2020年2月16日日曜日

No Time To Die ビリー・アイリッシュ (Billie Eilish)

ジェイムズ・ボンド映画のテーマ曲を作るというのは誰にとっても大変な名誉に違いなく,これまでに数多くのアーティストが作品を提供していますが,その顔ぶれはAdele,Madonna,Sam SmithそしてPaul McCartneyと豪華で,その中でも最年少なのがこのBillie Eilishです。
It must be a huge honour to anybody to write the theme of a James Bond film.  Many great artists have written one for the franchise before.  They include Adele, Madonna, Sam Smith and Paul McCartney and Billie Eilish is the youngest.
No Time To Die  (Billie Eilish)

[Verse 1]
I should have known
I'd leave alone
Just goes to show
That the blood you bleed is just the blood you owe
We were a pair
But I saw you there
Too much to bear
You were my life, but life is far away from fair
Was I stupid to love you?
Was I reckless to help?
Was it obvious to everybody else?

[Chorus]
That I'd fallen for a lie
You were never on my side
Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die

[Verse 2]
I let it burn
You're no longer my concern, mmm
Faces from my past return
Another lesson yet to learn

[Chorus]
That I'd fallen for a lie
You were never on my side
Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die

[Refrain]
No time to die, mmm
No time to die, ooh

[Outro]
Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die

[Verse 1]
わかってたことだろう?
ひとりでも出てくって
教えてやらなきゃいけないからな
そうやって血を流すのも自業自得なんだって
相棒だったはずなのに
お前があそこにいるのを知って
辛過ぎてたまらない
お前は俺の命と同じ,そのために生きていたのに,こんなのあんまり酷すぎる
惚れた俺がバカだったのか?
助けるなんて無茶だったのか?
他のヤツなら誰だってすぐにわかることだったのか?

[Chorus]
ニセモノに心惹かれてるなんて
味方だったことなんてただの一度もないくせに
一度ならずも二度までも俺はお前に騙された
お前といると待っているのは,死なのかそれとも楽園なのか?
もう涙は流さない
くたばってる暇はないから

[Verse 2]
騒ぎになっても手出しはしない
もうお前のことなんて知ったことじゃないからな
昔の傷が疼きだす
また痛い目に遭いそうだ

[Chorus]
ニセモノに心惹かれてるなんて
味方だったことなんてただの一度もないくせに
一度ならずも二度までも俺はお前に騙された
お前といると待っているのは,死なのかそれとも楽園なのか?
もう涙は流さない
くたばってる暇はないから

[Refrain]
死んでなんかいられない
くたばってる暇はないんだ

[Outro]
一度ならずも二度までも俺はお前に騙された
お前といると待っているのは,死なのかそれとも楽園なのか?
もう涙は流さない
くたばってる暇はないから

(余談)

この曲を耳にした時になぜか聞き覚えがあるような気がしたのはおそらくこの曲に似ていたからかもしれません。これがいわゆる「ボンド節」というヤツなのでしょうか?

0 件のコメント:

コメントを投稿