2022年6月24日金曜日

Glimpse of Us ジョージ (Joji)

Jojiからこんな曲が出て来るとは思いませんでした。だったらどんな曲を?と聞かれると答えに窮しますが,ここまで美しい曲が出て来るとは思いませんでした。
I didn't expect something like this from Joji.  What did I expect then?  Well I don't know but not this beauty.
Glimpse of Us  (Joji)


[Verse 1]
She'd take the world off my shoulders
If it was ever hard to move
She'd turn the rain to a rainbow
When I was living in the blue

Why then, if she's so perfect
Do I still wish that it was you?

Perfect don't mean that it's workin'
So what can I do? (Ooh)


[Pre-Chorus]
When you're out of sight
In my mind

[Chorus]
'Cause sometimes I look in her eyes
And that's where I find a glimpse of us

And I try to fall for her touch
But I'm thinkin' of the way it was

Said I'm fine and said I moved on
I'm only here passing time in her arms
Hopin' I'll find a glimpse of us


[Verse 2]
Tell me he savors your glory
Does he laugh the way I did?

Is this a part of your story?
One that I had never lived

Maybe one day, you'll feel lonely
And in his eyes, you'll get a glimpse
Maybe you'll start slippin' slowly and find me again


[Pre-Chorus]
When you're out of sight
In my mind


[Chorus]
'Cause sometimes I look in her eyes
And that's where I find a glimpse of us

And I try to fall for her touch
But I'm thinkin' of the way it was

Said I'm fine and said I moved on
I'm only here passing time in her arms
Hopin' I'll find a glimpse of us


[Chorus]
'Cause sometimes I look in her eyes
And that's where I find a glimpse of us

And I try to fall for her touch
But I'm thinkin' of the way it was

Said I'm fine and said I moved on
I'm only here passing time in her arms
Hopin' I'll find a glimpse of us

[Verse 1]
あいつなら肩の重荷を下ろしてくれる
動けなくなったって
雨も虹にしてくれる
落ち込んで憂鬱な気分になってる時は
けどだったらなんでだよ?あいつがそんなに完璧なのに
あいつがお前だったらなんて,そんな風に考えるんだ?
いくら完璧だからってそれでいいって訳じゃないから
どうしようもないんだよ

[Pre-Chorus]
たとえ姿は見えなくたって
心の中にはいつもいる

[Chorus]
あいつの顔を見つめていると
昔の2人の面影がちらっと浮かぶことがある
だからあいつと触れ合って好きになろうと頑張ると
余計に昔を思い出すんだ
もう平気だ過去のことって,そんな風に言ったって
本当はこうしてあいつと抱き合ってただ時間を過ごしてるだけ
昔の2人の面影をちょっとだけでも感じたくって

[Verse 2]
お前ほどのヤツが相手でヤツは本当に幸せだよな
俺みたいに笑うのか?
それがお前の人生のもう一部ってことなのか?
俺には縁がなかったけどな
けどいつかふとした拍子に寂しくなって
相手の顔を眺めていると,そこにチラっと浮かぶんだ
そしてそれがキッカケでだんだん気持ちが離れていって,俺のことを思い出すかも

[Pre-Chorus]
たとえ姿は見えなくたって
心の中にはいつもいる

[Chorus]
あいつの顔を見つめていると
昔の2人の面影がちらっと浮かぶことがある
だからあいつと触れ合って好きになろうと頑張ると
余計に昔を思い出すんだ
もう平気だ過去のことって,そんな風に言ったって
本当はこうしてあいつと抱き合ってただ時間を過ごしてるだけ
昔の2人の面影をちょっとだけでも感じたくって

[Chorus]
あいつの顔を見つめていると
昔の2人の面影がちらっと浮かぶことがある
だからあいつと触れ合って好きになろうと頑張ると
余計に昔を思い出すんだ
もう平気だ過去のことって,そんな風に言ったって
本当はこうしてあいつと抱き合ってただ時間を過ごしてるだけ
昔の2人の面影をちょっとだけでも感じたくって

(余談)

いやもうただただ切なくて。もしこの曲のタイトルが「Glimpse of Us」ではなくただの「Glimps」だったら・・・あやうく涙腺崩壊していたかもしれません。

3 件のコメント:

  1. 感情によりそった わかりやすい和訳をありがとうございます。

    返信削除
  2. 鳥肌立った!こういう歌詞だったのか

    返信削除
    返信
    1. コメントありがとうございます。大変素晴らしい曲なのでもし拙訳がお役に立てたとすればなによりです。ただお返事を差し上げる都合上,何かお名前をお聞かせくださると助かります。どうかよろしくお願いいたします。

      削除