2019年2月4日月曜日

Why ショーン・メンデス (Shawn Mendes ft. Leon Bridges)

若いころは恋愛の醍醐味というものは好きな相手が同じ気持ちをハッキリと意思表示してくれた「後に」来るものだと思っていましたが,実はそれは違います。今なら意思表示の「前に」来るとわかっています。相手のことをこっそり好きになっている時が一番ワクワクするものです。
When I was young, I believed that the real thrill of love comes AFTER the person I love explicitly loves me back.  No, it's not true.  Now I know it comes BEFORE it.  It's when I secretly care for someone that I can feel the real thrill of the love to the fullest.
Why  (Shawn Mendes ft. Leon Bridges)

[Verse 1]
I know a girl, she's like a curse
We want each other, no one will break first
So many nights, trying to find someone new
They don't mean nothing compared to her, and I know

[Pre-Chorus]
When people ask about us, now, we just brush it off
I don't know why we act like it means nothing at all
I wish that I could tell you that you're all that I want, yeah

[Chorus]
I pretend that
I'm not ready
Why do we put each other through hell?
Why can't we just get over ourselves?
And you say "hi" like
You just met me
Why do we put each other through hell?
Why can't we just get over ourselves?
Why can't we just get over ourselves?

[Verse 2]
When I hear you sing, it gets hard to breathe
Can't help but think every song's about me
And every line, every word that I write
You are the muse in the back of my mind, oh

[Pre-Chorus]
Don't wanna ask about it 'cause you might brush it off
I'm afraid you think that it means nothing at all
I don't know why I won't admit that you're all I want

[Chorus]
I pretend that
I'm not ready
Why do we put each other through hell?
Why can't we just get over ourselves?
And you say "hi" like
You just met me
Why do we put each other through hell?
Why can't we just get over ourselves?

[Instrumental]

[Chorus]
I pretend that
I'm not ready
Why do we put each other through hell?
Why can't we just get over ourselves?
And you say "hi" like
You just met me
Why do we put each other through hell?
Why can't we just get over ourselves?

[Outro]
I know a girl, she's like a curse
We want each other, no one will break first
So many nights, trying to find someone new
They don't mean nothing compared to you

[Verse 1]
知り合いの子のことだけど,呪いみたいにその子のことが,いつでもずっと気にかかってる
お互い相手が好きなのに,そうだとどっちも告白しない
だからもう諦めて,次の相手を見つけるために,今までずっと頑張ったけど
どの子もあの子の敵じゃない,しかもちゃんとわかってる

[Pre-Chorus]
二人のことを周りから,どうなってるのと聞かれても,どっちもそのまま流してる
そんなのどうでもいいことだって,お互いそんなフリしてるけど,その理由がわからない
お前じゃなくちゃダメなんだって,言いたいと思ってるのに

[Chorus]
そうじゃないのにフリしてた
まだちょっと早過ぎるって
こうやってなんでお互い相手のことを苦しめているんだろ?
終わりにすれば済むことなのにどうしてもそれができない
挨拶してくる時だって
なんだかやけによそよそしくて,初対面のヤツみたい
こうやってなんでお互い相手のことを苦しめているんだろ?
終わりにすれば済むことなのにどうしてもそれができない
諦めりゃいいはずなのに

[Verse 2]
歌声が聞こえてくると,息をするのも苦しくなって
いちいちどれも自分のことを言ってるように聞こえちゃう
こっちが曲を書く時は,歌詞のどこを作ってたって
いつも頭の片隅でまるでミューズになったみたいにお前のことが浮かんでる


[Pre-Chorus]
直に聞くのはイヤなんだ,そのまま流されたくなくて
お前からそんなのどうでもいいことだって,そう言われると困るから
お前じゃなくちゃダメなんだって,言いたいと思ってるのに

[Chorus]
そうじゃないのにフリしてた
まだちょっと早過ぎるって
こうやってなんでお互い相手のことを苦しめているんだろ?
終わりにすれば済むことなのにどうしてもそれができない
挨拶してくる時だって
なんだかやけによそよそしくて,初対面のヤツみたい
こうやってなんでお互い相手のことを苦しめているんだろ?
終わりにすれば済むことなのにどうしてもそれができない
諦めりゃいいはずなのに

[Instrumental]

[Chorus]
そうじゃないのにフリしてた
まだちょっと早過ぎるって
こうやってなんでお互い相手のことを苦しめているんだろ?
終わりにすれば済むことなのにどうしてもそれができない
挨拶してくる時だって
なんだかやけによそよそしくて,初対面のヤツみたい
こうやってなんでお互い相手のことを苦しめているんだろ?
終わりにすれば済むことなのにどうしてもそれができない
諦めりゃいいはずなのに


[Outro]
知り合いの子のことだけど,呪いみたいにその子のことが,いつでもずっと気にかかってる
お互い相手が好きなのに,そうだとどっちも告白しない
だからもう諦めて,次の相手を見つけるために,今までずっと頑張ったけど
どの子もあの子の敵じゃない

(余談)

・・・我慢大会ですね。

0 件のコメント:

コメントを投稿