2020年3月30日月曜日

Moral of The Story アッシュ (Ashe)

聞くところによると,そもそも失敗などというものはなく成功するのが遅れているだけであり,一見したところ失敗に思えるものであっても,それは最終的な成功への段階なのだとか。Asheは離婚訴訟をした後にこの曲を書いたそうです。
There's no such thing as failure, only delayed success, they say.  So everything that seems a failure can be taken as a milestone to the ultimate success.  It's said that Ashe wrote this song after filing her divorce suit. 
Moral of The Story  (Ashe)

[Verse 1]
So I never really knew you
God I really tried to
Blindsided, addicted
Thought we could really do this
But really I was foolish
Hindsight, it's obvious

[Pre-Chorus]
Talking with my lawyer
She said, "Where’d you find this guy?"
I said, "Young people fall in love
With the wrong people sometimes"

[Chorus]
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
You can think that you’re in love
When you're really just in pain
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
In the end, it's better for me
That's the moral of the story, babe
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)

[Verse 2]
It's funny how a memory
Turns into a bad dream
When running wild turns volatile
Remember how we painted our house
Just like my grandparents did
So romantic but we fought the whole time
Should've seen the signs, yeah

[Pre-Chorus]
Talking with my mother
She said, "Where’d you find this guy?"
Said, "Some people fall in love
With the wrong people sometimes"

[Chorus]
Some mistakes get made
That’s alright, that's okay
You can think that you’re in love
When you're really just in pain
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
In the end, it’s better for me
That's the moral of the story, babe
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)

[Bridge]
They say it's better to have loved and lost
Than never to have loved at all
That could be a load of shit
But I just need to tell you all

[Chorus]
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
You can think that you're in love
When you're really just engaged
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
In the end, it's better for me
That's the moral of the story
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
You can think that you're in love
When you're really just in pain
Some mistakes get made
That's alright, that's okay
In the end, it's better for me
That's the moral of the story, babe
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)

[Outro]
(That's the moral of the story)
(That's the moral of it)
(Oh-oh, oh-oh)
(Oh-oh, oh-oh)

[Verse 1]
結局ちっともアタシにはアンタがわかってなかったの
本当よ色々やってみたけど
思いがけない出会いがあって,それですっかり夢中になって
心からこの人とやっていけると思ってたけど
本当は自分がバカだっただけ
今になって考えりゃすぐにわかることなのに

[Pre-Chorus]
弁護士と話をしたら
「こんなのと一体どこで出会ったの?」ってその人から言われたの
だからこう答えたよ「若い子はすぐに人を好きになるから
好きになった相手ってのが自分に合わないこともある」って

[Chorus]
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
恋をしてるんだって思っちゃうこともある
ただ苦しいだけなのに
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
最後は上手くいったんだから
ねえベイビイ,これこそが今回の教訓よ

[Verse 2]
笑っちゃう,大切な思い出も
悪夢に変わってくんだもの
「自由気まま」に見えてたことが「すぐにキレる」になっちゃうと
覚えてる?家をペンキで塗ったよね?
おじいちゃんたちがやったみたいに
ものすごくロマンチックなことだったのに,その間ずっと言い合いしてたよね?
ちょっとした色んなことに,あの時気づいていればよかった

[Pre-Chorus]
ママと話をしていたら
「こんなのと一体どこで出会ったの?」って言われたの
だからこう答えたよ「若い子はすぐに人を好きになるから
好きになった相手ってのが自分に合わないこともある」って

[Chorus]
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
恋をしてるんだって思っちゃうこともある
ただ苦しいだけなのに
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
最後は上手くいったんだから
ねえベイビイ,これこそが今回の教訓よ

[Bridge]
出会いと別れを知ってる方が
出会わないよりもずっといいって,そう世間は言っているけど
それもただのデタラメかもね
だけどみんなにこれだけはアタシから言っときたいの

[Chorus]
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
恋をしてるんだって思っちゃうこともある
ただ苦しいだけなのに
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
最後は上手くいったんだから
ねえベイビイ,これこそが今回の教訓よ
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
恋をしてるんだって思っちゃうこともある
ただ苦しいだけなのに
間違いなんて起こるもの
だから心配いらないし,別に問題なんてない
最後は上手くいったんだから
ねえベイビイ,これこそが今回の教訓よ

[Outro]
(これが話の教訓よ)
(ここが大事なとこなのよ)

(余談)

財布をなくし意気消沈していた友人にそんなのは日常茶飯事だから気にするなと言ったところ,今まで財布を失くしたことなど一度もないので立ち直れないと言われました。

・・・皆さん物を失くさないんですか?

2 件のコメント:

  1. 最近、飼っていた恐竜を失くしました。
    半年の間毎日エサやりや散歩、冒険に連れて行ったデータの恐竜を、仮想世界のどこかに置いてきてしまいでてきません(笑)

    ちなみに財布は学生の頃1度だけ失くしたことがあり、ご友人のようにとても落ち込みました。

    返信削除
    返信
    1. コメントありがとうございます。やはり皆さんそれほど失くされないものなんですね・・・。今まで普通だと思っていましたが己の注意力に対する認識をこのあたりで改めるべきなのかもしれません。

      削除