2018年1月4日木曜日

Cameo サム・ツイ (Sam Tsui)

EDMはどうやら音楽業界を席巻したようです。確かにEDMは現在の主流ですし,YouTube上でリミックスを発表しているDJも少なくありませんが,なんとなくSam Tsuiだけはこの流れに乗らないような気がしていました。
EDM seems to have dominated the world of music.  I knew it became the mainstream and  a tons of DJs are releasing their remix on YouTube these days.  Still I was convinced somehow that Sam Tsui is the last person who gets on the bandwagon.
Cameo  (Sam Tsui)

‘Bout time for you to show
Stay a while
We’ll have fun pretending you’re mine
But I know your style

It’s getting familiar
The vision when you come and go
We’re heading for a collision
It’s a glancing blow

Open your heart for a minute
But it snaps back closed, oh
It’s alright, it’s alright ‘cause
I used to dream we’d last
Beyond the afterglow
But now I know
You’re just a cameo

Don’t even need to ask
Somewhere you got to go
Now I know
You’re just a cameo
Oh oh oh, oh oh oh
Now I know you’re just a cameo
Oh oh oh, oh oh oh
Now I know you’re just a cameo

It’s not hard
Picking up, babe, where we left off
Lift that curtain
Be my guest star till the lights fade
And we come apart, oh

It’s getting familiar
The feeling when you walk away
Darling I’m done with believing I can make you stay
I’d give you my heart if you’d keep it, but that’s a part you’d never play, hey
It’s alright, it’s alright ‘cause

I used to dream we’d last beyond the afterglow
But now I know
You’re just a cameo
Don’t even need to ask
Somewhere you got to go
Now I knowYou’re just a cameo
Oh oh oh, oh oh oh
Now I know you’re just a cameo
Oh oh oh, oh oh oh
Now I know you’re just a cameo

Just for a moment
Let’s be together
By now I know you won’t stay forever
Won’t hold my breath, babe
Each time you disappear
But let me love you, love you
Let me love you while you’re here

I used to dream we’d last
Beyond the afterglow
But now I know
You’re just a cameo

Don’t even need to ask
Somewhere you got to go
Now I knowYou’re just a cameo
Oh oh oh, oh oh oh
Now I know you’re just a cameo
Oh oh oh, oh oh oh
Now I know you’re just a cameo

いい加減教えてくれよ
もうちょっと待ってくれ
付き合ってるってフリすれば,お互いにこれからも,まだ楽しくやれるけど
お前の出方はわかってる

慣れっこになってきた
くっついたり離れたり,そんな場面に出くわしてると
このままじゃお互いが,ぶつかってそれでお終い
ちょっとかすった程度でも,大怪我になるはずだ

ほんのわずかな間だけ,心を開いてくれたって
すぐにまた元通り,心を閉ざしてしまうんだ
だけどそれでも構わなかった
あの頃俺は夢見てたから
たとえ最初のときめきが,なくなってしまっても,2人は変わらず続いてくって
だけどもうわかったよ
スターのカメオ出演なんだ,お前は俺の人生に,ちょっと顔を見せただけって

そのくらい聞かなくたってわかるんだ
こんなとこ,お前はずっといやしないって
だけどもうわかったよ
スターのカメオ出演なんだ,お前は俺の人生に,ちょっと顔を見せただけって

難しいことじゃない
前に終わったところから,またセリフを始めよう
ステージのカーテン上げて
灯りが点いてるうちは,相手役でいてくれよ
そしてその後別れよう

慣れっこになってきた
くっついたり離れたり,そんな場面に出くわしてると
このままじゃお互いが,ぶつかってそれでお終い
ちょっとかすった程度でも,大怪我になるはずだ

あの頃俺は夢見てたから
たとえ最初のときめきが,なくなってしまっても,2人は変わらず続いてくって
だけどもうわかったよ
スターのカメオ出演なんだ,お前は俺の人生に,ちょっと顔を見せただけって
そのくらい聞かなくたってわかるんだ
こんなとこ,お前はずっといやしないって
だけどもうわかったよ
スターのカメオ出演なんだ,お前は俺の人生に,ちょっと顔を見せただけって

あと少しで構わないから
2人で一緒に過ごしてくれよ
もう今は俺にもちゃんとわかってる,お前もいつかいなくなるって
だからいちいち驚かないよ
お前が姿を消したって
だけど気持ちを抑えられない
お前がそばにいるうちは

あの頃俺は夢見てたから
たとえ最初のときめきが,なくなってしまっても,2人は変わらず続いてくって
だけどもうわかったよ
スターのカメオ出演なんだ,お前は俺の人生に,ちょっと顔を見せただけって
そのくらい聞かなくたってわかるんだ
こんなとこ,お前はずっといやしないって
だけどもうわかったよ
スターのカメオ出演なんだ,お前は俺の人生に,ちょっと顔を見せただけって

(余談)

本当にどうでもいい情報ですが,日本には「亀尾」さんという苗字があって,その大半が北海道と鳥取にお住まいのようです。

0 件のコメント:

コメントを投稿