2016年11月25日金曜日

How Do I Live リアン・ライムズ (Leann Rimes)

時々子どもの頃を思い出すのですが,当時はインターネットやグーグルといったものは全く存在しなかったため,仮にわからないことがあってもできることは限られていました。すなわち,その答えを知っていそうな人に聞くか,あるいは地元の図書館に行って調べることくらいしかできませんでしたが,あれから世の中は大きく変わりました。今なら「どうやって・・・」と迫る主人公には「ググれ」と返すと思いますね。
Now and then I remember when I was a kid.  There's no such thing like the Internet and Google back then.  When you had a question, there's almost nothing that we could do but ask others who seemed to know the answer or go to a local library.  Things have changed completely since then.  Now I'd say "Just Google it" to the narrator who keeps asking "How do I...".
How Do I Live  (Leann Rimes)
How do I get through one night without you?
If I had to live without you
What kind of life would that be?

Oh, I, I need you in my arms, need you to hold
You're my world, my heart, my soul and if you ever leave
Baby you would take away everything good in my life
And tell me now
How do I live without you? I want to know
How do I breathe without you if you ever go?
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh, how do I live?

Without you there'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There'd be no world left for me

And I, baby, I don't know what I would done
I'd be lost if I lost you, if you ever leave
Baby, you would take away everything real in my life
And tell me now

How do I live without you? I want to know
How do I breathe without you if you ever go?
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh, how do I live?

Please, tell me, baby
How do I go on if you ever leave?
Baby, you would take away everything, I need you with me
Baby, don't you know that you're everything good in my life?
And tell me now

How do I live without you? I want to know
How do I breathe without you if you ever go
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh, how do I live?

How do I live without you?
How do I live without you, baby?
How do I live?

その人がいないのに,どうやってその一晩が過ごせるの?
ひとりで生きて行くことにもしなってしまったら
どんな人生が待ってるの?

この腕で抱きしめる相手がいなくちゃ困っちゃう,そういう相手がいなくちゃね
その人がすべてだし,身も心も捧げてるから,もしいなくなったりしたら
この人生の幸せは,ひとつ残らずなにもかも,一緒にみんな消えてっちゃうよ
だからここで教えてよ
どうやって生きてくの?その答えが知りたいの
どうやって息するの?その人がいなくなったら,ひとりぼっちになるんだよ
どうすれば死なずに生きていられるの?
そんなのできるわけないよ

その人がいてくれないと,太陽だって出てこない
人生で恋だってできないし
世界だって終わっちゃう

そうなってしまったら,どうなっちゃうかわからない
別れることになったとしたら,きっと途方に暮れちゃうよ,その人がいなくなったら
人生で本物だって思えるものは,ひとつ残らずなにもかも
一緒にみんな消えてっちゃうよ
だからここで教えてよ


どうやって生きてくの?その答えが知りたいの
どうやって息するの?その人がいなくなったら,ひとりぼっちになるんだよ
どうすれば死なずに生きていられるの?
そんなのできるわけないよ

ベイビイお願い教えてよ
どうやってその後やっていったらいいの?その人がいなくなったら
なにもかもひとつ残らず,一緒に消えてなくなるの
だからそばにいてくれなくちゃ
ベイビイわかっているんでしょ?幸せをくれるのはいつもその人なんだって
だからここで教えてよ

どうやって生きてくの?その答えが知りたいの
どうやって息するの?その人がいなくなったら,ひとりぼっちになるんだよ
どうすれば死なずに生きていられるの?
そんなのできるわけないよ

どうやって生きてくの?その人がいなくなったら
ベイビイ生きていけないよ
そんなのできるわけないよ

(余談)

とはいうものの,この主人公も,実際に答えを知りたいわけではないでしょう。それどころか答えはすでにわかっていて,敢えてその上で相手に対して「そんなことあるわけないじゃないか」と言ってもらいたいわけです。

したがって,仮に相手が主人公の言葉を字義通りに解釈し「お前と俺は別の人間なんだから,お前にわかんないことが俺にわかるかよ」などと言ってしまった場合には,2人の間で一悶着あることは間違いないと思われます。

0 件のコメント:

コメントを投稿