2018年9月2日日曜日

Teach Me How To Be Loved レベッカ・ファーガソン (Rebecca Ferguson)

Rebecca Fergusonのことをご存じでしょうか?ある読者の方からのリクエストに応えて2012年にこちらの曲を取り上げました。今はもう時間的な余裕がなくこちらでリクエストを受け付けていませんが当時は違ったからです。彼女は今も音楽を作り続けているのでしょうか? 
Have you ever heard of Rebecca Ferguson before?  I posted her Nothing's Real But Love in 2012 in response to a request from a follower.  Now I'm too busy to meet a request, I was not back then. I wonder if she's still making music now. 
Teach Me How To Be Loved  (Rebecca Ferguson)

One foot onto the ice
I hold my breath and try to believe
Can I look at you with different eyes
Like the girl that I was when I was seventeen

The fallen empires the shattered glass
The wicked echoes of my past
I've seen it all before
That's why I'm asking

Will you still be here tomorrow?
Or will you leave in the dead of the night?
So your waves don't crash around me
I'm staying one step ahead of the tide

Will you leave me lost in my shadows?
Or will you pull me into your light?
Teach me how to be loved
Teach me how to be loved

I got caught up in a daze of the wine and roses
Such a sweet escape but I watched it all slip away
Like running water through my hands
Raining on this picture land

The fallen empires the shattered glass
The wicked echoes of my past
I've seen it all before
That's why I'm asking

Will you still be here tomorrow?
Or will you leave in the dead of the night?
So your waves don't crash around me
I'm staying one step ahead of the tide

Will you leave me lost in my shadows?
Or will you pull me into your light?
Teach me how to be loved

Can I give myself just one more second chance
And put my trust in love? Please don't hurt me
If I make myself like a feather in your hand
And put my trust in love, please don't hurt me

Will you still be here tomorrow?
Or will you leave in the dead of the night?
So your waves don't crash around me
I'm staying one step ahead of the tide

Will you leave me lost in my shadows?
Or will you pull me into your light?
Teach me how to be loved
Teach me how to be loved

片方の足だけを氷の上に置いたまま
息を止め,信じようとしてみるの
いつもとは違う目で見てあげられる?
あの頃の17才の自分みたいに

自分の世界が崩れていって,割れたガラスが散らばるように,大事なものもなくなったのに
辛かった思い出が,いつまで経っても消えていかない
こんなこと今まで何度もあったから
だから今聞いてるの

明日になってもいてくれる?
それとも夜中突然にどこかへ姿を消しちゃうの?
波が寄せてくるように,気持ちを向けて欲しいけど,そういうわけでもないみたい
自然な流れより,少しだけ自分の気持ちが先走ってる

こんなに不安で仕方ないのに,何もしないで放っとくの?
それともちゃんと励まして,幸せを分けてくれるの?
知りたいの,教えてよ
どうしたら好きになってもらえるの?

ぼんやりと豪華な暮らしを夢に見てたの
そうしてる時だけは,イヤなこともみんな忘れて幸せになれたけど,そんな夢はひとつ残らず目の前で消えてった
手の間から水が零れていくように
絵みたいにキレイな場所に雨が降って来るように

自分の世界が崩れていって,割れたガラスが散らばるように,大事なものもなくなったのに
辛かった思い出が,いつまで経っても消えていかない
こんなこと今まで何度もあったから
だから今聞いてるの

明日になってもいてくれる?
それとも夜中突然にどこかへ姿を消しちゃうの?
波が寄せてくるように,気持ちを向けて欲しいけど,そういうわけでもないみたい
自然な流れより,少しだけ自分の気持ちが先走ってる

こんなに不安で仕方ないのに,何もしないで放っとくの?
それともちゃんと励まして,幸せを分けてくれるの?
教えてよ,どうしたら好きになってもらえるの?

もう一度だけやってみて
好きって気持ちを信じさせてよ,ねえお願い傷つけないで
その手のなかの羽と同じで,運命をもし相手に任せたられたら
好きって気持ちを信じられたら,お願いだから傷つけないで

明日になってもいてくれる?
それとも夜中突然にどこかへ姿を消しちゃうの?
波が寄せてくるように,気持ちを向けて欲しいけど,そういうわけでもないみたい
自然な流れより,少しだけ自分の気持ちが先走ってる

こんなに不安で仕方ないのに,何もしないで放っとくの?
それともちゃんと励まして,幸せを分けてくれるの?
知りたいの,教えてよ
どうしたら好きになってもらえるの?

(余談)

「どうしたら大切にしてもらえるの? (Teach me how to be loved)」・・・それを知りたい人は少なくないと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿