2016年12月2日金曜日

On What You're On バステッド (Busted)

英語歌詞は,通常をgenius.comで探し,そこにあるものを変えずにそのまま使っているのですが,今回はplant(植物)をplanet(惑星)に変えています。下のヴィデオを見ると,plantではなくplanetと言っているように聞える上,後者だと考えた方が圧倒的に自然だからです。
I usually find song lyrics on genius.com and use them without changing anything.  This time, however, I replaced 'plant' with 'planet' in Verse 2.  Watching the video below, I heard 'planet' instead of 'plant' and the former makes much more sense.
On What You're On  (Busted)

[Refrain]
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on

[Verse 1]
She's got a wild heart
Born to run, born to come and just save my soul
I never thought it was worth saving
She stepped into something and I wish I could feel it
But I don't know what it is and I can't quite believe it
[Pre-Chorus]
Always listen, always listen, always listen to the same song
I wanna know, I wanna know, wanna know what you're on

[Chorus]
I wanna be on what you're on
I wanna be gone like you're gone
I wanna be on what you're on
I wanna listen, wanna listen, wanna listen to the same song

[Refrain]
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on

[Verse 2]
She has a kind heart
Kind enough to take the time to come save my soul
I'm so over misbehaving
She's optimistic 'bout the future of her planet
And the smile that's on her lips, oh, it must be the Xanax

[Pre-Chorus]
Always listen, always listen, always listen to the same song
I wanna know, I wanna know, wanna know what you're on

[Chorus]
I wanna be on what you're on
I wanna be gone like you're gone
I wanna be on what you're on
I wanna listen, wanna listen, wanna listen to the same song

[Refrain]
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on

[Bridge]
Yeah, we're standin' on the same cloud
And we're never comin' down
Yeah, we're standin' on the same cloud
No, we're never, no we're never, ever comin' down

[Chorus]
I wanna be on what you're on
I wanna be gone like you're gone
I wanna be on what you're on
I wanna listen, wanna listen, wanna listen to the same song

[Refrain]
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on
I wanna be on what you're on

[Refrain]
お前がはまっているものに,とにかくはまってみたいんだ

[Verse 1]
あいつは型にはまらない
生まれつきの型破り,そいつが俺のとこに来て,俺を救ってくれたんだ
自分にもそんな値打ちがあるなんて思ったこともなかったよ
あいつは何か始めてて,一体それが何なのか,知りたくてたまらないのに
その正体がわからない上,いいことだとも思えない

[Pre-Chorus]
たとえどんな時だって,聞いてる曲は同じ曲
一体何にはまってるのか,そいつを俺は知りたいんだよ

[Chorus]
お前がはまっているものに,俺もはまってみたいんだ
お前みたいに飛ばしてみたい
お前がはまっているものに,俺もはまってみたいんだ
お前の耳に届いてるのと,同じ曲を聞かせてくれよ

[Refrain]
お前がはまっているものに,とにかくはまってみたいんだ

[Verse 2]
あいつは優しいヤツだから
わざわざ俺のとこに来て,俺を救ってくれたんだ
ロクでもないことばかりしてるようなヤツだったのに
この世界のことだって,心配しなくて大丈夫って,そんな風に考えてるし
口元に微笑みを浮かべてて,ただそれを見るだけで,不安がすっかり消えてくよ *

[Pre-Chorus]
たとえどんな時だって,聞いてる曲は同じ曲
一体何にはまってるのか,そいつを俺は知りたいんだよ

[Chorus]
お前がはまっているものに,俺もはまってみたいんだ
お前みたいに飛ばしてみたい
お前がはまっているものに,俺もはまってみたいんだ
お前の耳に届いてるのと,同じ曲を聞かせてくれよ

[Refrain]
お前がはまっているものに,とにかくはまってみたいんだ

[Bridge]
お互いに同じ雲に乗ったみたいに,幸せの絶頂にいる
絶対ここから降りたりしない
お互いに同じ雲に乗ったみたいに,幸せの絶頂にいる
絶対ここから降りたりしない

[Chorus]
お前がはまっているものに,俺もはまってみたいんだ
お前みたいに飛ばしてみたい
お前がはまっているものに,俺もはまってみたいんだ
お前の耳に届いてるのと,同じ曲を聞かせてくれよ

[Refrain]
お前がはまっているものに,とにかくはまってみたいんだ

(補足)* Xanax・・・アルプラゾラム系の薬であり,一般的に不安障害、パニック障害、および化学療法における吐き気に対して使用され,不安感や緊張感を和らげます。

(余談)

カップルというものは周囲が見えなくなってナンボなのかもしれません(意味不明)

2 件のコメント:

  1. 通りすがりですがいつもお世話になっております。
    ここを見るまで彼女がどっか行ってしまった曲だと思っていました。
    (Chorusの解釈がいまいちできてなくてBridgeがわけわからんと思ってました)
    修行が足りませんね~
    勉強になりました。ありがとうございます。

    返信削除
  2. このバンドは解散前にかなり人気で、イギリス国内ではエリザベス女王やウィリアム王子が公認するほどの知名度でした。その後メンバーそれぞれが個々で活動するようになるも、鳴かず飛ばすな結果で、パッと売れたといえるものがなかった気がします。再結成という形で出したシングルなので、ファンが聞く音楽にはまりたいとか、そういう方向性を取り入れたいとか、ファンや鑑賞者全員に送ったメッセージなんだと解釈してました。

    メンバーのうち2人が既婚者なので、恋愛やそういった人間関係をうたった意味も含まれているかもしれないですね。

    返信削除