2021年3月2日火曜日

Echo オリヴィア・ディーン (Olivia Dean)

例えば政治などに関して人から意見を求められた場合には,相手が自分の意見を聞きたがっているなどとは考えない方がいいでしょう。相手の本当の目的は,正しいと思っている自分の意見を言うことである場合が少なくないからです。
When someone asks for your opinion on a specific topic like politics, don't always assume they're interested in YOURS.  I many cases what they actually want is to tell you THEIR opinion which they think right. 
Echo  (Olivia Dean)


[Verse 1]
I took five on the way home
Called you for a little piece of mind
Was out lookin’ for some healin'
But it seemed a little hard to find
No man’s an island, do you not see
That I need you?
As you need me

[Verse 2]
A year, month, any weekend
Is no match for my loyalty
I’m sweet jumping to your defence
Question, would you do the same for me

[Pre-Chorus]
They say distance can make the heart grow fonder
But for you I wonder
‘Cause if I’m not by your side
Are you still on mine?

[Chorus]
I was on the way down
I’ve been on my knees this whole week
So when I need you most
Will you be my echo?
I was feelin’ drowned out
Searchin’ for some sweet reliеf
So when I need you most
Will you be my echo? (Will you bе my echo?)

[Verse 3]
You don’t have to move a mountain
Just take a little weight off me
Man up and be about it
‘Cause my love is not a one way street

[Pre-Chorus]
They say distance can make the heart grow fonder
But for you I wonder
‘Cause if I’m not by your side
Are you still on mine?

[Chorus]
I was on the way down
I’ve been on my knees this whole week
So when I need you most
Will you be my echo?
I was feelin’ drowned out
Searchin’ for some sweet relief
So when I need you most
Will you be my echo?
Will you be my echo?
Will you be my echo?
Will you be my echo?

[Chorus]
I was feelin’ drowned out
Searchin’ for some sweet relief
So when I need you most
Will you be my echo?
Will you be my echo?
Will you be my echo?
Will you be my echo?
Will you be my echo?

[Verse 1]
帰る途中でちょっと休んで *
アンタに電話をかけてみた,なんとなく
ほっとしたい気持ちになって
だけどちょっと無理だったかも
人はひとりじゃ生きられないの ** わかるでしょ?
いてくれなくちゃ困るって
それはアンタも同じでしょ?

[Verse 2]
週とか月とか年だとか,どんなに時間が経ったって
そんなのなんの意味もない,アタシは尽くし続けるし
アンタのことを守るためなら,飛び降りたって構わないけど
ここでちょっと教えてよ,アンタもそうしてくれるわけ?

[Pre-Chorus]
会えないとますます好きになるはずだって,そう周りは言っているけど
相手がアンタじゃ自信がないよ
だってそばにいなくても
それでも味方でいてくれるのか,そこのとこがわからないから ***

[Chorus]
ここんとこずっと調子が良くなくて
今週ずっと立ち直れない
だから一番いて欲しいって,そうアタシが思った時は
こっちの気持ちに寄り添って ****
そんなの無理って思いかけてた
ちょっと安心したかったのに
だから一番いて欲しいって,そうアタシが思った時は
こっちの気持ちに寄り添って(寄り添ってくれるでしょ?)

[Verse 3]
山を動かせなんて言わない,そんなに大したことじゃない
ほんの少しで構わないから重荷を減らして欲しいだけ
しっかりして真面目になって ******
だってアタシの方だって,尽くしてばかりじゃ報われないし

[Pre-Chorus]
会えないとますます好きになるはずだって,そう周りは言っているけど
相手がアンタじゃ自信がないよ
だってそばにいなくても
それでも味方でいてくれるのか,そこのとこがわからないから

[Chorus]
ここんとこずっと調子が良くなくて
今週ずっと立ち直れない
だから一番いて欲しいって,そうアタシが思った時は
こっちの気持ちに寄り添って ****
そんなの無理って思いかけてた
ちょっと安心したかったのに
だから一番いて欲しいって,そうアタシが思った時は
こっちの気持ちに寄り添って
そうだって聞かせてよ
寄り添ってくれるでしょ?


Chorus]
そんなの無理って思いかけてた
ちょっと安心したかったのに
だから一番いて欲しいって,そうアタシが思った時は
こっちの気持ちに寄り添って
そうだって聞かせてよ
寄り添ってくれるでしょ?

(補足)
* take five ・・・ 5分間休憩する,仕事をひとやすみする
** no man is an island ・・・ 人はひとりでは生きられない
*** on mine ・・・ on mine (=my side)
**** echo ・・・ (こだまのように)人の意見に同調する
***** man up ・・・ 毅然とした態度を取る,しっかりする
****** be about it ・・・ 真剣に取り組む 

(余談)

相手の狙いがこの主人公のように「そうだね」と言ってもらうことだと,それ以外の意見はたとえそれがいかに論理的に正しいものであっても有難がられることはあまりなく,むしろ相手がどんどん不機嫌になる場合がほとんどです。

したがってそれほど親しくない相手から直接自分には関係のない事案(相手の人間関係の悩みなど)に関して,意見を求められた場合には,まず相手の意見を拝聴し,同意できる場合には同意し,そうでない場合でも相手を論破するなどということは考えず,自分の意見は適当にぼやかしてその場を流しておくのが賢明な選択でしょう。

・・・ソースは私です。

0 件のコメント:

コメントを投稿