2014年8月21日木曜日

Break Your Heart タイオ・クルーズ (Taio Cruz ft. Ludacris)

この曲のオリジナルは2009にイギリスでリリースされたものですが,ここで取り上げているのはJustin BieberのBabyにも登場したLudacrisをフィーチャーしたオフィシャルのリミックス版です。歌詞の中で主人公は相手に自分は「悪いヤツ」で相手を傷つけるからと警告しています。ただ果たして相手の彼女はそれで納得するかというと個人的には疑問です。何かをするなと言われると,その何かを余計にやってみたくなるからです。ちょうど「赤い(非常用)ボタン」のようなものでしょうか。押してはダメだとわかっているのに,押したい気持ちを抑えるのに苦労します。
The original version was released in 2009 in UK.  This is the official remix version with Ludacris who is also featured in Justin Bieber's "Baby."  In the lyrics, the protagonist warns the second person he's a heart breaker and going to hurt her.  Do you think it works for her?  I'm doubtful.  The more we're told not to do something, the more enticing and inviting it gets.  Just like a 'red button'.  We all know we shouldn't push it, but sometimes it gets very hard to resist doing it.
Break Your Heart  (Taio Cruz ft. Ludacris)
[Verse 1 - Ludacris]
Luda! Now I may not be the worst or the best but you gotta respect my honesty
And I may break your heart but I don't really think there's anybody as bomb as me
So you can take this chance in the end, everybody's gonna be wonderin how you deal
You might say this is Ludacris but Taio Cruz tell her how you feel

[Verse 2 - Taio Cruz]
Now listen to me baby
Before I love and leave ya
They call me heartbreaker
I don't wanna deceive ya

[Break - Taio Cruz]
If you fall for me
I'm not easy to please
I might tear you apart
Told you from the start, baby from the start

[Hook - Taio Cruz] - 4X
I'm only gonna break, break ya, break, break ya heart

[Verse 3 - Taio Cruz]
There's not point tryin to hide it
No point tryin to evade it
I know I got a problem
By doin this behavin

[Break]

[Hook]

[Verse 4 - Ludacris]
Thats all I'm gonna do woman
Listen, now I'm only gonna break yo heart
And shatter and splatter it all into little bitty pieces
Whether or not you get it all together
Then it's finders keepers and losers weepers
See I'm not tryin to lead you on, no I'm only tryin to keep it real
You might say this is Ludacris but Taio Cruz tell her how you feel

[Verse 5 - Taio Cruz]
Hey and I know karma's gonna get me back for bein so cold
Hey, like a big bad wolf, I'm born to be bad and bad to the bone
Hey, if you fall for me, I'm only gonna tear you apart
Hey, told ya from the start, hey

[Hook]

[Break 2] - 4X

[Verse 1 - Ludacris]
リュダだぜ
なあ俺は
最低のヤツってわけじゃないけど
だからって
理想的なヤツでもないから
ここでハッキリ言っとくぞ
俺と付き合ったら
いいことばかりじゃないかもしれない
だけどこんな危ないヤツが
他にいるとは思えない
それでもいいと思うんなら
ここで勝負に出てみろよ
周りはみんな思ってる
これからお前がどう出るかって
だけどこういう話を聞いても
そんなのリュダが言ってるだけで
彼(Taio Cruz)はそんなこと言わないって
お前はそう思うのかもな

[Verse 2 - Taio Cruz]
なあベイビイよく聞いとけよ
俺と付き合って
別れることになる前に
この俺は周りから
「悪いヤツ」って言われてるんだ
そこはハッキリさせとくぞ

[Break - Taio Cruz]
だから好きになったって
思い通りにはいかないぜ
お前の方がボロボロに
傷つくことになるのかも
そのことは
最初から言ってあっただろ?

[Hook - Taio Cruz] - 4X
お前が傷つくことになるって

[Verse 3 - Taio Cruz]
こんなこと隠してみてもムダなんだ
ごまかしても意味がない
悪いのが自分ってこともわかってる
こんなことをしてるんだから

[Break]

[Hook]

[Verse 4 - Ludacris]
女とはいつもそうなるんだよ
いいか俺と付き合ったって
お前が傷ついて
立ち直れないほどボロボロに
打ちのめされるだけなんだ
それがちゃんとわかってるのか
そこのところはわからないけど
結局はお前を別のヤツに取られて
こっちは後悔することになる
わかるだろ?
思わせぶりするつもりはないぜ
自分にウソは吐きたくないから
だけどこういう話を聞いても
そんなのリュダが言ってるだけで
彼(Taio Cruz)はそんなこと言わないって
お前はそう思うのかもな

[Verse 5 - Taio Cruz]
わかってるんだ
こんな風に
冷たい態度を取ってると
そのうち酷い目に遭うって
まるで童話に登場する
あの悪いオオカミみたいに
元々こういう性格だから
ちょっとやそっとじゃ変われない
だから好きになったって
お前が傷つくだけなんだ
そのことは
最初から言ってあっただろ?

[Hook]

[Break 2] - 4X

(余談)

個人的には「俺は危ないヤツだ」というヤツに本当に危ないヤツはいないというのが持論です。本当に危ないのは全くそうは見えない人間であり,それだけに相手も油断するため,余計に危険性が増してしまいます。

ところで,このTaio Cruzというアーティスト,たまたまYouTubeで見たColdplayのYellowのカヴァーを聞いて圧倒されました。
実はこのカヴァー,非常に残念なことにヴィデオが曲の途中までしかなく,突然終わってしまうのですが,それにもかかわらず,その圧倒的な歌唱力で何度聴いても大変に感動します。

正直なところ,本家Chris Martinの時よりも感動してしまうので,なんとなく本家に申し訳ない気持ちもあるのですが,それだけにこのヴィデオが途中で終わってしまっているのには,何かそこに「大人の事情」があるのではないかとの疑念が湧いてくる昨今です。

それはともかく,曲とは全く関係ない話で恐縮なのですが,彼の名前を見るたびにいつも豪華客船「大洋クルーズ」が浮かんでしまうのは私だけでしょうか?

1 件のコメント: