2019年2月18日月曜日

Life ボーイ・ジョージ・アンド・カルチャー・クラブ (Boy George & Culture Club)

このヴィデオを見て最も印象に残ったのは彼の声ではありませんでした。こんなことを言うとBoy GeorgeとCulture Clubのファンの皆様からけしからんとお叱りの声を頂戴するかもしれませんが,ここでひとつ申し上げておきたいことがあります。勿論彼の声には感動しました。が,彼の髪の毛があの年にしては豊かだったことの方が記憶に残ってしまいました。
What impressed me most in the video wasn't his voice.  I'm afraid it might sound a bit blasphemous to the fans of Boy George and Culture Club.  Let me make one thing clear.  Of course his voice impressed me a lot but the fact Boy George retains his thick hair for his age did far more.
Life  (Boy George & Culture Club)


There's a train at the station that's ready to leave
And a perfect future just made for me
I let this stranger walk into my life
Stepped out of the darkness back into the light

I know I'm crazy but just a little sane
I get to take this ride again

You give me hope when I wake up
To lift my head high
And take what's mine
We look for laughter in the madness
You give me hope
And you give me life

Will you let me breathe now while I find my truth
If I love myself don't mean I don't love you
All of my chances are in my hands
Stepped out of the darkness, found out who I am

I know I'm crazy but just a little sane
I get to take this ride again

You give me hope when I wake up
To lift my head high
And take what's mine
We look for laughter in the madness
You give me hope
And you give me life

Well I don't know who I am
When I'm lost in you
When I'm under the water
(When I'm under the water)
When I'm under the water
I look to you
You know I do
I look to you
And the water is gone

You give me hope when I wake up
To lift my head high
And take what's mine
We look for laughter in the madness
You give me hope
And you give me life

Oh, you give me life
You give me life
Oh, you give me life

駅には電車がもう来ててもうじき発車するとこだった
目の前に完璧で輝く未来が開けてた
初めて会ったヤツだったけど,俺はこいつと知り合って
暗闇から抜け出して,この明るい光の中へまた戻って来れたんだ

どうかしてると思うよな?けど俺はマトモだよ
もう一度この「旅」をやってみようと思うんだ

目が覚めた時,お前がいれば望みが持てて
胸を張って生きていけるし
何があっても向かって行ける
一緒なら,この酷い世の中だって,幸せを探してゆける
お前がいれば望みが持てる
生きようって気になれる

少しだけ休ませてくれ,一体何が本当なのかそれがちゃんとわかるまで
自分のことは大切だけど,だからってお前を無視するわけじゃない
たとえどんな可能性でも全部自分の手の中にある,決めるのは自分だよ
暗闇から抜け出して,本当の自分の姿に気が付いたんだ

どうかしてると思うよな?けど俺はマトモだよ
もう一度この「旅」をやってみようと思うんだ

目が覚めた時,お前がいれば望みが持てて
胸を張って生きていけるし
何があっても向かって行ける
一緒なら,この酷い世の中だって,幸せを探してゆける
お前がいれば望みが持てる
生きようって気になれる

本当の自分の姿さえもう自分でわからなくなる
お前に夢中になってると
水の中で溺れたら
お前に助けを求めるよ
お前だってわかってるだろ?
お前に助けを求めるよ
そしたら水も引いていくんだ

目が覚めた時,お前がいれば望みが持てて
胸を張って生きていけるし
何があっても向かって行ける
一緒なら,この酷い世の中だって,幸せを探してゆける
お前がいれば望みが持てる
生きようって気になれる

生きてこうって気持ちになれる

(余談)

数年前大幅に体重を落として全盛期を彷彿とさせるスッキリとした姿で復活を遂げた彼ですが,このヴィデオを見る限り体重の方もまた「復活」してしまったようです。

リードを書いた時には「髪の毛がある!」思ったものの,冷静になって考えればこのご時世いくらでも「加工」できるということに気が付きました。したがって彼の頭頂方面の現状に関しては,ライヴ映像で確認するまでは「保留」ということにいたします。

0 件のコメント:

コメントを投稿