2011年11月4日金曜日

Stereo Love エドワード・マヤ(Edward Maya)

YouTubeを見ていた時、このヴァイオリンによるKidsとStereo Loveのマッシュアップヴィデオを偶然見つけたのですが、これが実に良く出来ていて、一つの曲だと言われたら信じてしまいそうなほどの出来。その後それぞれの曲を聴いてその類似性というか親和性に驚きました。どうかご確認ください。この曲を作ったエドワード・マヤ(Edward Maya)はルーマニア人ですが、この曲がエキゾチックな感じがするのはそのせいかも。歌詞はやや昼メロチックですがメロディーがとにかく美しい。
Cruising YouTube, I came across this video in which the player was doing a mashup of Kids (MGMT) and this.  The mashup was so good that I must have believed if I'd been told it was one song.  Listening to both, I was surprised to find their similarity or I'd say affinity.  Just check them up to see what I mean.  Edward Maya is a Romanian and that's why the song has an exotic touch.  I think the lyrics are a bit soapy but the music is absolutely beautiful.  
Stereo Love(Edward Maya)/Kids (MGMT) violin cover (Peter Lee Johnson) 
Stereo Love  (Edward Maya)
When you're gonna stop breaking my heart
I don't wanna be another one
Paying for the things I never done
Don't let go
Don't let go
To my love

Can I get to your soul
Can you get to my thought
Can we promise we won't let go
All the things that I need
All the things that you need
You can make it feel so real

Cuz you can't deny
You've blown my mind
When I touch your body
I feel I'm losing control
Cuz you can't deny
You've blown my mind
When I see you baby
I just don't wanna let go

I hate to see you cry
Your smile is a beautiful lie
I hate to see you cry
My love is dying inside
I can fix all those lies
Oh baby, baby I run, but I'm running to you
You won't see me cry, I'm hiding inside
My heart is in pain but I'm smiling for you

Can I get to your soul
Can you get to my thought
Can we promise we won't let go
All the things that I need
All the things that you need
You can make it feel so real

Cuz you can't deny
You've blown my mind
When I touch your body
I feel I'm losing control
Cuz you can't deny
You've blown my mind
When I see you baby
I just don't wanna let go

When you're gonna stop breaking my heart
Don't let go
Don't let go
To my love

I hate to see you cry
your smile is a beautiful lie
I hate to see you cry
my love is dying inside
I hate to see you cry
your smile is a beautiful lie
I hate to see you cry
my love is dying inside

I can fix all those lies
Oh baby, baby I run, but I'm running to you
You won't see me cry, I'm hiding inside
My heart is in pain but I'm smiling for you
Oh baby I'll try to make the things right
I need you more than air when I'm not with you
Please don't ask me why, just kiss me this time
My only dream is about you and I


そうすればもう傷つかなくなるとわかっていても
他の人間にはなりたくないの
やってもいないことを責めないで
このままにしないで
諦めないで
お願い

心の中に私の居場所はあるの
この気持ちをわかってくれる?
絶対にこのままで終らせたくない
お互いが望むものは
一つも諦めたくない
あなたとなら愛を実感できるから

君に会って
ものすごく驚いた
体が触れると
もうどうにかなりそうだよ
ウソじゃないよね
君に出会ったときは
すごい衝撃だった
そこにいると
ただもう離したくない
わかるよね?

傷つけたくはないけど
その笑顔はきれいなだけのつくりもの
泣かれると困るけど
だから笑顔を見るたび辛いんだ
だけどその笑顔を本物にしよう
怖気づいて逃げ出すかもしれない それでも最後は君の所
泣いてるところは見せないよ 泣きたい時は一人で泣く
どんなに心が痛んでも 君には笑ってみせるから

心の中に私の居場所はあるの
この気持ちをわかってくれる?
絶対にこのままにしたくない
お互いが望むものは
ひとつも諦めたくない
一緒なら愛を実感できるから

君に会って
ものすごく驚いた
体が触れると
もうどうにかなりそうだよ
ウソじゃないよね
君に出会ったときは
すごい衝撃だった
そこにいると
ただもう離したくない
わかるよね?

そうすればもう傷つかなくなるとわかっていても
このままにしないで
諦めないで
お願い

悲しませるつもりなんてない
でもその笑顔は本物じゃない
傷つけるのはいやだけど
その笑顔を見ると苦しいの
こんなこと言って傷つけたくない
でもその笑顔はうわべだけ
君が泣くのは見たくないけど
それを見るたび傷つくの

だけどその笑顔も本物になる
怖気づいて逃げるかもしれない それでも最後は君の所
泣いてるところは見せないよ 泣きたい時は一人で泣く
どんなに心が痛んでも 君には笑ってみせるから
ちゃんと上手くいくよう頑張るよ
一人きりで恋しいよ
理由なんかわからない ただ今はキスしたい
一緒にいられればそれでいいんだ

0 件のコメント:

コメントを投稿