2021年7月7日水曜日

One More Night フィル・コリンズ (Phil Collins)

実際には上手くいくんでしょうか?巷には主人公が好きな相手に対して,振り向いてくれあるいは縒りを戻してくれと懇願するものの,結果的にこっぴどく振られてしまうという曲が山ほどあります。首尾よく目的が達成できることはまずありません。
Does it work in real life?  There are so many songs in which the narrator is begging the second person for loving them or coming back to them only to be brutally rejected.   They don't get what they want in most cases. 
One More Night  (Phil Collins)


[Intro]
One more night, one more night
One more night

[Verse 1]
I've been trying ooh so long to let you know
Let you know how I feel
And if I stumble, if I fall, just help me back
So I can make you see

[Chorus]
Please give me one more night, give me one more night
One more night 'cause I can't wait forever
Give me just one more night, uh, just one more night
Oh, one more night 'cause I can't wait forever

[Verse 2]
I've been sitting here so long
Wasting time, just staring at the phone
And I was wondering should I call you
Then I thought maybe you're not alone

[Chorus]
Please give me one more night, give me just one more night
Oh, one more night, 'cause I can't wait forever
Please give me one more night, uh^, just one more night
Oh, one more night, 'cause I can't wait forever
Give me one more night, give me just one more night
Ooh, one more night, 'cause I can't wait forever

[Bridge]
Like a river to the sea
I will always be with you
And if you sail away
I will follow you

[Chorus]
Give me one more night, give me just one more night
Oh, one more night, 'cause I can't wait forever

[Verse 3]
I know there'll never be a time you'll ever feel the same
And I know it's only words
But if you change your mind, you know that I'll be here
And maybe we both can learn

[Chorus]
Give me just one more night, give me just one more night
Ooh, one more night, 'cause I can't wait forever
Give me just one more night, give me just one more night
Ooh one more night, 'cause I can't wait forever

[Intro]
あと一度,一晩だけで構わないから
もう一晩会ってくれ

[Verse 1]
お前にわかって欲しくって,本当に今までずっと頑張った
この気持ちを伝えたくって
俺が言葉に詰まったり,ダメになったりした時は,とにかく元に戻してくれよ
そうすればお前にわかってもらえるし

[Chorus]
頼むからあと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないし
頼むからあと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないよ

[Verse 2]
今までずっとこうやって
ただ時間を無駄にして,電話をひたすら見つめてた
電話してみようかなんて思ってたけど
すぐにお前がひとりじゃなくてそばに誰かがいるのかもってそんな風に考えた

[Chorus]
頼むからあと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないし
頼むからあと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないよ
あと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないし

[Bridge]
海に注ぐ川と同じで
いつまでもずっとそばについてるし
船が港を出るように,仮にお前がいなくなっても
俺はお前についていくから

[Chorus]
あと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないし

[Verse 3]
この気持ちに応えてくれる,そんな時はやって来ないし
あれだって口だけだってわかってるけど
だけどそれでも気が変わったら,行ってやるから言ってくれ
そうすればお互いに学べることがあるのかも

[Chorus]
あと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないし
あと一度,一晩だけで構わないから,俺にチャンスをくれないか?
一晩だけで構わない,だってこのままいつまでも待ってるわけにはいかないよ

(余談)

世の中にはいわゆる「ウェブレン財」と呼ばれる「所得が高い層になるほど需要が増すという上級財で,販売されている価格が高いほど需要が増すということが特徴」の商品が存在しますが,私は個人的に「恋愛感情」もこの一種なのではないかと睨んでいます。

仮にそうだとすると,価格を下げてしまう(=下手に出る)と需要が減る(思いに応えてもらえなくなる)ということになってしまうため,この主人公のように「ひたすら相手の慈悲にすがる」という戦法はあまりお勧めできません。

ここはむしろ価格を引き上げ「俺はお前なんか眼中にないね」的な態度を取りつつ,その一方で抜かりなく商品(=自分自身)のヴァージョン・アップを行い,(簡単には手に入らない)レア・アイテム的地位を確立することが最終的な目標への近道であるように思われます。

そう言えば「一年に一回だけしか会えない」というのもレア度を高めるのに大変有効です。

0 件のコメント:

コメントを投稿