2020年3月22日日曜日

Run ジョージ (Joji)

チャートに韓国アーティストが登場することは少なくありませんが,日本人アーティストの場合は違います。UKのシングル・チャートで彼の名前を目にした時は韓国人だと思ったのですが実は大阪出身の日本人でした。
While a lot of Korean artist are on the chart these days, it's not very common to see Japanese ones.  When I spotted his name on the UK single chart, I first thought he's a Korean but he's not.  He's a Japanese from Osaka.  
Run  (Joji)

[Verse 1]
I fell for your magic, I tasted your skin
And though this is tragic, at least I found the end
I witnessed your madness, you shed light on my sins
And if we share in this sadness, then where have you been?

[Chorus]
I know you're not in love, like you used to be
Guess I’m not the one, like you used to think
So you just run
I know that I'm stuck in this misery
Guess I'm not enough, like you used to think
So I’ll just run (Ooh)

[Verse 2]
You bathe in your victory
You blew out all my fuse
And if I took on the planet
Will I pay my dues?
Your love was a mystery
Yeah, my love is a fool
And I travel the country just to get to you

[Chorus]
I know you're not in love, like you used to be
Guess I'm not the one, like you used to think
So you just run
I know that I'm stuck in this misery
Guess I'm not enough, like you used to think
So I'll just run

[Outro]
And I travel the country
And I travel the country just to get to you
I know you're not in love
I know you're not in love
I know you’re not in love

[Verse 1]
お前に心を奪われて,その肌の感触も味わった
この結末は悲惨でも,少なくとも結論は出た
お前のマトモじゃないとこも俺はこの目で見てきたし,逆にこっちの悪いところもお前にハッキリ見せられた
この悲しみをお互いに抱えてるなら,今までお前は何してたんだ?

[Chorus]
俺だってわかってるんだ,お前の気持ちは消えたって,あの頃は違ってたのに
「運命の相手」なんかじゃないだな,あの頃はそう思ってくれたけど
だからさっさと逃げたんだ
俺だってわかってるんだ,この悲惨な状況にはまり込んでいることくらい
こんな俺じゃダメなんだ,あの頃は期待してくれたけど
だから俺も逃げ出すよ

[Verse 2]
せいぜい勝利を味わえよ
お前のせいでことあるごとに俺はブチギレしたんだよ
もし地球と勝負かけたら
俺はツケを払うのか?
あの頃はお前の気持ちが掴めなかった
バカだよな,こんな気持ちでいるなんて
しかもお前に会うためだけに田舎までわざわざ出かけてるんだから

[Chorus]
俺だってわかってるんだ,お前の気持ちは消えたって,あの頃は違ってたのに
「運命の相手」なんかじゃないだな,あの頃はそう思ってくれたけど
だからさっさと逃げたんだ
俺だってわかってるんだ,この悲惨な状況にはまり込んでいることくらい
こんな俺じゃダメなんだ,あの頃は期待してくれたけど
だから俺も逃げ出して

[Outro]
田舎の方を旅するよ
ただお前に会うためだけにわざわざ田舎に出かけてる
お前の気持ちは消えていて
もう気持ちは冷めているのに
もう好かれていないのに

(余談)

今まで知らなかったのですがこのJoji(本名:George Kusunoki Miller)というアーティストは元々はYouTubeで有名になったコメディアンで, 数年前に音楽活動に専念するためにそちらから引退したんだとか。

今はNYのブルックリンで活動中だそうですが,彼の日本語でのお笑いも見てみたい気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿