2021年11月22日月曜日

Give Me Strength スノウ・パトロール (Snow Patrol)

この曲は恋愛の曲で好きな相手を歌ったものだと言う人もいますが,私はむしろ仲間意識を歌った曲だと思います。
Some people think this is about a romantic love or the significant other.  I'd rather take it as a song about comradery.
Give Me Strength  (Snow Patrol)


I choked back tears today
because I can’t begin to say
how much you've shaped this boy,
these last ten years or more.

My friends we've seen it all,
triumphs to drunken falls
and our bones are broken still,
but our hearts are joined until,

time slips its tired
hand into our tired hands
we've years 'til that day
and so much more to say.

You give the strength to me, a strength I never had,
I was a mess you see,
I'd lost the plot so bad,
you dragged me up and out,
out of the darkest place,
there's not a single doubt
when I can see your faces.

My friends we've seen it all,
when it made no sense at all,
you dare to light my path
and found the beauty in the aftermath.

Let me hold you up
like you held me up,
it's too long to never say this,
you must know I've always thought,

You give the strength to me,
a strength I never had,
I was a mess you see,
I'd lost the plot so bad,
you dragged me up and out,
out of the darkest place,
there's not a single doubt
when I can see your faces.

You give the strength to me,
a strength I never had,
I was a mess you see,
I'd lost the plot so bad,
you dragged me up and out,
out of the darkest place,
there's not a single doubt
when I can see your faces.

今日だけは我慢したけど泣きそうだった *
どうしても言い出せなくて
今の自分になるまでにお前らにどれだけ世話になったのかって
この10年かそれ以上

なあみんな,色んなことがあったよな?
大成功ってこともあったし,酔っ払って転ぶみたいなヘマだってやってきた
今だって体の方はボロボロだけど
気持ちの方はひとつのままだ

時が疲れ切ったその手を
同じように疲れ切ってる手の中に滑り込ませて,そろそろだって言うまでは
けどそんなのはずっと先だし
言ってないこともまだまだ残ってるから

みんなが力をくれたから,初めて強くなれたんだ
前の俺はひどかっただろ?
すっかり道を外れてたのに **
そこから俺を引き上げて引きずり出してくれたんだ
本当にヤバいところから
疑う気持ちもすっかり消える
みんなの顔が見えてれば

なあみんな,色んなことがあったよな?
こんなのやっても無駄だって思えることもあったのに
それでも俺の人生に光を当てて照らしてくれて
たとえこんな結果でもいいところがあるはずだって,そう思わせてくれただろ?

だから俺も支えてやるよ
みんながそうしてくれたみたいに
今のうちに言っておかなきゃ
これだけはわかってくれよ,いつも俺は思ってるんだ

みんなが力をくれたから,初めて強くなれたんだ
前の俺はひどかっただろ?
すっかり道を外れてたのに
そこから俺を引き上げて引きずり出してくれたんだ
本当にヤバいところから
疑う気持ちもすっかり消える
みんなの顔が見えてれば

みんなが力をくれたから,初めて強くなれたんだ
前の俺はひどかっただろ?
すっかり道を外れてたのに
そこから俺を引き上げて引きずり出してくれたんだ
本当にヤバいところから
疑う気持ちもすっかり消える
みんなの顔が見えてれば

(補足)
* choke back ・・・ こみ上げてくるものをこらえる
** lose the plot ・・・ (活動などが)違う方向に進む,(話が)脱線する

(余談)

なぜなら「my friends」「faces」と複数形で登場するからです。・・・まあ恋愛相手が複数というセンもないではありませんが・・・。

0 件のコメント:

コメントを投稿