2017年2月4日土曜日

Gecko オリバー・ヘルデンス・アンド・ベッキー・ヒル (Oliver Heldens & Becky Hill)

曲のタイトル「Gecko」を辞書で調べると「温暖な地域に生息し,地上で昆虫を主食とする小型のヤモリ科の動物である」定義されています。ただし,歌詞にはただの一度もその単語は登場しません。ヤモリについての曲でないのは勿論のこと,それらとは何の関連もありません。
The title is 'Gecko'.  A dictionary defines the word as "any small insectivorous terrestrial lizard of the family Gekkonidae, of warm regions"but not a single word appears in the lyrics.  Not mentioning this song isn't talking about the animal, it have absolutely nothing to do with them.
Gecko  (Oliver Heldens & Becky Hill)

[Verse 1]
Take a moment for yourself
Get close with the lights down low
You and I and no one else
I get the feeling that I wanna explode
Baby you grab my attention
Tension burning, fever high
Take me to another dimension
Tonight the rules do not apply

[Hook]
I can't stop this feeling baby
Only you can make me come alive
When we're crashing, let's have passion
Boy, you've got my heart on overdrive
I can't stop this feeling baby
Only you can make me come alive
When we're crashing, let's have passion
Boy, you've got my heart on overdrive

[Verse 2]
This is where I wanna be
Hands up, feel the bass in my heart
Give me faith and I will leap
I take the risk cause you're never too far
Right now I'm drowning in emotion
Caution flies right out the door
Baby you're pushing this devotion
I can only ask for more

[Hook]
I can't stop this feeling baby
Only you can make me come alive
When we're crashing, let's have passion
Boy, you've got my heart on overdrive

[Bridge]
When my head is spinning, all hands to the ceiling
I begin to come alive
When we're crashing, let's have passion
Boy, you've got my heart on overdrive

[Outro]
Overdrive, overdrive
Overdrive, overdrive
Overdrive, overdrive
Overdrive, overdrive

[Verse 1]
落ち着いて
灯りを落として暗くして,もっとこっちに近づいて
2人きり,邪魔する人は誰もいない
なんだかこのまま爆発しそう
気になって仕方がないの
お互いに熱くなってて,火がついてしまいそう
別の世界に連れてって
今晩はルールなんて無視するの

[Hook]
この気持ち,抑えられない
他の人じゃダメなんだ,元気になるにはその人じゃなきゃ
グダグダになったって,熱い気持ちは持ち続けなきゃ
一緒にいるとそれだけで,動悸が速くなってきて
このままじゃ心臓が焼け付いてしまいそう
この気持ち,抑えられない
他の人じゃダメなんだ,元気になるにはその人じゃなきゃ
グダグダになったって,熱い気持ちは持ち続けなきゃ
一緒にいるとそれだけで,動悸が速くなってきて
このままじゃ心臓が焼け付いてしまいそう

[Verse 2]
こうなることが夢だった
両手を挙げて,ベイスみたいに心臓が響いてるのを感じるの
大丈夫って思わせて,そしたら冒険できるから
怖くったってやってみる,だってついててくれるから
今はもう,自分の気持ちに圧倒されて,頭がちゃんと働かないの
気を付けなきゃって思う気持ちも,もうどっかへ行っちゃった
どんどん夢中になっちゃって
もっともっとと欲張っちゃうの


[Hook]
この気持ち,抑えられない
他の人じゃダメなんだ,元気になるにはその人じゃなきゃ
グダグダになったって,熱い気持ちは持ち続けなきゃ
一緒にいるとそれだけで,動悸が速くなってきて
このままじゃ心臓が焼け付いてしまいそう

[Bridge]
上の方に手を挙げて,頭がクラクラしてくると
生きてるって気分になるの
ダメになってしまっても,熱い気持ちは持ち続けなきゃ
一緒にいるとそれだけで,動悸が速くなってきて
このままじゃ心臓が焼け付いてしまいそう

[Outro]
動悸が速くなってきて
このままじゃ心臓が焼け付いてしまいそう

(余談)

この曲を聞いて最初に思い出したのが,Britney SpearsのI'm A Slave 4 Uでした。ヨーロッパ的なサウンドの中に無理やりに入りこんでくる明らかにそれらとは異質の「音」。聴いていると,不安感を掻きたてられるのにどうしても無視できない。その辺りがこの曲との共通点なのかもしれません。

0 件のコメント:

コメントを投稿