2018年4月6日金曜日

I Am An Outsider スリー・デイズ・グレイス (Three Days Grace)

高校生の頃は学校に馴染めず苦労しました。他のクラスメートの興味のあることに全く関心が持てず,向うは向こうで私の関心のあることなどどうでもよかったからです。この主人公と違うところは,私は頑張って(少なくとも頑張ったと自分では思って)仲間に入ろうとしたのですが,結局高校時代ずっと「余所者」のままでした。
When I was in high school, I was struggling to fit in.  I was not interested in what other classmates were and they're not what I was.  Unlike the narrator of this song, I was tried so hard (or at least I thought I did) to be one of them only to stay an outsider through my high school days.
I Am An Outsider  (Three Days Grace)

I'm on the outside looking through
I know I'm not the same as you
I'd rather be faceless than ignored
Than be in the in-crowd test before
A way to fit in just a little more

I am an outsider
I don't care about the in-crowd, no
Better off on my own now
I am an outsider
I don't care about the in-crowd, no
I'm better off on my own now

I don't wanna be any part of your scene
I don't believe what you believe
I'd rather be faceless in the dark
Than be so fake like the way you are
Yeah that's why I stay so far away from you

I am an outsider
I don't care about the in-crowd, no
Better off on my own now
I am an outsider
I don't care about the in-crowd, no
I'm better off on my own now

There comes a time we draw the line
Decide we're better off on the outside
There comes a time we draw the line
Decide we're better off on the outside

I am an outsider
I don't care about the in-crowd, no
Better off on my own now
I am an outsider
I don't care about the in-crowd, no
I'm better off on my own now

こうやって外から中を覗いてる
人と変わっていることは,自分でもわかってるから
目立たないヤツでいた方がマシ
いないことにされるより,
入団テストみたいなものを,昔みたいに受けさせられて
ちょっと仲間に入るより

余所者で,仲間には入れないけど
そんな「仲良しグループ」なんて,別にそんなのどうでもいいし
ひとりの方が遥かにマシだ
余所者で,仲間には入れないけど
そんな「仲良しグループ」なんて,別にそんなのどうでもいいし
ひとりの方が遥かにマシだ

お前たちとは合わないし,関わり合いになりたくないね
信じるものが違うから
埋もれた地味なヤツでいい
お前らみたいなニセモノにならなきゃいけないくらいなら
だから距離を置いてんだ

余所者で,仲間には入れないけど
そんな「仲良しグループ」なんて,別にそんなのどうでもいいし
ひとりの方が遥かにマシだ
余所者で,仲間には入れないけど
そんな「仲良しグループ」なんて,別にそんなのどうでもいいし
ひとりの方が遥かにマシだ

ハッキリとケジメをつけて,決めなきゃいけない時期がくる
余所者でいた方が自分たちはマシだって
ハッキリとケジメをつけて,決めなきゃいけない時期がくる
余所者でいた方が自分たちはマシだって


余所者で,仲間には入れないけど
そんな「仲良しグループ」なんて,別にそんなのどうでもいいし
ひとりの方が遥かにマシだ
余所者で,仲間には入れないけど
そんな「仲良しグループ」なんて,別にそんなのどうでもいいし
ひとりの方が遥かにマシだ

(余談)

一般的に人間というものは,自分の関心のないことは思い出しもしませんし,ましてや話題にすることもありません。したがって,仮に主人公が余所者であることに心の底から満足しているのであれば,他人がどうであろうと気にもならず,こうやって自分の決意表明をする必要などないと思われます。

したがって,言っていることとは裏腹に,主人公はやはり「仲良しグループ」に入りたいのではないかと思えてなりません。

0 件のコメント:

コメントを投稿