2024年4月25日木曜日

Just Us ジェイムズ・アーサー (James Arthur)

ここでは歌詞について,あるいは少なくともこの曲について語るべきだというのはわかっていますし,正直なところ下のヴィデオに登場するJames Arthurを見るまではそうするつもりでした。
I know I should talk about something in the lyrics or at least the music here.  I thought I would before I see James Arthur in the video below, to be honest.
Just Us  (James Arthur)


[Verse 1]
I can't stand being the cause of the tears on your cheek
There's a lump in my throat, and it won't let me speak
You've been asking to talk
I've been putting it off
Guess I'm scared of letting you in on the lies that I keep

[Pre-Chorus]
And I know the life I've been chasing
Is a waste of time

[Chorus]
And I don't wanna say it
But I've been out of control
And I'm ready to face it
Baby, once and for all
I'm so tired of running
I'm sick of letting you down
It's been a lonely road, but it's all over now (It's all over now)
It's just us from here on out

[Verse 2]
And I hear people talk about love just for something to say
And in this modern world it can live and then die in a day
It's a shock to the heart
We get lost in the dark, but
Unconditional love is a light that never fades

[Pre-Chorus]
And I know the life I've been chasing
Is a waste of time

[Chorus]
And I don't wanna say it
But I've been out of control
And I'm ready to face it
Baby, once and for all
I'm so tired of running
I'm sick of letting you down
It's been a lonely road, but it's all over now
It's just us from here on—

[Bridge]
'Cause you know that I know it's always been you
Always you

[Chorus]
And I don't wanna say it
But I've been out of control
And I'm ready to face it
Baby, once and for all
I'm so tired of running (Running)
I'm sick of letting you down (Letting you down)
It's been a lonely road, but it's all over now (Ooh-ooh, ooh-ooh)
It's just us from here on out, woah-oh

[Outro]
It's just us from here on out
Mm, from here on out

[Verse 1]
お前の泣いてる原因が自分にあるとか耐えられないよ
喉に何かが詰まっててそれで言葉が出てこない
話し合おうって言われてたのに
先延ばしにしてたのは
ついてたウソがバレるのが怖かったからかもな

[Pre-Chorus]
それに俺もわかってる,あんな暮らしに憧れたって
そんなの時間の無駄だって

[Chorus]
こんなの言うのはイヤだけど
今までは手のつけられない状態だった
だけどやっと覚悟ができて立ち向かおうって気になった
なあベイビイ,本当にこれが最後の最後だよ
逃げるだけとかもうウンザリで
お前の期待を裏切ってばっかりなのももうイヤだ
ひとりで道を行くように,今までひとりで生きてきたけど,それもこれでおしまいで(もう終わり)
これからはふたりで一緒に歩いてくんだ

[Verse 2]
世の中は意味もなく「愛」とか「恋」を語っているし
こんな現代社会にいると,そんなものの賞味期限はその日だけってこともある
それだからすごいショックを受けちゃって
暗闇でさまようように,途方に暮れちゃうこともあるけど
見返りを求めないそんな気持ちがあってくれたら,ずっと灯りがともるみたいに,絶望しないでやってける

[Pre-Chorus]
それに俺もわかってる,あんな暮らしに憧れたって
そんなの時間の無駄だって

[Chorus]
こんなの言うのはイヤだけど
今までは手のつけられない状態だった
だけどやっと覚悟ができて立ち向かおうって気になった
なあベイビイ,本当にこれが最後の最後だよ
逃げるだけとかもうウンザリで
お前の期待を裏切ってばっかりなのももうイヤだ
ひとりで道を行くように,今までひとりで生きてきたけど,それもこれでおしまいで
これからはふたり一緒に・・・

[Bridge]
お前にもわかってるだろ?それはお前と思ってたって
いつもお前のことだけだって

[Chorus]
こんなの言うのはイヤだけど
今までは手のつけられない状態だった
だけどやっと覚悟ができて立ち向かおうって気になった
なあベイビイ,本当にこれが最後の最後だよ
逃げるだけとかもうウンザリで(逃げるのは)
お前の期待を裏切ってばっかりなのももうイヤだ(期待は裏切りたくないよ)
ひとりで道を行くように,今までひとりで生きてきたけど,それもこれでおしまいで
これからはふたりで一緒に歩いてくんだ

[Outro]
これからはふたりで一緒に歩いてくんだ

(余談)

子ども(娘)が生まれたことでそれまでの人生を振り返りこの曲を作ったとJames Arthurが語っていることを考えると,この曲は至極真面目な(まあ彼の曲はどれも真面目ですが)曲であり,その内容以外について語るのは多少はばかられないでもないものの,個人的にどうしてもこの点に言及しないではいられないので敢えてここで申し上げます。

・・・James Arthurがカード(=トランプ)の13すなわちキング(K)にしか見えないのは私だけでしょうか?

0 件のコメント:

コメントを投稿