2023年11月3日金曜日

Monster ジェイコブ・バンクス (Jacob Banks ft. Avelino)

人間誰しも知らないことに対しては恐怖心を抱くものです。そのため理解的ないものに対して「怪物」や「悪魔」といったラベルを貼ることでその恐怖心を避けようとします。また同様に「神」や「運命」とラベルの貼られた箱も存在します。
We all have the fear of the unknown.  So we try to organize the world around us to avoid the fear by putting labels on things we don't understand such as 'monster' and 'devil'.  We also have a box labelled such as 'god' or 'destiny'.
Monster  (Jacob Banks ft. Avelino)


[Verse 1: Jacob Banks]
They made a monster out of me
They put a sword in my back
They gave me to the count of three
They set the hounds on my tracks
They made a demon out of me
Then, they put a cross through my flesh
They put a search out for me
'Cause I got some blood on my hands

[Chorus: Jacob Banks]
But they won't see me when I'm comin'
I'll be laughin' while you're runnin', oh
Oh, you won't see me when I'm comin'
I'll be that monster you've been wantin', oh no

[Verse 2: Jacob Banks]
They made a story out of me (Oh-ah, oh-eh)
They laugh and joke about my name (Oh-ah, oh-eh)
They put a bounty out on me (Oh-ah, oh-eh)
They're all excited by my shame

[Chorus: Jacob Banks]
But they won't see me when I'm comin' (Oh-ah, oh-eh)
I'll be laughin' while you're runnin' (Oh-ah, oh-eh)
Oh, you won't see me when I'm comin' (Oh-ah, oh-eh)
I'll be that monster you've been wantin' (Oh-ah, oh-eh), oh no

[Verse 3: Avelino]
Yeah, remember when you wanted to forget me?
You'd let me rest in pieces and let the rest piece me together
Yeah, we ain't never had spirit in the flesh, these people
These people let me loose, bet they wish they would've kept me now
I'm verbal, feet out, told my sponsor I don't write bars, I get freestyle
And if your hand never held me down, don't fucking reach out
All's fair in love and war but I love a war
How you picking on the chosen one?
'Cause when it rains bows, it ain't colourful
I'ma be the last man standing, yeah, the only one

[Bridge: Jacob Banks]
Blacked out, moving through the jungle
Got me feelin' like my name is Rambo (Oh-eh)
Let's rumble
We can do it any way you want to (Oh-eh)
Blacked out, moving through the jungle
Got me feeling like a Rambo (Oh-eh)
Let's rumble
We can do it any way you want to (Eh)

[Chorus: Jacob Banks]
Oh, you won't see me when I'm comin' (Oh-ah)
I'll be laughin' while you're runnin' (Oh)
Oh, you won't see me when I'm comin'
I'll be that monster you've been wantin', oh no

[Verse 1: Jacob Banks]
あいつらは俺を「怪物」扱いにして*
背中に刃物を突き立てて
3つ数えているうちに言うこと聞けって言ってきて**
猟犬を放って俺の跡を追わせて
まるで「悪魔」を見るように
十字架をこの体中にくっつけて
徹底的に調べ上げたよ
血が両手についていたから

[Chorus: Jacob Banks]
けどあいつらにゃわからない,俺がやって来てたって
お前が逃げている時に俺は笑っているんだぜ
俺がやって来てたって,お前にはわからない
お待ちかねの「怪物」にこの俺がなってやる

[Verse 2: Jacob Banks]
あいつらは俺のウワサをでっち上げては
名前を出してバカにして笑い話のネタにする
この首に賞金かけて
この俺の評判が落ちたらみんなで盛り上がるんだ

[Chorus: Jacob Banks]
けどあいつらにゃわからない,俺がやって来てたって
お前が逃げている時に俺は笑っているんだぜ
俺がやって来てたって,お前にはわからない
お待ちかねの「怪物」にこの俺がなってやる

[Verse 3: Avelino]
ああそうだ,俺なんて忘れたいって思ってただろ?
俺のこと葬り去ろうとしたってな(rest in peaces)****,他のヤツらがやってきてちゃんと元に戻してくれる*****
魂は絶対に体の中にあるんじゃないぜ
あいつら俺を見放したけど,賭けてもいいぜあいつらは今絶対後悔してる
俺は口から生まれたんだよ,思ったことは言うキャラだ,型になんかはまらないから,スポンサーにも言ったんだ,曲なんか書かねえよ,俺はフリースタイルだって
引き止めるだけの力がねえんなら,連絡なんかしてくんな
恋愛と戦争にゃなんでもアリってことだけど,戦争なら大好物だ
選ばれしこの俺にゴチャゴチャ言うとか何様なんだ?
なにしろ雨が降って来りゃ(it rains bows)虹みたいにキレイなままじゃ*6)いられないとは思うけど
最後まで残るヤツはこの俺だ,俺には誰も勝てないぜ

[Bridge: Jacob Banks]
停電の暗闇でジャングルを彷徨ってたら
ランボー(Rambo)にでもなった気がした
さあケンカ***の始まりだ
お前の好きなやり方で俺達もやってやる
停電の暗闇でジャングルを彷徨ってたら
ランボー(Rambo)にでもなった気がした
さあケンカの始まりだ
お前の好きなやり方で俺達もやってやる

[Chorus: Jacob Banks]
けどあいつらにゃわからない,俺がやって来てたって
お前が逃げている時に俺は笑っているんだぜ
俺がやって来てたって,お前にはわからない
お待ちかねの「怪物」にこの俺がなってやる

(補足)
* make something out of someone ・・・ 人を〜と解釈する
** give someone to the count of three ・・・ 3つ数える間に言うことを聞けと脅す
*** rumble ・・・ ケンカ
**** rest in pieces ・・・ rest in peace(安らかに眠れ)とかけて葬り去るという意味にしていると思われます
***** piece together ・・・ (情報などの)断片をつないで全体を知る
*6) when it rains bows, it ain't colourful ・・・ おそらく雨が降る(it rains)と虹(rainbow:カラフル)をかけています

(余談)

「神」も「怪物」も自分とは全く違ったルールで動いているからこそ恐ろしいのではないでしょうか?仮に一般的な行動規範に「神」や「怪物」が従っていたとしたら,それはもはや「神」とも「怪物」とも呼べないような気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿