2019年2月26日火曜日

Nevermind デニス・ロイド (Dennis Lloyd)

 John Lennon以外の「イマジン (Imagine)」をご存じでしょうか?おそらくご存知ないでしょう。あるアーティストが大ヒットを出しその曲が名曲になってしまうと,そのタイトルを聞くとほぼ常にその曲が連想されてしまうので,他のアーティストは自分の曲に同じタイトルをつけにくくなります。
Have you ever heard any song called "Imagine" other than one by John Lennon?  Probably not.  Once an artist writes a massive hit and it gets recognized as a classic, people almost always associate the title with the song.  It discourage others to use the same title for their own songs.
Nevermind  (Dennis Lloyd)

[Intro]
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind

[Verse]
Alright, I'm ready now, ready now
I ain't gonna, I ain't gonna fall back down, no
Alright, I'll take it on, take it on me
Take it on me, hmm, baby
All I ever ask, ever ask
Are you gonna, are you gonna be my lover?
Tonight, and take it with, take it with me
Take it with me

[Chorus]
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind
Never mind, never mind
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind
Never mind, never mind
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind
Never mind, never mind
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind
Never mind, never mind

[Verse]
Alright, I'm ready now
I ain't gonna, I ain't gonna stop right now, no
Alright, I'll take it on, take it on me
Take it on me, ooh baby
All I ever ask, ever ask is
Do you wanna, do you wanna see my fire
Tonight, and take it with, take it with me
Take it with me, hmm baby?

[Chorus]
What if I left and it made no sense
And you tell your friends
And they hold your hands
Baby, never mind, never mind
Never mind, never mind

[Intro]
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って

[Verse]
わかったよ,もう覚悟が出来たんだ
前と同じ失敗は,もう二度としないから
わかったよ,悪いのは俺だよな?
ベイビイ俺のせいにしろ
知りたいのはこれだけだ
本気で俺とやっていくのか?
今夜は俺と帰ってくれよ
俺と一緒につきあってくれ

[Chorus]
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って


[Verse]
わかったよ,もう覚悟が出来たんだ
前と同じ失敗は,もう二度としないから
わかったよ,悪いのは俺だよな?
ベイビイ俺のせいにしろ
知りたいのはこれだけだ
俺の本気を見たいのか?
今夜は俺と帰ってくれよ
俺と一緒につきあってくれ

[Chorus]
どうする?俺がどっかへ消えて,理由もわからなかったら?
きっとお前は友達に,そのことを相談するし
友達は友達で,みんながお前の手を取って,こう言ってくれるはず
「ベイビイそんなの忘れなさい」って

(余談)

NirvanaのNevermindはアルバムのタイトルなので厳密には曲のタイトルとは言えませんが,個人的にはNevermindと言われると,あのジャケットが浮かんでしまいますし,そういった方は少なくないような気がします。

それはともかく,Dennis Lloydというこのアーティスト,出身はイスラエルだそうです。

0 件のコメント:

コメントを投稿