2021年5月18日火曜日

Dive エド・シーラン (Ed Sheeran)

この曲に登場する相手はEd Sheeranの妻であり,彼の娘のLyra Antarctica Seaborn Sheeranの母であるCherry Seabornだと言われています。この曲に登場するのもおそらく彼女でしょう。
It's said the second person in this song is Cherry Seaborn who is wife of Ed Sheeran and the mother of his daughter Lyra Antarctica Seaborn Sheeran.  Probably she's also the girl in this song.
Dive  (Ed Sheeran)


[Verse 1]
Oh, maybe I came on too strong
Maybe I waited too long
Maybe I played my cards wrong
Oh, just a little bit wrong
Baby I apologize for it


[Pre-Chorus]
I could fall, or I could fly
Here in your aeroplane
And I could live, I could die
Hanging on the words you say

And I've been known to give my all
And jumping in harder than
Ten thousand rocks on the lake


[Chorus]
So don't call me baby
Unless you mean it
And don't tell me you need me
If you don't believe it
So let me know the truth
Before I dive right into you


[Verse 2]
You're a mystery
I've travelled the world
And there's no other girl like you
No one, what's your history? (What's your history?)
Do you have a tendency to lead some people on?
'Cause I heard you do, mmm

[Pre-Chorus]
I could fall, or I could fly
Here in your aeroplane
And I could live, I could die
Hanging on the words you say

And I've been known to give my all
And lie awake, every day
Don't know how much I can take

[Chorus]
So don't call me baby
Unless you mean it
Don't tell me you need me
If you don't believe it
So let me know the truth
Before I dive right into you


[Pre-Chorus]
I could fall, or I could fly
Here in your aeroplane
And I could live, I could die
Hanging on the words you say

And I've been known to give my all
Sitting back, looking at
Every mess that I made

[Chorus]
So don't call me baby
Unless you mean it
Don't tell me you need me
If you don't believe it
Let me know the truth

Before I dive right into you
Before I dive right into you
Before I dive right into you

[Verse 1]
ちょっとばかし強引だけど
ちょっとグズグズし過ぎたのかも
出しちゃいけないカードを出して,ゲームの仕方を間違えたかな
まあほんのちょっとだけどね
ベイビイ,それは謝るよ

[Pre-Chorus]
落ちて行くのか舞い上がるのか,そのどっちか一方なんだ
お前っていう飛行機に,ここでこうして乗せられてると
しかも生きるか死ぬのかだって
お前の返事にかかってるんだ
周りはみんな知ってんだ,俺は全力投球キャラで
迷わずそこに飛び込んで行く
あの湖に浮かんでる,岩だって負けちゃうくらい,融通がきかないんだよ

[Chorus]
だから「ベイビイ」なんて呼ぶなよ
もし本気じゃないんなら
俺がいなきゃダメだとか,そんなことも言わないでくれ
本気で思ってないんなら
だからお前の本心をここで俺に教えてくれよ
本気で好きになっちゃう前に

[Verse 2]
お前は不思議なヤツだよな
世界中色んなとこへ行ってみたけど
そんなヤツひとりもいない
本当にひとりもいないんだ,どんな過去の持ち主なんだ?(どんな過去の持ち主なんだ?)
相手にその気にさせちゃうような,お前そういうキャラだよな?*
だって周りはそう言ってるぞ

[Pre-Chorus]
落ちて行くのか舞い上がるのか,そのどっちか一方なんだ
お前っていう飛行機に,ここでこうして乗せられてると
しかも生きるか死ぬのかだって
お前の返事にかかってるんだ
周りはみんな知ってんだ,俺は全力投球キャラだって
だから毎日眠れずに,ベッドの上で悩んでる
これじゃいつまで持つのかなって

[Chorus]
だから「ベイビイ」なんて呼ぶなよ
もし本気じゃないんなら
俺がいなきゃダメだとか,そんなことも言わないでくれ
本気で思ってないんなら
だからお前の本心をここで俺に教えてくれよ
本気で好きになっちゃう前に

[Pre-Chorus]
落ちて行くのか舞い上がるのか,そのどっちか一方なんだ
お前っていう飛行機に,ここでこうして乗せられてると
しかも生きるか死ぬのかだって
お前の返事にかかってるんだ
周りはみんな知ってんだ,俺っていう人間は,全力投球キャラだけど
何もしないで ** 見てるだけって
もし自分のしたことが大失敗に終わっても

[Chorus]
だから「ベイビイ」なんて呼ぶなよ
もし本気じゃないんなら
俺がいなきゃダメだとか,そんなことも言わないでくれ
本気で思ってないんなら
だからお前の本心をここで俺に教えてくれよ
飛び込んで行く前に
お前に夢中になる前に
本気で好きになっちゃう前に

(補足)
* lean someone on ・・・ (だましたり調子のいいことを言って人を)その気にさせる,けしかける,気を持たせる
** sit back ・・・ 傍観する,手を出さない

(余談)

高校時代に付き合っていたものの,大学進学をきっかけに別々の道に進み,それぞれが別れと出会いを経験し数年後に再会。片やスポーツの世界で認められる一方,大企業に就職し輝かしいキャリア形成の真っ最中,一方は音楽の世界で世界的に成功した大スター。

・・・私が編集者なら「ちょっと盛りすぎじゃないでしょうか?」とダメ出しをしそうですが,これが実話なのでどうしようもありません。

0 件のコメント:

コメントを投稿