2011年9月10日土曜日

Just A Dream ネリー(Nelly)

ラップの定義がどうなっているのかはわかりませんが、この曲は歌っているネリー(Nelly)がラッパーなので一応ラップということになっています。ただ私にはどちらかというとポップといった趣です。詞はいわゆる「ふられ男の恨み節」といった種類のもので、主人公が自分の人生を後悔とともに振り返るという内容です。
I don't know what is a "rap" and what isn't.  This song is supposed to be "rap" because Nelly is a rapper but for me it sounds far more like "pop".  It's a sort of "song about regret" and the narrator of the song looks back on his life with regrets.  
Just A Dream  (Nelly)
I was thinkin about her
Thinkin' about me
Thinkin' about us
Where we gonna be
Open my eyes...
Yeah, it was only just a dream

So I travel back down that road
Will she come back?
No one knows
I realize, yeah, it was only just a dream

I was at the top
Now I'm like I'm in a basement
Number 1 spot
Now she found her a replacement
I swear now I can't take it
Knowing somebodys got my baby

And now you ain't around, baby I can't think
I shoulda put it down, shoulda got that ring
Cause I can still feel it in the air
See her pretty face
Run my fingers through her hair

My love
Of my life
My shawty
My wife
She left me, I'm tight
Cause I knew that it just ain't right

I was thinkin about her
Thinkin about me
Thinkin about us
Where we gonna be
Open my eyes...
And it was only just a dream

So I travel back down that road
Will she come back?
No one knows
And I realize, it was only just a dream

And I be ridin' man
I swear I see your face at every turn

Tryin' to get my usher on, but I can't let it burn
And I just hope she know that she the only one I yearn for
More and more I miss her, when will I learn?

Didn't give her all my love
I guess now I got my payback
Now I'm in the club thinking all about my baby

Hey
She was so easy to love
But wait, I guess that love wasn't enough
I'm goin through it every time that I'm alone
Now I'm wishin, wishin' she'd pick up the phone
But she made a decision that she wanted to move on
'Cause I was wrong

I was thinkin about her
Thinkin' about me
Thinkin' about us
Where we gonna be?
Open my eyes...
Yeah, it was only just a dream

So I travel back down that road
Will she come back?
No one knows
And I realize, it was only just a dream

If you ever loved somebody put your hands up [x2]
And now they're gone and you wish you could give them everything [x2]

I was thinkin about her
Thinki'n about me
Thinkin' about us
Where we gonna be?
Open my eyes...
Yeah, it was only just a dream

So I travel back down that road
Will she come back?
No one knows
I realize, yeah, it was only just a dream


あいつのことを想ってた
俺のことや
あいつとの将来のこと
これからどうなるのかなと想像してた
でも目覚めて気がづいた
みんなただの夢だった

だから今までの道のりを辿ってみた
あいつは戻ってくるんだろうか
分からない
そこで気づいた もうただの夢なんだ

あの頃は天下を取った気分だったのに
今はどん底の気分だ
俺だけが特別な存在だと思ってたのに
あいつには今別の彼氏がいる
自分の女を取られるなんて
絶対我慢できるわけがない

もうここにお前はいない 何も考えられない
覚悟を決めてプロポーズすればよかった
もういやしないのに
今でもあいつのかわいい顔が浮かぶ
今もあいつの髪に触れてる気がする

俺の一生の恋人で
かわいい子で
俺の妻になるはずだった
でもあいつは俺を捨てた  
こんなはずじゃなかったのに 俺は今崖っぷちだ

あいつのことを想ってた
俺のことや
あいつとの将来のこと
これからどうなるのかなと想像してた
でも目覚めて気がついた
みんなただの夢だった

だからこれまでの道のりを辿ってみた
あいつは戻ってくるんだろうか
分からない
そこで気づいた もうただの夢なんだ

ケンカをするたび
お前の顔が浮かぶんだ、本当に
忘れようとするけどどうしようもない
必要なのはあいつだけだって分かってほしい
あいつに会いたくて仕方ない
俺は変われるんだろうか?

あいつを大事にしなかった報いを
俺は受けてるのかもな
クラブにいてもあいつのことが頭を離れない

あいつを好きになるのはわけもなかった
でもそれだけじゃ足りなかったのかも
一人なるとそう思ってしまう
今でもあいつが電話に出てくれないかと思うけど
別れるっていうあいつの気持ちは変わらない
俺が悪かったんだ

あいつのことを想ってた
俺のことや
あいつとの将来のこと
これからどうなるのかなと想像してた
でも目覚めて気がついた
みんなただの夢だった

だからこれまでの道のりを辿ってみた
あいつは戻ってくるんだろうか
分からない
そして気づいた もうただの夢なんだ

好きになった方が負けなんだ 何も出来ない
好きになった方が負けなんだ 何も出来ない
そして別れてはじめて、そいつを大事にしなかったことを悔やむんだ
そして別れてはじめて、そいつを大事にしなかったことを悔やむんだ

あいつのことを想ってた
俺のことや
あいつとの将来のこと
これからどうなるのかなと想像してた
でも目覚めて気がついた
みんなただの夢だった

だからこれまでの道のりを辿ってみた
あいつは戻ってくるんだろうか
分からない
そして気づいた もうただの夢なんだ




0 件のコメント:

コメントを投稿