2014年5月17日土曜日

Same Ol' ザ・ヘヴィ (The Heavy)

読者の方からのリクエストに応えて,The HeavyのShort Change Heroを取り上げてからほぼ2年が過ぎました。http://oyogetaiyakukun.blogspot.jp/2012/06/short-change-hero-heavy.html  多くの方にとって,この曲は一度聴けばわかります。ペプシのTVコマーシャルに使われている曲だからです。
コマーシャルはSFチックな雰囲気ですが,曲自体は恋愛関係を扱ったものであるように思われます。彼女との間が上手くいかなくなった主人公は,相手と別れようとするのですが,そのたびに彼女の方がいつもの言い訳や空約束を繰り返して引きとめにかかるというものです。
It's almost two years since I posted their Short Change Hero here in response to a request from my follower. http://oyogetaiyakukun.blogspot.jp/2012/06/short-change-hero-heavy.html  Once you hear the song, many of you will recognize it instantly.  It's featured in a commercial film currently aired on TV.
Despite the Sci-Fi-esque atmosphere of the film, I think the song itself is about a relationship.  The protagonist is trying to move on from his girlfriend, knowing their love is turning sour.  His girlfriend, however, always convinces him to stay, repeating familiar excuses and empty promises whenever he tries.
Same Ol'  (The Heavy)
I believe
If a man could fly
I'd be just like a bird
Trying to escape from your lies
And the truth
Would never die
It would be just like I remembered
When you
Swallowed my pride

When you were talking that
Same ol'
And kept making that
Same ol
And kept working that
Same ol'
Ol'
Fool out of me
All that Same ol'
Everyday it's that
Same ol'
You keep making the same ol'
Ol'
Fool out of me

But you see that I can sleep
I don't know just how you do it
Must be counting more than sheep
And it's time
For you and me
To leave this fairy tale we fucked
'Cause we, both need to breathe

And I know it's not enough
But your love is like a drug
I know it's not enough
But your love is like a drug

Know it's not enough
Your love is like a drug
Your love is like
Like a
But you just keep talking that

Same ol'
And kept working that
Same ol
And kept making that
Same ol'
Ol'
Fool out of me
All that same ol'
Everyday it's that
Same ol'
You keep making the same ol'
Ol'
Fool out of me

こう思ってる
人間が空を飛べるのなら
俺だってきっと鳥みたいに
なんとかしてお前のウソから
抜け出そうとするはずだ
どんなに時間が経ったとしても
「真実」ってヤツだけは
いつまででも残ってる
自分が覚えてる
あの頃のそのままで
きっと少しも変わらない
お前のために
誇りを捨てたあの時のまま

あの頃はお決まりの
話ばかりを聞かされてた
いつだって聞こえてくるのは
ちっとも変わり映えしない
くだらない言い訳ばかり
飽きもせず
同じように繰り返し
俺を笑い者にする
何一つ変わらない
毎日が同じことの繰り返し
飽きもせず
俺を笑い者にする

だけどわかるだろ
俺は眠れてるんだって
一体お前がどうやって
そうしてるのかはわからないけど
ただ羊を数えてたんじゃ
ダメだってことはわかってる
もういい加減この辺で
あんなくだらないお伽話は
さっさと忘れてしまおうぜ
お互い一息つかなきゃな

わかってるんだ
これじゃダメだってことくらい
だけどお前の愛はクスリみたいで
なかなかそこから抜けられない
わかってるんだ
これじゃダメだってことくらい
だけどお前の愛はクスリみたいで
なかなかそこから抜けられない

わかってるんだ
これじゃダメだってことくらい
だけどお前の愛はクスリみたいで
なかなかそこから抜けられない
お前の愛はまるで・・・
なのにお前はただ繰り返す
あの・・・

ちっとも変わり映えしない
くだらない言い訳を
同じことを繰り返し
飽きもせず
俺を笑い者にする
何一つ変わらない
毎日が同じことの繰り返し
飽きもせず
俺を笑い者にする

(余談)

そこまでわかっているのなら,さっさと別れろよと言いたくなるのですが,そうもいかないのが人間なのでしょう。


0 件のコメント:

コメントを投稿