2023年4月19日水曜日

Working For The Weekend ラヴァーボーイ (Loverboy)

この曲を聞いて映画「サタデー・ナイト・フィーバー」を思い出しました。John Travolta演じる労働階級の主人公が週末に地元のディスコで踊るのを心の支えに小さな塗料店で働く話です。
What this song reminds me of is a film 'Saturday Night Fever'.  In the film a working-class man played by John Travolta works in a small paint store waiting for the weekend to dance in a local disco.
Working For The Weekend  (Loverboy)


Everyone's watching, to see what you will do
Everyone's looking at you, oh
Everyone's wondering, will you come out tonight
Everyone's trying to get it right, get it right

Everybody's working for the weekend
Everybody wants a little romance
Everybody's goin' off the deep end
Everybody needs a second chance, oh
You want a piece of my heart
You better start from the start
You wanna be in the show
Come on baby let's go

Everyone's looking to see if it was you
Everyone wants you to come through
Everyone's hoping it'll all work out
Everyone's waiting they're holding out

Everybody's working for the weekend
Everybody wants a little romance
Hey, hey
Everybody's goin' off the deep end
Everybody needs a second chance, oh
You want a piece of my heart
You better start from the start
You wanna be in the show
Come on baby let's go
Hey

You want a piece of my heart
You better start from the start
You wanna be in the show
Come on baby let's go

You want a piece of my heart
You better start from the start
You wanna be in the show
Come on baby let's go

周りはみんな注目してる,これからお前がどうするか
みんながお前を見てるんだ
周りはみんな思ってる,今夜やってくるかって
誰だってちゃんとしようとしてるんだ

周りはみんな週末を心の支えに仕事をしてる
誰だってトキメキが欲しくって
ちょっと無茶をしちゃうんだ*
誰だってもう一度やり直したいと思ってる
振り向いて欲しいなら
最初のとこからやり直せ
舞台に上がってみたいだろ?
さあベイビイ,一緒に行こう

みんながチェックしてるんだ,本当にお前がそうなのかって
乗り越えて欲しいとみんな思っているし
上手くいって欲しいって,みんなそう思ってる
みんなが待って踏ん張ってんだ

週末を待ちながらみんな仕事をしてるんだ
誰だってトキメキが欲しくって
ちょっと無茶をしちゃうんだ
誰だってもう一度やり直したいと思ってる
振り向いて欲しいなら
最初のとこからやり直せ
舞台に上がってみたいだろ?
さあベイビイ,一緒に行こう

振り向いて欲しいなら
最初のとこからやり直せ
舞台に上がってみたいだろ?
さあベイビイ,一緒に行こう

振り向いて欲しいなら
最初のとこからやり直せ
舞台に上がってみたいだろ?
さあベイビイ,一緒に行こう

(補足)
*** go off the deep end ・・・自制心を失う,我を忘れる,無茶をする

(余談)

知り合いに,夏の仕事終わりにビールを飲む場合は,いくら暑くてもその前に水などは飲まない。我慢した上で満を持してビールを飲むというこだわりのある人がいましたがこの曲の主人公にとっての週末はその知り合いにとってのビールのようなものなのかもしれません。

それはともかく,この曲が出来た時,アーティストのLoverboyはまださほど売れておらず,バーで演奏することも少なくなかったので観客の反応を直に試すことができたそうです。あるバーに出演した時,最初の曲と次の曲までは観客の反応もさっぱりだったそうですが,3曲めにこの曲をやった途端にダンスフロアに人が溢れたんだとか。

1 件のコメント:

  1. 20年ぶりにラジオでこの曲を聴いて当時カナダに短期留学してこの曲を知り好きになり
    彼らのことをリアルタイムで知っているわけではないのでこう言う情報嬉しいですありがとうございます

    返信削除