2019年11月26日火曜日

Perfect Skin オリヴィア・レイン (Olivia Lane)

自分のYouTubeのチャンネルで曲を聞こうとすると出てくる広告というヤツが本当に嫌いで我慢がならないので,いつもスキップできるようになったら問答無用ですぐいそうしています。ただし今回は例外でした。
I hate and loathe ads popping up on my YouTube channel when I try to listen to a song.  So I always skip them as soon as I can, without thinking and indiscriminately.  Except for this time.
Perfect Skin  (Olivia Lane)

If You Never Ever Loved A Mirror
You've Never Really Seen Yourself
Mistakes Like Freckles, Labeled Potential
Staring Back At You
As Naked Reflections Of Lines And Stretches
You Can’t See Through

But If Love's Cut You Deep
And You've Made It Through The Night
And If Life’s Burned You Down
But It Didn't Take Your Fight
Then Your Scars Are Who You Are and Your Flaws Are Where You've Been
You're Beautiful
You Don't Have To Have Perfect Skin

You're Not A Picture You Can Airbrush
You're Not A Past You Can Erase
You're Not Alone When You Feel Too Much
You’re Human, You’re Magic, And You Break

So If Love's Cut You Deep
But You’ve Made It Through The Night
And If Life's Burned You Down
But It Didn't Take Your Fight
Then Your Scars Are Who You Are
And Your Flaws Are Where You've Been
You’re Beautiful
You Don't Have To Have Perfect Skin

Mistakes Like Freckles, Labeled Potential
Staring Back At You
As Naked Reflections Of Lines And Stretches
You Should See Right Through

So If Love's Cut You Deep
But You've Made It Through The Night
And If Life's Burned You Down
But It Didn't Take Your Fight
Then Your Scars Are Who You Are
And Your Flaws Are Where You've Been
You're Beautiful
You Don't Have To Have Perfect Skin
You're So Beautiful
You Don't Have To Have Perfect Skin

鏡を見るのが楽しいなんて一度も思えたことがないから
自分の姿をじっくりと眺めたことも全然なくて
気に入らないソバカスとかが,可能性って顔をして
自分のことを睨んでいるし
肌のシワとかひび割れだとか,それがそのまま見えていたって
どうしてもその先がわからない

だけどもし何かを大事にすることで,深い傷が出来るみたいに,ものすごく傷ついたけど
一晩持ちこたえるように,辛い時期を乗り越えて
そして自分の人生で酷い目に遭って来たけど
それでも勝負を投げてないなら
その傷が本当の自分だし,シワもシミもひび割れだって人生の記録なの
そのままで素晴らしいから
完璧な肌なんてなくったって構わない

だって生身の人間で,エアブラシで直せるようなただの写真じゃないんだし
消せるような過去でもないの
もうたくさんって思ってるのも,自分ひとりじゃないんだよ
人間で不思議な魅力のあるだから,我慢できなくなっちゃうの

だけどもし何かを大事にすることで,深い傷が出来るみたいに,ものすごく傷ついたけど
一晩持ちこたえるように,辛い時期を乗り越えて
そして自分の人生で酷い目に遭って来たけど
それでも勝負を投げてないなら
その傷が本当の自分だし,シワもシミもひび割れだって人生の記録なの
そのままで素晴らしいから
完璧な肌なんてなくったって構わない

気に入らないソバカスとかが,可能性って顔をして
自分のことを睨んでいるし
肌のシワとかひび割れだとか,それがそのまま見えていたって
その先を見つめなきゃ

だからもし何かを大事にすることで,深い傷が出来るみたいに,ものすごく傷ついたけど
一晩持ちこたえるように,辛い時期を乗り越えて
そして自分の人生で酷い目に遭って来たけど
それでも勝負を投げてないなら
その傷が本当の自分だし,シワもシミもひび割れだって人生の記録なの
そのままで素晴らしいから
完璧な肌なんてなくったって構わない
本当にステキなの
完璧な肌なんてなくったって構わない

(余談)

私など傷がつきすぎてそれぞれが一体化してしまい,もはやどこが傷だったのかわからないレベルです。

0 件のコメント:

コメントを投稿