2020年6月6日土曜日

Heart on Ice ロッド・ウェイヴ (Rod Wave)

プロのポーカー・プレイヤーは目を隠すためにサングラスをかけてるんだとか。意外なことに人間の目というものは言葉こそ発しませんが,かなりの程度までその人間が頭で何を考えているかを教えてくれるものです。
I heard that professional poker players wear sunglasses to hide their eyes.  To your surprise, your eyes don't speak but give so much information about what's happening in your mind. 
Heart on Ice  (Rod Wave)

[Chorus]
Heart been broke so many times I don't know what to believe
Mama say it’s my fault, it's my fault, I wear my heart on my sleeve
Think it's best I put my heart on ice, heart on ice ’cause I can't breathe
I'ma put my heart on ice, heart on ice, it's gettin' the best of me

[Verse]
While in the cell with Lil' Hakeem, after I slapped him I had told him
"I don't know how you get down with them clowns but I'm a soldier"
No one could understand, I had way too much aggression
That built over the years from my abandoned adolescence
See I done been lied to, backstabbed, and heartbroken
I wanted to cry but I was too afraid to open
Prayin’ one day I’d find a peace of mind by the ocean
I spent all my time committing crimes to get closer
While at my nana house I play the couch, starin' at the ceiling
Tryin’ not to get in my feelings
Thinkin' of a way I could make these millions
Maybe that'll take this pain away and clear up all these rainy days, yeah

[Chorus]
Heart been broke so many times I don't know what to believe
Mama say it’s my fault, it's my fault, I wear my heart on my sleeve
Think it's best I put my heart on ice, heart on ice 'cause I can't breathe
I'ma put my heart on ice, heart on ice, it's gettin' the best of me

[Chorus]
イヤになるほど傷ついてたら,なんにも信じられなくなるぜ
みんな自分のせいよってママにそう言われたよ,俺は気持ちがだだ洩れだから
こうなったら俺のハートは氷漬けにしとかなきゃ,だって息も出来やしない
取りあえず俺のハートは氷漬けにしとかなきゃ,じゃなきゃ振り回されちゃうぜ

[Verse]
刑務所にLil' Hakeemと入ってた時,平手打ちを食わせた後で俺はあいつにこう言った
「お前ならあんなふざけたヤツらとも付き合っていけるけど,融通効かない俺には無理だ」
他人にゃ絶対わからないけど,やたらに人に食ってかかってなにかというと絡んでたのは
何年も思春期を無視されたまま過ごしてたからそんな風になったんだ
いいか俺は今までにウソもつかれて騙されて,裏切りだって受けて来た,辛い目にも遭ったんだ
泣きたい気分になったって,怖過ぎてどうしても自分がさらけ出せなくて
いつか楽になれるよう海辺でひたすら祈るだけ
生まれた時から今までずっと,近づきたくて犯罪に手を染めて生きてきた
ばあちゃんちにいる時は,ソファの上に居座って天井を見上げてる
なるべく考え過ぎないで
あれくらいの大金をどうやって稼げごうかってそんなことを考える
そうすれば辛い気持ちも消えてくし,ここんとこの雨だってきっと上がっていくはずだ

[Chorus]
イヤになるほど傷ついてたら,なんにも信じられなくなるぜ
みんな自分のせいよってママにそう言われたよ,俺は気持ちがだだ洩れだから
こうなったら俺のハートは氷漬けにしとかなきゃ,だって息も出来やしない
取りあえず俺のハートは氷漬けにしとかなきゃ,じゃなきゃ振り回されちゃうぜ

(余談)

「気持ちがだだ洩れ」・・・私も思っていることが顔に出てしまうタイプなので肝に銘じたいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿