2014年4月3日木曜日

Miss You アリーヤ (Aaliyah)

これは2001年に発表されたAaliyahというサード・アルバム用に作られながらそのままになっていたものを,亡くなった後の2002年にリリースした曲です。下のミュージック・ヴィデオにはDMX,Missy Elliott,Lil Kim,Mary J. Blige,Jamie Foxx など多くのアーティストがカメオ出演をしています。
以前取り上げた彼女のTry Againにコメントをお寄せくださった方がこの曲を勧めてくださったのですが,その時点では既にこの曲のことは知っていました。今は4月。この曲を取り上げるのに相応しい時期でしょう。
The song was initially recorded for her self-titled third studio album (2001) but remained unreleased.  It was later released posthumously in 2002.  In the music video below many artists, including DMX, Missy Elliott, Lil Kim, Mary J. Blige & Jamie Foxx made a cameo.
I knew this song before someone who posted a comment on her "Try Again" recommended I should listened to it.  It's a song about a girl whose boyfriend is away from their hometown for college.  Now it's April,  I think it's the right time to post it.
Miss You  (Aaliyah)
[Hook]
It's been too long and I'm lost without you
What am I gonna do
Said I been needing you, wanting you
Said I need you
Wondering if you're the same and who's been with you
Is your heart still mine
I wanna cry sometimes, I miss you

[Verse 1]
Off to college, yes you went away
Straight from high school, you up and left me
We were close friends also lovers
Did everything for one another
Now you're gone and I'm lost without you here now
But I know I gotta live and make it somehow
Come back, to me
Can you, feel me, calling
Hear me, calling, for you
For you, cause its

[Hook]

[Verse 2]
Now I'm sitting here, thinking bout you
And the days we used to share
It's driving me crazy, I don't know what to do
I'm just wondering if you still care
I don't wanna let you know that it's killing me
I know you got another life you gotta concentrate baby
Come back, to me
Can you, feel me, calling
Hear me, calling, for you
For you, cause its

[Hook x2]

[Bridge]
I can't be no more
Since you went away I don't really feel like talking
No one here to love me, baby do you understand me
I can't do a thing without you

[Hook x3]

[Hook]
ひとりの時間が長すぎて
どうしていいのかわからない
どうすればいいんだろ?
その人がいなきゃダメだった
一緒にいて欲しいって
ちゃんと伝えてたのに
そばにいてって言ったのに
ふと思うの
今もあの頃と変わらずに
同じ気持ちでいてくれるの?
今頃その人と一緒にいるのは
一体誰なんだろうって
ねえまだ想ってくれてるの?
時々泣き出したくなるよ
会いたくて仕方ない

[Verse 1]
遠くの大学に通うため
この町を離れて行った
ハイスクールを卒業して
すぐにそのまま出て行った
アタシをここに残したままで
親友で恋人で
相手のためなら何でもしたね
なのにその人はもういない
今はここでひとりぼっち
どうすればいいのかわからない
だけどこれだけはわかってる
ちゃんと生きてかなきゃいけないし
乗り越えなきゃいけないって
だけどここに戻って来て
ここでこうやって
呼んでるのがわからない?
聞こえるでしょ?
その人のことを呼んでるのが
他の人じゃダメなんだ
だって

[Hook]

[Verse 2]
ここにこうして座りながら
その人のことを考えて
一緒に過ごしてた
あの頃のことを思い出すと
どうにかなってしまいそう
どうすればいいのかわからない
ひょっとして今もまだ
その気持ちは変わってないの?
今は辛くて仕方ないけど
そのことを言うつもりはないんだよ
だってその人には
新しい人生があるんだし
そっちに気持を向けてなきゃ
だけどここに戻って来て
ここでこうやって
呼んでるのがわからない?
聞こえるでしょ?
その人のことを呼んでるのが
他の人じゃダメなんだ
だって

[Hook x2]

[Bridge]
このままじゃ
もうやっていけないよ
話をするのさえイヤなんだ
アタシのこと
大事にしてくれる人なんて
ここには誰もいないから
ベイビイ,わかるでしょ?
そばにいてくれないと
何一つできないよ

[Hook x3]

(余談)

主人公は歌詞の中で「ベイビイ,わかるでしょ?そばにいてくれないと,何ひとつできないよ」(baby do you understand me, I can't do a thing without you) と歌っていますが,誰かが「そばにいてくれない」と「何一つできない」としたら,むしろ主人公の方が「ベイビイ」のような気がします。


2 件のコメント:

  1. 素晴らしい音楽との出会いの機会を作っていただきありがとうございます。
    お身体ご自愛しながら、今後ともご活躍下さい。
    追伸
    アーカイブを気長に楽しみながら拝見させていただきます。

    返信削除
    返信
    1. コメント並びに温かいお言葉ありがとうございます。更新頻度だけが取り柄の当サイトですが,それゆえアーカイヴの量だけは十分あると存じます。tumikiCLUB様のお役に立てればなによりです。

      削除