2016年2月28日日曜日

The Girl That Cried Wolf ファイヴ・セカンズ・オブ・サマー (5 Seconds of Summer)

全くの私見ですが,一方向 (One Direction) が活動停止した後に彼らの跡を継ぐのはこの5 Seconds of Summerだと思っています。 Wikipediaによれば,このバンドはポップ・パンク・バンド (pop punk band) ということになっているので,この比較は的外れで少し失礼ではないかとお考えの方もあるかもしれませんが,これが正直な気持ですし,いい意味でそう言っているつもりです。
In my humble opinion, the boy band who takes the throne of One Direction after their hiatus in 2016 would be 5 Seconds of Summer.  Wikipedia defines them 'pop punk band' and some of you may find my comparison irrelevant and a bit disrespectful.  However that's exactly what I think and I'm expressing it in a quite positive way.
The Girl That Cried Wolf  (5 Seconds of Summer)

I'm not leaving

Every time you say to me it's over
You just wanna start again, it's just lies
The girl who cries wolf every day
Ignored by gravity, but in the end, don't ask why

You say you wanna, but do you wanna run away?
Your great escape, oh yeah
Where you going? Always running
Find a way to call it quits again

So look at me in the eye
Is anyone there at all
Is anyone there at all
Cause I'm not dreaming
So look at me in the eye
Is anyone there at all
Is anyone there at all
Cause I'm not leaving

(Cause I'm not leaving)

Does it have to be this tragedy?
This endless lost parade
A castle of facade of make believe
The truth is spelled out in your eyes
Why don't you just reach out and make it clear to me?
What are you telling me?

You say you wanna, but do you wanna run away?
Your great escape, oh yeah
Where you going? Always running
Find a way to call it quits again

So look at me in the eye
Is anyone there at all
Is anyone there at all
Cause I'm not dreaming
So look at me in the eye
Is anyone there at all
Is anyone there at all
Cause I'm not leaving

(Cause I'm not leaving
Cause I'm not leaving)

Is anyone there at all? Is anyone there at all?
Is anyone there? Is anyone there at all?
Is anyone there at all? Is anyone there at all?
Is anyone there at all? Cause I'm not dreaming
Is anyone there at all? Is anyone there at all?
Is anyone there? Is anyone there at all?

Look at me in the eye, is anyone there at all?
Is anyone there at all? I'm not dreaming
Look at me in the eye, is anyone there at all?
Is anyone there at all? Cause I'm not leaving

離れていったりしないから

「もう終わり」っていつも言うけど
ただまた初めから
やり直してみたいだけ
口で言ってるだけだよな?
あいつなんて口ばっかりの
ただのオオカミ少女だよ
重力の影響だって受けないくらい
いるかいないかわからない
空気みたいなヤツなのに
結局は
理由を知ろうともしない

本気だって言ってるけど
逃げ出したいって思ってんのか?
一人で自由にやりたいって
ああそうかよ
それでどこに行くんだよ?
いつだって逃げ出して
なんだかんだと理由をつけて
また終わりだって言うんだよ

だからちゃんとこっちを見ろよ
俺の目を見て話をしろよ
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だって俺には現実が
ちゃんと見えてるんだから
俺の目を見て話をしろよ
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だってひとりにしないから

(離れていったりしないから)

こんな風に自分のことを
追い込まなくてもいいんじゃないか?
本当の気持ちを隠したままで
だってお前の目を見れば
本当のことがわかるから
いいからもっと近づいて
本当の気持ちを教えてくれよ
一体どういうつもりだよ?

本気だって言ってるけど
逃げ出したいって思ってんのか?
一人で自由にやりたいって
ああそうかよ
それでどこに行くんだよ?
いつだって逃げ出して
なんだかんだと理由をつけて
また終わりだって言うんだよ

だからちゃんとこっちを見ろよ
俺の目を見て話をしろよ
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だって俺には現実が
ちゃんと見えてるんだから
俺の目を見て話をしろよ
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だってひとりにしないから

(だって俺ならお前のことを
ひとりになんてしないから)

行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だって俺には現実が
ちゃんと見えてるんだから
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
他に誰もいないんだから

だからちゃんとこっちを見ろよ
俺の目を見て話をしろよ
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だって俺には現実が
ちゃんと見えてるんだから
俺の目を見て話をしろよ
行く当てなんかないんだろ?
頼れるヤツは俺くらい
だってひとりにしないから

(余談)

今回まともな音源がYouTube上で見つからずヴィデオを付けられなかったことをまずお詫びします。本来ならば公式のものが出るのを待ちたいところですが,そうしていては投稿する見通しが立たないため,今回はヴィデオなしということになりました。

それはともかく,このタイトルを敢えて日本語に訳すとすると「かまってちゃん」になるのでしょうか?どちらかと言えば苦手な人種ですが,思い返せば中二病にかかっていた10代の自分も傍から見れば間違いなくこの手のタイプだったと思われるのであまり偉そうなことは言えません。

0 件のコメント:

コメントを投稿