2024年5月20日月曜日

Feet Don't Fail Me Now ジョイ・クルックス (Joey Crooks)

何をしたら相手が不機嫌になるのかはわかりません。何かの点で目立っている人間が何か間違ったことをすると,ネット上や時には実生活においてまで激しく批判されます。逆に公正明大に生きていたとしても,それはそれで何かキズを見つけてやりたいという人間を生んだりします。
You never know exactly what makes people around you cross.  If you're conspicuous in a way and do something wrong, you'd be criticized harshly online and even in real life.  Even if you're doing nothing wrong and totally fine, that often urges some people to find your faults.
Feet Don't Fail Me Now  (Joey Crooks)


[Verse 1]
I've been posing with red skies
Retweeting picket signs
Put my name on petitions, but I won't change my mind
I'm keeping up appearances
The dark side of my privilege
Damn, thank God I've got my vice
The dopamine tuition will keep me wrong from right
But I don't like when my better side takes hold of me
I didn't want you to know

[Chorus]
Man, I guess I was scared
Feet, don't fail me now
I got to stand my ground
And though I'm down for trying
I am better in denial
So I hush, don't make a sound
Feet, don't fail me now
I got to stand my ground
And though I'm down for trying
I am better in denial

[Verse 2]
I, I cry like crocodile
Then drink opinions out
I've always got an answer, thе sun shines out my mouth
There ain't a rulе I'd wanna break (There ain't a rule I'd wanna break)
I'd rather kill than show my face

[Chorus]
Man, I guess I was scared
Feet, don't fail me now
I got to stand my ground
And though I'm down for trying
I am better in denial
So I hush, don't make a sound
Feet, don't fail me now (Feet, don't fail me now)
I got to stand my ground (Gotta stand my ground)
And though I was down for trying

[Bridge]
I was scared
But no blame's worth buying
Am I better hiding?
Why? Oh, why?
Didn't I try?

[Chorus]
I was scared
Feet, don't fail me now
I got to stand my ground (Gotta stand my ground)
And though I'm down for trying
I am better in denial
So I hush, don't make a sound
Feet, don't fail me now
I got to stand my ground, my ground
And though I'm down for trying

[Outro]
My feet, don't fail me now

[Verse 1]
赤く燃える空を背にして
ピケのサインをリツイート
請願書だって署名するけど,この気持ちは変わらない
無理して体裁保ってる*
有名人っていうものは,いいことばかりじゃないんだよ
アタシにゃアタシの悩みがあって
気分のあがる脳内麻薬ドーパミンを出したくて,なかなか真面目に生きていけない
けど真面目なとこばかり出たら出たでイヤなんだ
気づかれたくなかったの

[Chorus]
イヤになる,多分アタシは不安だったの
足よ,このまま動き続けて
地に足をつけるみたいに,自分の居場所を見つけたいから
本気でやる気になっているのに
できない理由をすぐ探しちゃう
だからアタシは口閉じて,物音ひとつ立てないの
足よ,このまま動き続けて
地に足をつけるみたいに,自分の居場所を見つけたいから
本気でやる気になっているのに
できない理由をすぐ探しちゃう

[Verse 2]
ウソの涙を流した後で**
飲んで本当の気持ちを言うの
いつだって「正しい答え」を用意して,もっともらしいことを言っとく
わざわざルールを破りたくない(おとなしくしてたいし)
顔を晒すくらいなら人を殺す方がマシ

[Chorus]
イヤになる,多分アタシは不安だったの
足よ,このまま動き続けて
地に足をつけるみたいに,自分の居場所を見つけたいから
本気でやる気になっているのに
できない理由をすぐ探しちゃう
だからアタシは口閉じて,物音ひとつ立てないの
足よ,このまま動き続けて
地に足をつけるみたいに,自分の居場所を見つけたいから
本気でやる気になっているのに

[Bridge]
あの頃不安だったけど
誰かを責めても意味ないよ
隠れてなくちゃダメなわけ?
ねえなんで,どうしてよ?
アタシなりに頑張ったでしょ?

[Chorus]
あの頃は不安だったの
足よ,このまま動き続けて
地に足をつけるみたいに,自分の居場所を見つけたいから
本気でやる気になっているのに
できない理由をすぐ探しちゃう
だからアタシは口閉じて,物音ひとつ立てないの
足よ,このまま動き続けて
地に足をつけるみたいに,自分の居場所を見つけたいから
本気でやる気になっているのに
できない理由をすぐ探しちゃう

[Outro]
足よ,このまま動き続けて

(補足)
* keep up appearances ・・・ (無理して)体面や体裁を保つ
** cry like crocodile ・・・ ~のことでウソの涙を流す,ウソ泣きをする,悲しんでいるフリをする(cry crocodile tears for)

(余談)

一般的にLINUXマシンはWindowsのそれに比べウィルスに感染しにくいと言われていますが,それはとりもなおさずLINUXには変種が多く,どのタイプにも共通して働くウィルスが作りにくい上,ユーザーの数も(Windowsに比べて)圧倒的に少ないので,ウィルスを作る人間にとって効果が目に見えにくいからでしょう。

そう考えるといわゆる「有名人」はWindowsマシンであり,そこに絡んでくるトロールなどの輩はウィルスのようなものかもしれません。彼らはその相手を攻撃することで自身の存在を世間に見せつけようとしているからです。

有名税は思った以上に高そうです。

0 件のコメント:

コメントを投稿