2023年1月5日木曜日

Go All The Ways ラズベリーズ (Raspberries)

何がいやらしく何がいやらしくないのかは時代によって変わってきます。この曲が発表された当時,内容があまりに思わせぶり過ぎるとしてこの曲はBBCから放送禁止処分にされました。
What is too sexual and what is not changes over time.  When this song was released, BBC banned this song saying the lyrics were too suggestive.
Go All The Way  (Raspberries)


[Verse 1]
I never knew, never knew how complete love could be
Till she kissed me and said:

[Chorus]
"Baby, please, go all the way
It feels so right being with you, here, tonight
Please, go all the way
Just hold 'me close don't ever let me go"

[Verse 2]
I couldn't say what I wanted to say
Till she whispered:
"I love you so"

[Chorus]
"Please, go all the way
It feels so right being with you, here, tonight
Please go all the way
Just hold me close, don't ever let me go"

[Bridge]
Before her love I was cruel and mean
I had a hole in the place where my heart should have been
But now I've changed and it feels so strange
I come alive when she does all those things to me
And she says:
"Come on, come on, come on
I need you, I love you, I need you"

[Chorus]
"Baby, please, go all the way
It feels so right being with you, here, tonight
Please, go all the way
Just hold me close don't ever let me go"

[Outro]
Oh no
Uuuh, uuh, uuhh
Oh no
No, no, no, nah, nah
Go all the way, baby
Woo-hoo-ooo!

[Verse 1]
今まで全然知らなかったよ,こんなにも満たされるって
あの子とキスして言われたよ:

[Chorus]
「ねえベイビイ,いけるとこまでいっちゃって
今夜ここでこうしていると,本当にいいって気持ちになるの
お願いよ,最後までいっちゃって
とにかくしっかり抱きしめて,離したりしないでね」って

[Verse 2]
言いたいことはあったけど,口に出せずに黙っていたら
囁く声が聞こえたよ:
「すごく好き」って

[Chorus]
「ねえベイビイ,いけるとこまでいっちゃって
今夜ここでこうしていると,本当にいいって気持ちになるの
お願いよ,最後までいっちゃって
とにかくしっかり抱きしめて,離したりしないでね」って

[Bridge]
俺だってあの子と一緒になる前は,酷いことするヤなヤツで
本当はハートのあるとこにぽっかり穴が空いていたけど
もう俺は変わったし,なんだか不思議な感じだよ
あいつが色々やってくれると,俺も「元気」になってきて
そしたらあいつが言うんだよ:
「ねえいいでしょ?早くして
どうしても好きなの,いなくちゃ困るのよ」って

[Chorus]
「ねえベイビイ,いけるとこまでいっちゃって
今夜ここでこうしていると,本当にいいって気持ちになるの
お願いよ,最後までいっちゃって
とにかくしっかり抱きしめて,離したりしないでね」って

[Outro]
イヤよ,ダメダメ
ねえベイビイ,いけるとこまでいっちゃって

(余談)

現在のヒップホップやR&Bを聞いている私からすると「一体これのどこが?」と思わざるを得ませんが,逆に当時は無邪気なポップソングだと思われていたこんな曲こんな曲も今聞くと危ない曲にしか思えないのですから大した違いはないのかもしれません。

まあ強いて言うなら「あいつが色々やってくれると,俺も「元気」になってきて」辺りでしょうか?

0 件のコメント:

コメントを投稿