2019年11月12日火曜日

Blackout フレイヤ・ライディングス (Freya Ridings)

一時的な意識喪失 (blackout)は脳への血流が減ることによって起こりますが,血流の減る原因としては,不快な光景,暑さ,突然の痛み,咳込み,くしゃみ,笑うこと,突然立ったり腰かけたりすることなどがあります。
Blackout or fainting is caused by a temporary reduction of blood flow to the brain.
There are many triggers: an unpleasant sight, heat, sudden pain, coughing, sneezing, laughing and sitting or standing up suddenly
Blackout  (Freya Ridings)

[Verse 1]
If you would've just let me in
Who knows what could've been?
They tell me to forget, but I don't want to
Your face is all I seem to see

[Chorus]
How can I blackout you?

[Verse 2]
Don't wanna hear my friends say
"Girl, you are better off anyway"
'Cause I know that's not true, I want you
I wanted you to be the one who stayed

[Chorus]
How can I blackout you, you, you?
How can I blackout you?
How can I blackout you?

[Bridge]
Pins and needles in my lips
No anaesthetic could make me numb to you

[Chorus]
How can I blackout you, you, you?
How can I blackout you, you, you?
How can I blackout you, ooh, you?
How can I blackout you, ooh, you?

[Outro]
It's always been you

[Verse 1]
受け入れてさえくれてたら
今とは違っていたのかも
諦めろって言われてるけど,どうしてもイヤなんだ
あの人の顔しか見えてこないから

[Chorus]
気を失って目の前が真っ暗になるように,一瞬だってあの人を忘れるなんてできるわけない

[Verse 2]
友達に言われたくない
「結局別れて正解」だとか
だってそんなのウソだから,あの人がよかったし
一生を添い遂げる相手になって欲しかった

[Chorus]
気を失って目の前が真っ暗になるように,一瞬だってあの人を忘れるなんてできるないよ,あの人のことなのに
どうしたら忘れられるの?
だってそんなの無理だから

[Bridge]
唇にピンや針が刺さったみたい
どんな麻酔をかけたって,あの人は忘れられない

[Chorus]
気を失って目の前が真っ暗になるように,一瞬だってあの人を忘れるなんてできないよ,あの人のことなのに
どうしたら忘れられるの?
だってそんなの無理だから
気を失って目の前が真っ暗になるように,一瞬だってあの人を忘れるなんてできないよ

[Outro]
その人のことだけずっと好きだったのに

(余談)

「気を失って目の前が真っ暗になるように,一瞬だってあの人を忘れるなんてできないよ,あの人のことなのに」と言う主人公ですが,一説によれば「笑うこと」で一時的な記憶喪失が起こることもあるそうです。

・・・この際気分を変えてお笑いにでも行けばいいのではないでしょうか?

0 件のコメント:

コメントを投稿