2018年5月26日土曜日

Fire In Me ジョン・ニューマン (John Newman)

ボクサーとして生きて行く上で体重管理は,不可欠であるもののもっとも難しいことのひとつでしょう。時として過激な手段,例えば水分の摂取などを制限し過ぎて脱水症状になるボクサーも少なくありません。John Newman演じるボクサーは,体重管理に苦労しているようです。
Weight management is one of the essential yet hardest parts of a life as a boxer.  Many of them sometimes resort to extreme measures such as stop taking water at all until they're on the verge of dehydration.  John Newman is supposed to be a boxer and he seems to struggle to control his weight.
Fire In Me  (John Newman)

(Never gonna let it go, I'm)
(Never gonna let it go, I'm)

I'm starting with my intuition
I'm starting with my strengths
I'm getting back my old ambitions
Returning once again
My knuckles are so red and raw
From breaking through these walls
I'm sick of all the others talk
And the laughter of my fall

I was a spark in the night
But you drown me out
So I'll take the walls, I'm inside
And I'll burn them down

Cause I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me

I've dealt with all my evils
And I ain't dealing with them twice
They'll never be a sequel
And the curtain will never rise
Although my body has been aching
I held on to the ropes, oh no
I'd never left the ring and
And I won't be letting go

'Cause I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me

I was a spark in the night
But you drown me out
So I'll take the walls, I'm inside
And I'll burn them down

I was a spark in the night
But you drown me out
So I'll take the walls, I'm inside
And I'll burn them down

'Cause I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I never wanna let it go
I never wanna let it go
I-I-I-I still got a fire in me
I-I-I-I still got a fire in me
I-I-I-I still got a fire in me

(諦めないぞ,俺は絶対)
(諦めないぞ,何があっても)

これからは,理窟じゃなくて直感で,俺はやっていくんだよ
自分の力でやってみる
あの頃夢見ていたことを,もう一度追いかける
振り出しに戻るんだ
握ったコブシは血だらけでヒリヒリと痛むけど
あの壁は壊してやった
もう俺はウンザリなんだ,周りにゴチャゴチャ言われたり
このザマを笑いものにされるのは

あの頃は,夜空に閃く光みたいに,輝いていた俺だったのに
お前にダメにされたんだ
それで周りを壁で囲って,閉じこもっていたけれど,もうそんな壁は外して
みんなすっかり焼き捨てる

だってまだ,炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ

ダメだったところとも折り合いをつけたんだ
もう二度と悩まされない
あんなことはもうないし,続編なんてありえない
幕を引いて終わらせたから,同じことが起きるわけない
ボクサーになったみたいに,体中あちこちが痛んでて
ロープにもたれているとこだけど
それでもリングを降りたりしない
負けたりなんかするもんか

だってまだ,炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ

あの頃は,夜空に閃く光みたいに,輝いていた俺だったのに
お前にダメにされたんだ
それで周りを壁で囲って,閉じこもっていたけれど,もうそんな壁は外して
みんなすっかり焼き捨てる

あの頃は,夜空に閃く光みたいに,輝いていた俺だったのに
お前にダメにされたんだ
それで周りを壁で囲って,閉じこもっていたけれど,もうそんな壁は外して
みんなすっかり焼き捨てる

だってまだ,炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ
炎のように燃える気持ちが,俺の中には残ってるから
絶対にその炎は消したくないし
このままにするのはイヤだ

(余談)

「ダメだったところとも折り合いをつけたんだ,もう二度と悩まされない,あんなことはもうないし,続編なんてありえない,幕を引いて終わらせたから,同じことが起きるわけない」という主人公ですが,仮に体重管理に苦労しているとすると「あんなこと」には;

①深酒
②揚げ物
③でんぷん
④砂糖

あるいはこの4つのコンボなどが考えられますが,個人的に①以外はもれなく大好物なので,どれも一朝一夕に断つのは容易ではないようです。

・・・主人公が「リバウンド」しないよう祈りたいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿