2017年7月23日日曜日

I Found A Boy アデル (Adele)

Adeleのアルバム「21」(スタンダード・エディションを除く)に収録されている最後の曲ですが, Rolling In The DeepTurning Tablesを含むこのアルバム全体が,正体不明の彼女の元彼に因んで作られているそうです。だとすれば,アルバムの最後にこの曲を持ってくることによって,彼女は「最高の復讐は幸せになってやること」という言葉を地で行っていることになりますね。
This is the last track from Adele's 21 album (not available in the standard edition, though).  They say the whole album including tracks like Rolling In The Deep and Turning Tables was inspired by her anonymous ex.  So closing the album with this song, she demonstrates "Happiness is the best revenge."
I Found A Boy  (Adele)
[Verse 1]
I thought I told you, he'd be home soon
Couldn't help myself, you're too good to be true
I fall short each time, every time he ain't here
You and your charm creep closer, closer and near
Like a fool for fire, I fall, with my pride and all
Like a bomb before explosion, ticking by your call
You're the wiser one, disguised from greed
And I'm just a child who belongs on her knees

[Hook]
But I found a boy who I love more
Than I ever did you before
So stand beside the river I cried
And lay yourself down
Look how you want me now that I don't need you

[Verse 2]
So you thought that I'd crumble to my knees
At the first sight of you crawling back to me
To whisper, "Will you leave your man?"
You swear that this time you can stand by me
I won't stand by you

[Hook]
Cause I found a boy who I love more
Than I ever did you before
So stand beside the river I cried
And lay yourself down
Look how you want me now that I don't need you

[Bridge]
I ain't yours for no taking
You must be mistaken
I could never look into your eyes
And settle for wrong and ignore the right

[Hook]
When I found a boy who loves me more
Than you ever did before
So stand beside the river you cried
And lay yourself down
Look how you want me now, but I don't need you

[Verse 1]
言ったよね?あの人がもうじきここに帰ってくるの
どうしようもなかったの,そんなハズないことくらい,わかっていたはずなのに
いつも失敗しちゃうんだ,あの人がそばについててくれないと
アンタが魅力を振りまいて,近寄って来るもんだから
まるで火遊びしてるみたいに,プライドだって何だって,みんな一緒に捨てちゃうの
爆弾みたいなもんなのよ,アンタの電話がかかってくると,チクタクと時限装置が動き出す
アンタの方が頭が良くて,下心があったとしても,そこを上手く隠してる
それに比べてアタシの方は,母親の膝に抱かれたただの子どもと同じなの

[Hook]
だけどもうアタシには,もっと大事な相手がいるの
あの頃のアンタよりずっと大事な相手がね
涙で川ができるほど,さんざんアンタに泣かされた
だからずっとそこにいて,死ぬまでそうしていりゃいいの
手に入らないと思ったら,余計に欲しくなるもんじゃない?

[Verse 2]
アタシはすぐに落ちるって,そんな風に思ってた?
必死に縒りを戻そうとするそんな自分の姿を見せて
「あんなヤツとは別れろよ」ってそう囁いてやるだけで
だって誓ってくれたでしょ?今度こそアタシを支えてくれるって
だけどアタシは絶対にアンタの味方はしないから

[Hook]
だってもうアタシには,もっと大事な相手がいるの
あの頃のアンタよりずっと大事な相手がね
涙で川ができるほど,さんざんアンタに泣かされた
だからずっとそこにいて,死ぬまでそうしていりゃいいの
手に入らないと思ったら,余計に欲しくなるもんじゃない?


[Bridge]
すぐに落とせる相手じゃないの
アンタの読みが浅いのよ
そんなのやるわけないじゃない
アンタの顔をじっと見つめて
ちゃんとした人がいるのに,ダメなヤツで手を打つなんて

[Hook]
だってもうアタシには,もっと大事な相手がいるし
あの頃のアンタよりずっと大事な相手がね
涙で川ができるほど,さんざんアンタに泣かされた
だからずっとそこにいて,死ぬまでそうしていりゃいいの
手に入らないと思ったら,余計に欲しくなるもんじゃない?

(余談)

それにしてもこの21のアルバムを聞いていると,Adeleの元彼はかなり色々問題のありそうな人物です。Someone Like Youでは他の誰かと結婚していることになっていますが,その場合いずれその相手ともこういう結果になりそうな気がします。


0 件のコメント:

コメントを投稿