2011年10月7日金曜日

Bleeding Love レオナ・ルイス(Leona Lewis)

この歌詞を読んで最初に思い出したのが、9月にやったエミネム(Eminem)のLove The Way You Lieでした。DV加害者の側の心情を綴ったのがあちらだとすると、こちらは被害者側の心情でしょうか。最初にタイトルを見た時は恋愛で傷つくことをBleedingと表現しているのだと思いましたが、歌詞を読むと恋愛によって生きていることを実感できるのもまたBleedingなのかもと思いました。
When I read the lyrics of this song, what came into my head was that of Love The Way You Lie (Eminem ft. Rihanna).  While the song, Love The Way You Lie depicts  the mind-set of  a DV attacker, this might do that of his victim.  Since the word "bleeding" is often associated with some negative images such as injury or trauma, at first I thought it would represent a devastating aspect of their love.  Of course it does but in this lyrics it also represents its rejuvenating and invigorating power.
Bleeding Love  (Leona Lewis)
Closed off from love
I didn't need the pain
Once or twice was enough
And it was all in vain
Time starts to pass
Before you know it you're frozen
But something happened
For the very first time with you
My heart melts into the ground
Found something true
And everyone's looking round
Thinking I'm going crazy
But I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I
(Chorus)
Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
I keep, keep bleeding love
Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
You cut me open

Try hard not to hear
But they talk so loud
Their piercing sound fill my ears
Try to fill me with doubt
Yet I know that the goal
Is to keep me from falling
But nothings greater
Than the rush that comes with your embrace
And in this world of loneliness
I see your face
Yet everyone around me
Thinks that I'm going crazy, maybe, maybe
But I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I
(Chorus: x 2)

And it's draining all of me
Oh they find it hard to believe
I'll be wearing these scars
For everyone to see
I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I
(Chorus: x 2)

Keep bleeding
Keep, keep bleeding love


恋愛からは遠ざかってきた
傷つきたくなくて
何回か恋をして
上手く行かなくて
気がついたら
恋に対して臆病になってた
でもあなたに会って
何かが変わった
あなたに会って
心を奪われて
本当に大事なものがわかったの
周りは驚いてる
私がどうかしちゃったんじゃないかと思ってる
でもそんなの気にしない
あなたが好き
みんなが引き離そうとするけど
他の人はわかってない
今まで私のハートには血が通ってなかった
私がそういう風にしてたから
でもあなたに会って

(コーラス)
今は温かい血が身体をめぐってる
生きてることを感じてる
あなたがそうしてくれた

惑わされないようしていても
周囲の言葉は聞こえてくる
キツい言葉を並べ立て
私の不安をかきたてる
だけど傷つけるつもりなんかないの みんな私のため
私もそれはわかってる・・・
でもあなたに抱きしめられてると
そんなのもうどうでも良くなるの
この孤独な世界にいても
あなたの顔だけは見えるから
他の人は私がどうかしたと思ってる
そうかもしれない でも
でもそんなの気にしない
あなたが好き
みんなが引き離そうとするけど
他の人はわかってない
今まで私のハートには血が通ってなかった
私がそういう風にしてたから
でもあなたに会って
(コーラス2回)

あなたを好きになって
私は疲れ果ててる
信じられないでしょうね
ボロボロになって傷つくところを
他の人に見られるなんて
でも何と思われてもいいの
あなたが好きだから
みんなが引き離そうとするけど
他の人はわかってない
今まで私ハートには血が通ってなかった
私がそういう風にしてたから
でもあなたに会って
身体に血液が流れはじめたの
(コーラス2回)

今は温かい血が身体をめぐってる
生きてることを感じてる

0 件のコメント:

コメントを投稿