2015年8月19日水曜日

I'm A Loser ザ・ビートルズ (The Beatles)

特にビートルズの熱心なファンでなくても,Paul McCartneyという名前を聞くとなんとなく威厳のようなものを感じてしまいます。間違いなく音楽業界でも1・2を争う大御所で,どこかの皇室のメンバーのように,常に自分たちの手の届かないところにいる存在です。
ところが,下のヴィデオで彼はパリの観客に対して,フランス語で「ありがとう,本当にありがとう。ありがとう。こんにちは,こんにちは?こんにちは。ええと次は I'm A Loserという曲です」とこの曲を一生懸命紹介していて,それを見ていると彼も自分たちと変わらないのだなと思えてきます。
Even to those who are not a devoted fan of The Beatles, the name Paul McCartney is associated with some grandeur.  He's definitely one of the most established artists in the music industry and is always beyond our reach like a member of a royal family.  
In the video below, Paul McCartney did his very best to introduce this song to the audience in Paris, saying something like "Thank you, thank you very much.  Thank you.  Hi, hi? Hi.  Er...Now a song called I'm A Loser" in French.  That makes me realize that he's just one of us.  
I'm A Loser  (The Beatles)
[Intro]
I'm a loser
I'm a loser
And I'm not what I appear to be

[Verse 1]
Of all the love I have won or have lost
There is one love I should never have crossed
She was a girl in a million, my friend
I should have known she would win in the end

[Chorus]
I'm a loser
And I lost someone who's near to me
I'm a loser
And I'm not what I appear to be

[Verse 2]
Although I laugh and I act like a clown
Beneath this mask I am wearing a frown
My tears are falling like rain from the sky
Is it for her or myself that I cry

[Chorus]

[Verse 3]
What have I done to deserve such a fate?
I realise I have left it too late
And so it's true, pride comes before a fall
I'm telling you so that you won't lose all

[Chorus]

[Intro]
ダメなヤツなんだ本当は
何をやっても上手くいかない
見た目と全然違うんだ

[Verse 1]
上手くいったりいかなかったり
色んな相手と付き合ったけど
簡単に手放して
後悔したのは一人だけ
運命の人だったんだ
本当にバカだった
最終的に残るのは
あの子のハズだったのに

[Chorus]
ダメなヤツなんだ
本当に大切な
相手のことを手放した
何をやっても上手くいかない
見た目と違うヤツなんだ

[Verse 2]
まるでピエロになったみたいに
大声で
笑っておどけているけれど
その笑顔の仮面の下で
まるで雨が降るように
今も涙が流れてる
だけど涙が止まらないのは
あの子を思っているからなのか
それとも自分が情けないから?


[Chorus]

[Verse 3]
こんな目に
遭わされるほど
ひどいことをしたんだろうか?
だけどわかったよ
諦めるのが早過ぎた
そうだよプライドが
高過ぎたからダメだった
いいかだからよく聞けよ
そうすれば何もかも
失わなくて済むからな

[Chorus]

(余談)

この曲についてJohn Lennonは「(Bob) Dylanの時代には,自分に出来ないことなんかないと思いながらも,心のどこかで「俺はダメだ」と思っていた」と言っているようです。

0 件のコメント:

コメントを投稿