2015年8月1日土曜日

Love Shine Down オリー・マース (Olly Murs)

Olly Mursが髭面の大道芸人に変装し街中で歌うヴィデオをみたことがあります。マイウェイのような曲を歌っている時(2:50分辺り)は周囲の反応もイマイチだったものの,Dance With Me TonightDear DarlingTroublemakerといった自分の持ち歌を歌い始めた途端に周囲に人だかりが出来始めます。ちょっとした見物でした。
I watched a video in which Olly Murs disguised himself with husks, beard and mustache as a busker.  When he's singing a song like My Way (around 2:50), people didn't seem to pay much attention to him or impressed with his performance.  Soon after he started singing his own like Dance With Me Tonight, Dear Darling and Troublemaker, however, a crowd started gathering around him.  That was quite spectacular.
Love Shine Down  (Olly Murs)
Where do I go from here, tell me baby
If I can't have you near
I've been running in circles for you
Got a fever of a hundred and two
Can't fake how I feel for you

This foolish heart of mine gets frustrated
Can't read between the lines
And the signal that I'm waiting for
Is always locked behind the door
And It makes me want you more

So let your love shine down on me
And I will surrender
Wear my heart upon your sleeve
Just put your trust in me and I will be there forever
So let your love shine down on me

If I could have my way, I'd take you baby
Out every night and day
You're the battery to my heart
And without you I can't start
Don't you leave me in the dark

So let your love shine down on me
And I will surrender
Wear my heart upon your sleeve
Just put your trust in me and I will be there forever
So let your love shine down on me

You know I wanna believe
I wanna see the light
So let your love shine down on me

You know I wanna believe
I wanna see the light
So let your love shine down on me

You know I wanna believe
I wanna see the light
So let your love shine down on me

You know I wanna believe
I wanna see the light
So let your love shine down on me

Just shine it right down
(You know I wanna believe
I wanna see the light
So let your love shine down on me)

Just shine it right down
(You know I wanna believe
I wanna see the light
So let your love shine down on me)

So let your love shine down on me
And I will surrender
Wear my heart upon your sleeve
Just put your trust in me and I will be there forever
So let your love shine down on me

なあベイビイ教えてくれよ
これからどうすりゃいいんだよ?
そばにお前がいてくれないと
お前のために今までずっと
堂々巡りの繰り返し
熱だって
38℃も出てるんだ
とにかく何をやったって
この気持ちはごまかせないよ

やりたいようにできなくて
今もイライラしっ放し
どうしても
言われてることの裏にある
空気ってヤツがわからない
何か「合図」がないかって
そうやって待ってても
いつだって
そいつはドアの向うにあって
伝わってこないから
余計に会いたくなるんだよ

だから同じ気持ちなら
そいつを俺にも見せてくれ
そうすれば
俺もジタバタするのは止めて
本当の気持ちを隠さず言うよ
とにかく俺を信じてくれよ
そうすれば
これからずっとそばにいて
ずっとお前を守ってやるよ
だから太陽の
日差しが降ってくるように
隠したりせずに気前よく
態度でそう教えてくれよ

好きにしていいのなら
ベイビイ俺はお前のことを
いつも一緒に連れてくよ
心臓を動かしている
電池みたいなものなんだ
だからお前がいてくれないと
スイッチが入らないんだよ
こんな辛い気持ちのままで
俺を放っていかないでくれ

だから同じ気持ちなら
そいつを俺にも見せてくれ
そうすれば
俺もジタバタするのは止めて
本当の気持ちを隠さず言うよ
とにかく俺を信じてくれよ
そうすれば
これからずっとそばにいて
ずっとお前を守ってやるよ
だから太陽の
日差しが降ってくるように
隠したりせずに気前よく
態度でそう教えてくれよ

わかってるだろ?
信じたいんだ
望みはあるって思いたい
だから同じ気持ちなら
そいつを俺にも見せてくれ
(x 4)

とにかく同じ気持ちなら
そいつを俺にも見せてくれ
(わかってるだろ?
信じたいんだ
望みはあるって思いたい
だから同じ気持ちなら
そいつを俺にも見せてくれ)
(x 2)

だから同じ気持ちなら
そいつを俺にも見せてくれ
そうすれば
俺もジタバタするのは止めて
本当の気持ちを隠さず言うよ
とにかく俺を信じてくれよ
そうすれば
これからずっとそばにいて
ずっとお前を守ってやるよ
だから太陽の
日差しが降ってくるように
隠したりせずに気前よく
態度でそう教えてくれよ

(余談)

ええと・・・要するに「わかりにくいんだよっ!好きなら好きで態度に出せよ。いちいち勿体ぶるんじゃねえよ」ってことでしょうか?

それはともかく,ラベルをご覧になるとおわかりかと思いますが,この曲にはEd Sheeranがライターとして参加しています。なるほどそう言われてみると,そこかしこにいわゆる「Ed節」の香りが漂っているような・・・なにか大変いいダシが取れそうです。

0 件のコメント:

コメントを投稿