2019年12月2日月曜日

Daddy コールドプレイ (Coldplay)

子どもの頃には願い事がたくさんありました。恐竜に夢中だったので大人になったら研究者になりたいと思っていましたし,お笑い芸人になるのも夢のひとつでしたが,そういったもののなかでも一番の願いはケンカしない親を持つことでした。
When I was a kid, I had a lot of wishes.  I was fascinated with dinosaurs and wished to be a person who does research about them when I grew up.  A comedian is another option.  My biggest wish, however, was to have parents who don't always fight.    
Daddy  (Coldplay)

[Verse 1]
Daddy, are you out there?
Daddy, won't you come and play?
Daddy, do you not care?
Is there nothing that you wanna say?

[Pre-Chorus]
I know
You're hurting, too
But I need you, I do
Daddy, if you're out there
Daddy, all I want to say

[Chorus]
You're so far away
Oh, you're so far away
That's okay, it's okay
I'm okay

[Verse 2]
Daddy, are you out there?
Daddy, why'd you run away?
Daddy, are you okay?
Look Dad, we got the same hair
And Daddy, it's my birthday
And all I wanna say

[Chorus]
Is you're so far away
Oh, and you're so far away
That's okay, it's okay
It's okay

[Bridge]
Ooh, ooh, ooh, ooh
(Ooh, ooh, ooh, ooh) You're so far away

[Outro]
Won't you come and won't you stay?
Please stay, oh, please stay
Won't you come and won't you stay?
One day, just one day

[Verse 1]
ねえパパそこにいるんでしょ?
ねえパパ一緒に遊ぼうよ
ねえパパイヤなの?
何か言いたいことないの?

[Pre-Chorus]
そうだよね
パパだって辛いんだ
だけど本当に会いたいんだよ
ねえパパそこにいるんなら
これだけは言わせてよ

[Chorus]
パパは遠いとこにいて
今はすごく離れてるけど
それは仕方のないことで
それでもこっちは元気だよ

[Verse 2]
ねえパパそこにいるんでしょ?
ねえパパなんで出てったの?
ねえパパ元気?
ほら見てよ,パパと同じ髪してるでしょ?
それにね今日は誕生日なの
これだけは言わせてよ

[Chorus]
パパは遠いとこにいて
今はすごく離れてるけど
それは仕方のないことで
それでもこっちは元気だよ

[Bridge]

今はすごく離れてるけど

[Outro]
ここに来てもうどこへも行かないで
ねえお願いここにいて
ここに来てずっといて
ほんの一日だけでいいから

(余談)

「ほら見てよ,パパと同じ髪してるでしょ?それにね今日は誕生日なの (Look Dad, we got the same hair, And Daddy, it's my birthday)」の箇所で不覚にも涙腺方面の堤防が決壊してしました。

0 件のコメント:

コメントを投稿