきたよ
あの頃俺にしてたこと
今度はあいつにしてんのか?
俺みたいにお前のことを
あいつは大事にできんのか?
一緒に立てた計画も
すっかり忘れちゃったのか?
だって俺は覚えてるんだ

[Chorus]
本当なら
手を繋いでるのもこの俺で
笑わせてるのも俺なんだ
俺がしてるはずなのに
こんなの悲し過ぎるだろ
本当なら
そこに俺がいるはずなのに
本当なら
そのキスの感触を
味わってるのもこの俺で
プレゼントしてるのも
この俺のはずなんだ
こんなのやっぱりおかしくて
このままじゃやってけないよ
自分の相手は俺だって
お前が信じてくれなくちゃ

[Verse 2]
言ったよな?
俺がやらかしちゃったから
ちょっと時間が欲しいって
だけど笑える話だろ?
その時間が出来たから
お払い箱にされたんだから

映画館に出かけたら
お前の姿を探すって
想像できたはずだよな?
なんてことするんだよ?
あの頃一緒に行ったところに
あいつを連れて行くなんて
そうやって俺のこと
傷つけようとしてんなら
ちゃんと上手くいってるよ
だってわかっているんだろ?

[Chorus]

[Bridge]
どうしても知りたいんだよ
お前の気持ちを取り戻すまで
このまま頑張る方がいいのか
それともすっかり諦めるのか
だんだんと
心の中の辛い気持ちを
無視できなくなってきた

[Chorus]
本当なら
手を繋いでるのもこの俺で
笑わせてるのも俺なんだ
俺がしてるはずなのに
こんなの悲し過ぎるだろ
本当なら
そこに俺がいるはずなのに
本当なら
そのキスの感触を
味わってるのもこの俺で
プレゼントしてるのも
この俺のはずなんだ
こんなのやっぱりおかしくて
このままじゃやってけないよ
自分の相手は俺だって
お前が信じてくれなくちゃ
本当なら
手を繋いでるのもこの俺で
笑わせてるのも俺なんだ
俺がしてるはずなのに
お前に花をプレゼントして
何時間も話し込む
そうするのはこの俺で
俺がやってるはずなんだ
俺の役目のはずなのに

[Outro]
お前のことを絶対に
手放したりしちゃダメだった
諦めたりしちゃダメだったのに
そうすれば
今俺がそこにいるのに
お前のことを絶対に
手放したりしちゃダメだった
そうすれば今だって
そこにいるのは俺だったのに

(余談)

「後悔先に立たず」・・・先人の言葉を主人公には贈りたいと思います。

2 件のコメント:

  1. 曲を聴きながら 「Bruno Mars の When I was your man しかり、この手の曲は英語だとグッとくるな…」 としんみりしながら徐々にスクロールし、最後のコメントが目に飛び込んできた瞬間、外にも関わらず盛大に声を上げて笑ってしまいました…

    それはもう自分でもびっくりするくらい林家パー子に似た笑い声を…

    返信削除
    返信
    1. コメントありがとうございます。ただコメントを拝見して以来,彼女の「キャーハハハハ」という笑い声がことあるごとに脳裏に蘇ってしまいやや困惑しております。

      削除