2017年6月26日月曜日

Where're the Revolution ディペッシュ・モード (Depeche Mode)

Depeche Mode,まだまだ現役です!とあるCDショップで彼らの最新アルバムを見た時には,まだ新作を出していることに驚くと同時に非常に感動しました。多くのEDMでは主人公はパーティに明け暮れていますが,この主人公は周囲の人間に現状を打破するよう呼びかけています。
They are still kicking!  When I saw their latest album Spirit at a CD shop, I was so surprised and impressed so much as well to find they're still releasing a new album.  While many EDM songs depict a life of parties, the narrator of this song is asking people around them not to be complacent.
Where're the Revolution  (Depeche Mode)
[Verse 1]
You've been kept down
You've been pushed 'round
You've been lied to
You've been fed truths
Who's making your decisions?
You or your religion
Your government, your countries
You patriotic junkies

[Chorus]
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down

[Verse 2]
You've been pissed on
For too long
Your rights abused
Your views refused
They manipulate and threaten
With terror as a weapon
Scare you till you're stupefied
Wear you down until you're on their side

[Chorus]
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down

[Bridge]
The train is coming
The train is coming
The train is coming
The train is coming
So get on board
Get on board
Get on board
Get on board
The engine's humming
The engine's humming
The engine's humming
The engine's humming
So get on board
Get on board
Get on board
Get on board

The train is coming
The train is coming
The train is coming
The train is coming
So get on board
Get on board
Get on board
Get on board
The engine's humming
The engine's humming
The engine's humming
The engine's humming
So get on board
Get on board

[Chorus]
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down
Where's the revolution?
Come on, people
You're letting me down

[Verse 1]
今までずっと縛られて
いいようにされてきた
デタラメばっかり聞かされて
「本当のこと」ってヤツを,まんま鵜呑みにしてきたんだろ?
お前らの生き方を一体誰が決めてんだ?
お前ら自分で決めてんのかよ?じゃなきゃお前の信じてる神様が教える通りにしてんのか?
お役所とかお国とか,それともそういうもんなのか?
お前らは,愛国主義に名を借りた役に立たないクズ野郎だよ!

[Chorus]
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
こんなはずじゃなかったろ?
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
期待を裏切らないでくれ

[Verse 2]
散々虐げられてきた
もうイヤになるくらい
権利なんかも無視されて
お前が意見を言ったって,おかしいって一蹴される
あいつらは相手を脅して操っている
「恐怖」がヤツらの武器なんだ
何ひとつ考えられなくなるくらい,相手のことを脅かして
自分の側に転ぶまで,相手のことを追い詰める

[Chorus]
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
こんなはずじゃなかったろ?
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
期待を裏切らないでくれ

[Bridge]
あの「列車」ならもうそこまで来てるんだ
じきここにやって来る
だからお前も乗って来い
ブンブンと唸りを立てて
エンジンの動く音が響いてる
だからお前も仲間になれよ

あの「列車」ならもうそこまで来てるんだ
じきここにやって来る
だからお前も乗って来い
ブンブンと唸りを立てて
エンジンの動く音が響いてる
だからお前も仲間になれよ

[Chorus]
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
こんなはずじゃなかったろ?
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
期待を裏切らないでくれ
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
こんなはずじゃなかったろ?
「革命」ってのがあっただろ?
みんなしっかりしてくれよ
期待を裏切らないでくれ

(余談)

一般的に人間は年を取ると保守的になると言われており,とりわけ富裕層でその傾向が著しいと聞きますが,Depeche Modeはその例外なのかもしれません。

なにしろ80年代から活動しているバンドなのでメンバーが全員50代である上,これほど成功しているのですから経済的な面でも不安はないにもかかわらず,社会に対するこの「攻め」(aggressiveと言う意味であり,決して「受け」の対概念ではありません)の姿勢は10代のそれに通ずるものがあります。

彼らが今も現役でいられるのはその辺りに秘密があるのかもしれません。

0 件のコメント:

コメントを投稿