2018年4月7日土曜日

Lifted ノーティ・ボーイ (Naughty Boy ft. Emeli Sandé)

スーパーヒーローは何故空を飛ぶのでしょうか?ええまあ全員がそうとは言いませんが,スーパーマンにしろスーパーガールにしろアイアン・マンにしろ,空を飛ぶヒーローは少なくありません。その理由として最初に思いつくのは,間違いなく普通の人間が飛べないことですが,次の理由はそれがカッコいいからでしょう。
Why do superheroes fly?  OK, not all of them I admit but some of them such as Superman, Supergirl and Iron Man do.  First, it's definitely because ordinary humans cannot fly.  Second, it's because flying looks cool. 
Lifted  (Naughty Boy ft. Emeli Sandé)

[Verse 1]
Feel like a superhero, what type of dreams are these
I’m as high as a eagle, I’m taller than the trees
And I can’t turn back, I tell my heart relax
Late at night, in the dark, I close my eyes
And suddenly everything is gone

[Chorus]
I’ll be lifted, lifted, lifted
Reach up for the light
I’ll be lifted, lifted, lifted
Devil can’t catch me tonight
I’m not afraid, and I’m not alone
Even if I’m dancing on my own
I’ll be lifted, lifted, lifted

[Verse 2]
All I hear is music, I’m losing all control
I have no excuses, can’t say I wasn't told
If the sky turns black, I’ll tell my heart relax
Late at night, in the dark, I close my eyes
And suddenly everything is gone

[Chorus]
I’ll be lifted, lifted, lifted
Reach up for the light
I’ll be lifted, lifted, lifted
Devil can’t catch me tonight
I’m not afraid, and I’m not alone
Even if I’m dancing on my own
I’ll be lifted, lifted, lifted

[Bridge]
Feels like I finally finally found it
More than I, than I could have ever imagined
After all this waiting and this holding on
Suddenly everything was gone

[Chorus]
I’ll be lifted, lifted, lifted
Reach up for the light
I’ll be lifted, lifted, lifted
Devil can’t catch me tonight
I’m not afraid, and I’m not alone
Even if I’m dancing on my own
I’ll be lifted, lifted, lifted

[Verse 1]
自分がスーパー・ヒーローになれたような気がするよ,これってどんな夢なんだ?
鷲のように舞い上がり,木々より高く聳え立つ
こうなったら引き返せない,とにかく心を落ち着けなくちゃ
真夜中の暗闇で,目を閉じて考えてると
周りのものがひとつ残らず,急に消えてなくなった

[Chorus]
体が宙に持ち上がる
頭上の灯りに手を伸ばしたら
上へ上へと舞い上がる
今夜なら悪魔にだって捕まらないよ
不安じゃないしひとりでもない
ひとりぼっちで踊ってたって
浮きたつような気分だよ

[Verse 2]
自分の言うことを体が聞いてくれなくて,聞こえてくるのは音楽だけだ
言い訳はできないよ,ちゃんと聞いてわかってた
空が暗くなって来たって,落ち着けって自分に言うよ
真夜中の暗闇で,目を閉じて考えてると
周りのものがひとつ残らず,急に消えてなくなった

[Chorus]
体が宙に持ち上がる
頭上の灯りに手を伸ばしたら
上へ上へと舞い上がる
今夜なら悪魔にだって捕まらないよ
不安じゃないしひとりでもない
ひとりぼっちで踊ってたって
浮きたつような気分だよ

[Bridge]
やっと見つけた気がしてる
今まで思っていたよりずっと
今までさんざん待たされて,ずっと抑えて来たけれど
真夜中の暗闇で,目を閉じて考えてると
周りのものがひとつ残らず,急に消えてなくなった

[Chorus]
体が宙に持ち上がる
頭上の灯りに手を伸ばしたら
上へ上へと舞い上がる
今夜なら悪魔にだって捕まらないよ
不安じゃないしひとりでもない
ひとりぼっちで踊ってたって
浮きたつような気分だよ

(余談)

リードで述べた2番目の「カッコいいから」という理由は,些細に見えながらよく考えると実は意外に重要な理由であるように思われます。というのも,普通の人間に出来ないことは「空を飛ぶこと」だけではないからです。

例えば「冬眠する」。普通の人間には到底できない技ですが,スーパーヒーローの技としてはアピール力に欠けますし,なにより戦いの途中で「冬眠」してしまっては,そもそもスーパーヒーローとしてのレゾンデートルに支障が出てしまいます。

とはいうものの,これだけスーパーヒーローがいれば,カッコ良さばかりを追求するとキャラが被る恐れも出てきます。だとすれば,ここらで意表を突くキャラが登場しても悪くないのかもしれません。

その場合.単体では用をなさないのは言うまでもありませんが,正統派ヒーローと組めば,敵が「え?何?冬眠?マジで?」と戸惑っている間に,そちらの方が敵をやっつけることができるかもしれません。

0 件のコメント:

コメントを投稿