2018年5月4日金曜日

Happier エド・シーラン (Ed Sheeran)

この曲がやけに胸に迫ります。ただハッキリさせておきたいのですが,個人的にこういう経験があるわけではありません。付き合った相手と別れたことなど・・・ええと,ありましたね。ただこんな別れ方ではなくもっといい感じでしたから。正直言ってどうしてここまで感情移入してしまうのか自分でもわかりません。
The song speaks to me.  Please make it clear to all of you that I've never been there.  I've never broken up with ... well I did but not that way.  That's pretty amicable, I believe.  Honestly I don't know why I relate to the song so much.
Happier  (Ed Sheeran)

[Verse 1]
Walking down 29th and park
I saw you in another's arm
Only a month we've been apart
You look happier
Saw you walk inside a bar
He said something to make you laugh
I saw that both your smiles were twice as wide as ours
Yeah, you look happier, you do

[Pre-Chrous]
Ain't nobody hurt you like I hurt you
But ain't nobody love you like I do
Promise that I will not take it personal, baby
If you're moving on with someone new

[Chorus]
'Cause baby you look happier, you do
My friends told me one day I'll feel it too
And until then I'll smile to hide the truth
But I know I was happier with you

[Verse 2]
Sat in the corner of the room
Everything's reminding me of you
Nursing an empty bottle and telling myself
You're happier, aren't you?

[Pre-Chorus 2]
Oh, ain't nobody hurt you like I hurt you
But ain't nobody need you like I do
I know that there's others that deserve you
But my darling, I am still in love with you

[Chorus 2]
But I guess you look happier, you do
My friends told me one day I’ll feel it too
I could try to smile to hide the truth
But I know I was happier with you

[Outro]
‘Cause baby you look happier, you do
I knew one day you’d fall for someone new
But if he breaks your heart like lovers do
Just know that I’ll be waiting here for you

[Verse 1]
公園通りと29丁目の角のところを歩いていたら
抱きしめられてる姿が見えた
まだ別れてひと月なのに
ずっと幸せそうだった
バーに入って行く時も
相手の男の話を聞いて声を出して笑ってた
俺と一緒にいた頃よりも,2人の笑顔は輝いてたよ
ずっと幸せそうだった

[Pre-Chrous]
あんなにヒドイことをしたのは,俺くらいのもんだけど
あんなに大事にしてやれるのも,俺くらいのもんなんだ
本当だ約束するよ,恨んだりしないから
もしお前が別の相手と付き合うことになったって

[Chorus]
だってお前は前よりもずっと幸せそうだから,本当にそんな感じだ
友達から言われたよ,時期が来ればわかるって
その時が来るまでは,本当の気持ちがバレないように,いつも笑顔を浮かべとくけど
自分ではわかってる,お前と一緒にいた頃が,一番幸せだったって

[Verse 2]
部屋の隅に座っていると
何を見ても何を聞いても,お前のことを思い出す
空になった酒ビンを,大事そうに腕に抱えて,自分に向かって言い聞かせてる
あいつは前より幸せだって

[Pre-Chorus 2]
あんなにヒドイことをしたのは,俺くらいのもんだけど
あんなに大事にしてやれるのも,俺くらいのもんなんだ
わかってる,俺なんかより相応しい相手が他にいることくらい
だけど忘れられなくて

[Chorus 2]
だけどお前は前よりも,今が幸せなんだよな?
友達から言われたよ,時期が来ればわかるって
本当の気持ちがバレないように,笑顔を見せるようにするけど
自分ではわかってる,お前と一緒にいた頃が,一番幸せだったって

[Outro]
だってお前が前よりもずっと幸せそうだから
いつか好きな相手ができる,それくらいわかってたけど
付き合っている間,そいつのせいで辛くなったら
これだけは覚えててくれ,ずっと俺は待っているって

(余談)

この曲,内容としてはミダス王のWhen I Was Your Manとほぼ同一で,特に男性側の切ない気持ちを描かせたら,今のところこの2人の右にでるアーティストはいないような気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿