2018年12月5日水曜日

Japanese Denim ダニエル・シーザー (Daniel Caesar)

ご存知かもしれませんが日本製のデニムはその持ちの良さと品質で評価を受けています。当然値段もそれなりにするので,経済的に苦しい人間には手が届きません。この主人公は「都会に出てきて知り合いもまだ出来てなかったよ (I'm in the city on my own)」と言っていますが,(おそらく)高価であろう日本製デニムを身につけていることを考えれば,お金にはさほど困っていないようです。
As you may know Japanese denim is known for its durability and quality.  So it costs a certain amount of money and it's not for those who are struggling financially.  Despite his claim that "I'm in the city on my own",  the narrator should be financially stable considering he's wearing (presumably) expensive Japanese denim. 
Japanese Denim  (Daniel Caesar)

(Chloe Cover)

I don't stand in line, I don't pay for clubs, fuck that
But I wait for you
I don't like to drink, I don't like to think, fuck that
But I ponder you
I'm bending it over
You're my four leaf clover
I'm so in love, so in love
There's no one above up above
Forever's a long time, yes

My blue jeans
Will last me all my life
So should we
I'm spending all this time

Met you at the shop, sun was getting hot, I'm lonely
I'm in the city on my own
Never would've thought you'd be the one, I got a homie
But that's the way it goes
I'm reaching Nirvana
Goodbye sweet Rwanda
High school was never for me
I say let it be, let it be
Forever's a long time

My blue jeans
Will last me all my life
So should we
I'm spending all this time

You don't even know me
You don't even know me
I'm hanging from the tree
I'm hanging from the tree

[Verse 1]
並ぶのは好きじゃなから,クラブに行く気も別にないけど,それでもやっぱり仕方ない
それでもここで待ってるよ
酒だってキライだし,頭使うのもイヤだけど,それでもやっぱり仕方ない
お前のことは特別で,なんだか考えちゃうんだよ
体を曲げて腰をかがめて,少々のことなら俺が折れるよ
お前って幸運の,クローバーが手に入るなら
他に大事なヤツはいないし,神様だっていやしない
簡単に「永遠に」とか言ってみたって,「永遠」ってのは長いんだ

[Chorus]
このブルー・ジーンズは
一生もので持ちがいいから
死ぬまでずっと履けるだろ?
2人だって同じはず
こんなに時間をかけてんだから

[Verse 2]
出会ったのはあの店で,夏も近い頃だった,俺の方はひとりぼっちで
都会に出てきて知り合いもまだ出来てなかったよ(知り合いもいなかった)
お前を好きになるなんて,思ってもいなかった,そういうヤツなら地元にいたし
だけど人生そういうもんだ
もうすぐ「あの世(ニルヴァーナ)」に行けそうだ(あの世に行けそうだ)
じゃあなルワンダ,懐かしいけど
高校は合わなかったよ
まあいずれなるようになる
簡単に「永遠に」とか言ってみたって,「永遠」ってのは長いんだ

[Chorus]
このブルー・ジーンズは
一生もので持ちがいいから
死ぬまでずっと履けるだろ?
2人だって同じはず
こんなに時間をかけてんだから

[Outro]
だけど俺のことなんて,お前は全然気付いてないし
知り合いでもないんだな
だからもう死ぬしかなくて
こうして木からぶら下がってる

(余談)

深く考えずに曲,特にChloeのカヴァーを聞いていると,切ないと同時に癒されるような気分になりますが,歌詞を具(つぶさ)に見て行くと曲の最後が衝撃的です。

0 件のコメント:

コメントを投稿