2016年7月8日金曜日

Look Away シカゴ (Chicago)

Hard To Say I'm Sorryは知っていたものの,ノーチェックだったこの曲ですが,Gnashが自分のI Hate U I Love Uに自分でつけた注釈を通じてこの曲のことを知りました。 曰く「こういう激しい感情の動きはChicagoのLook Awayのような往年のポップ・ソングにも描かれている」んだとか。
I knew their Hard To Say I'm Sorry but I didn't know this song.   Gnash brought me to it.  In his own connotation on "I hate U I love U" he mentioned this song, saying "This type of emotional upheaval was addressed in the classic pop song by Chicago, “Look Away."
Look Away  (Chicago)
[Verse 1]
When you called me up this morning
Told me about the new love you found
I said "I'm happy for you
I'm really happy for you"
Found someone else
I guess I won't be coming around
I guess it's over, baby
It's really over, baby, whoa...
And from what you said
I know you've gotten over me
It'll never be the way it used to be
So if it's got to be this way
Don't worry, baby, I can take the news okay

[Chorus]
But if you see me walking by
And the tears are in my eyes
Look away, baby, look away
If we meet on the streets someday
And I don't know what to say
Look away, baby, look away
Don't look at me
I don't want you to see me this way

[Verse 2]
When we both agreed as lovers
We were better off as friends
That's how it had to be
Yeah, that's how it had to be
I tell you I'm fine
But sometimes I just pretend
Wish you were holding me
Wish you were still holding me, whoa...
I just never thought
That I would be replaced so soon
I wasn't prepared to hear those words from you
I know I wanted to be free
Yeah, baby, this is how we wanted it to be

[Chorus][x2]

[Outro]
When you called me up this morning
Told me about the new love you found
I said "I'm happy for you
I'm really happy for you"

[Verse 1]
今朝お前が電話してきて
恋人が出来たって
俺にそう言った時
よかったな,本当に嬉しいよって
俺はそう答えたよ
他のヤツを見つけたんだな
俺なんてお呼びじゃないし
もうこれでお別れで
本当に終わりなんだな
お前の言葉を聞いてると
俺とのことは乗り越えたって
そのことがわかってくるよ
もう二度とあの頃にはもう戻れない
だからもし
こうするしかないのなら
お前は心配しなくていいぞ
そんな話を聞かされたって
俺なら平気なんだから

[Chorus]
だけどもし
お前のそばを通りかかって
俺が涙ぐんでたら
気付かないフリをして
どこかよそを見ていてくれよ
いつか街で出会った時に
俺がセリフに詰まっていたら
気付かないフリをして
どこかよそを見ていてくれよ
だってそんな情けない
姿は見せたくないからな

[Verse 2]
まだ付き合っていた頃に
友達でいた方が
上手く行くって一緒に決めた
だからそれが当たり前だし
そうでなくちゃダメなんだ
俺のことなら心配すんな
そうお前には言っているけど
芝居してる時もある
今だって
お前に抱きしめられたいよ
思ってもみなかった
いくらなんでもこんなにすぐに
過去の相手になるなんて
あんな話を聞かされる
覚悟が俺には出来てなかった
束縛されずにいたいって
そう思っていたはずで
そうだよベイビーお互いに
こうなることを望んでた

[Chorus][x2]

[Outro]
今朝お前が電話してきて
恋人が出来たって
俺にそう言った時
よかったな,本当に嬉しいよって
俺はそう答えたよ

(余談)

幸か不幸か実際に同じ状況に陥ったことはありませんが,主人公の気持ちは大変よくわかります。

0 件のコメント:

コメントを投稿