2021年6月30日水曜日

Last Time ベッキー・ヒル (Becky Hill)

主人公が相手にチャンスを与えるのはこれが最後だと思いますか?私は思いません。そうではないとわかっているのに,主人公はただ相手が変わったと思いたいだけです。
Do you think this is the last time for the narrator to give a chance to their ex.?  No, I don't.  They just want to believe the second person has changed even knowing they haven't.
Last Time  (Becky Hill)


[Verse 1]
Baby, now you're back again
Back into my life
Hit a lot of turbulence, you know
One too many arguments
I have to let go, forgive you, I know
You say you wanna try
And I see you change before my eyes into somebody new
So, no empty promises
I need to know it's worth it if I'm gonna go there with you

[Chorus]
This is the last time, now you're mine
The last time falling in love
After the last fight, I realised
I'm not giving you up
The first time we broke, you left in the night
This time, we're getting it right
This is the last timе, now you're mine
The last timе falling in love (In love, in love)

[Drop]
The last time falling in love

[Verse 2]
You know it's been hard for me
I still got my fears
Couple insecurities, deep down
But I'ma give you all of me
Give you my best, all this beautiful mess

[Chorus]
This is the last time, now you're mine
The last time falling in love
After the last fight, I realised
I'm not giving you up
The first time we broke, you left in the night
This time, we're getting it right
This is the last time, now you're mine
The last time falling in love (In love, in love)

[Drop]
The last time falling in love

[Bridge]
No more tears up in my eyes
Wondering where you were last night
No more stressing 'bout who's on your mind
Said we'd give it one last try
Try to stay for life, for life

[Chorus]
This is the last time, now you're mine
The last time falling in love
After the last fight, I realised
I'm not giving you up
The first time we broke, you left in the night
This time, we're getting it right
This is the last time, now you're mine
The last time falling in love (In love, in love)

[Drop]
The last time falling in love

[Verse 1]
ベイビイ,やっと戻って来たね
また縁が繋がった
今まで色々あったよね?
言い合いだって山ほどしたし
わかってる,水に流して許さなきゃって
頑張るって言ってるし
目の前で全然別の人間に変わってくのも見てるから
だから態度で示してよ,空約束するんじゃなくて
乗るにしたって,そうするだけの意味があるのか確かめたいの

[Chorus]
これで最後でアタシのものよ
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ
昨日のケンカで気づいたの
忘れるなんて無理だって
最初にアンタと別れた時は,夜の間にいなくなってた
だけど今度はちゃんとやれてる
これで最後でアタシのものよ
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ(好きになるのも)

[Drop]
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ

[Verse 2]
辛かったってわかってるでしょ?
今だって怖いんだ
心の奥の底のところに,ちょっと不安が残ってるけど
全力でぶつかって
精一杯頑張って*,欠点だらけで憎めない**,そんな姿を見せたげる

[Chorus]
これで最後でアタシのものよ
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ
昨日のケンカで気づいたの
忘れるなんて無理だって
最初にアンタと別れた時は,夜の間にいなくなってた
だけど今度はちゃんとやれてる
これで最後でアタシのものよ
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ(好きになるのも)

[Drop]
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ

[Bridge]
もう泣いたりしなくていいの
昨夜アンタがどこにいたのか,そんなこと考えながら
アンタの好きな相手のことで,ストレスだって溜めなくていい
最後の最後にもう一度だけ,やってみるって決めたんだから
死ぬまでずっと変わらずに,このままでやっていくって

[Chorus]
これで最後でアタシのものよ
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ
昨日のケンカで気づいたの
忘れるなんて無理だって
最初にアンタと別れた時は,夜の間にいなくなってた
だけど今度はちゃんとやれてる
これで最後でアタシのものよ
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ(好きになるのも)

[Drop]
誰かのことを好きになるのは,もうこれでお終いよ

(補足)
* give ... one's best ・・・ ~に対して精一杯やる
** beautiful mess ・・・ 欠点があるが憎めない人

(余談)

翌日からダイエット道場に入るので,お気に入りのカレー屋に「最後の」カレーを食べに行った人の話を聞いたことがあります。「これが最後だから」と大盛にして食べ「今までありがとう」と言って店を後にしたそうですが,道場に入った数か月後,再びその店を訪れ,何事もなかったかのようにまた大盛を注文したんだとか。

そのままではリバウンド確定という気がしますが,およそ物事というものは「これが最後」そう思えば思うほど「次はないんだ」という思いが大きくなり,その結果その対象が素晴らしければ素晴らしいほど,実際以上に素晴らしく思え,そのため一層その魅力に抗しがたくなってしまうものなのでしょう。

振り返ってこの主人公は,仮に相手が変わっていなかった場合,本当にそこで終わりにできるのでしょうか?もし本当にこれが最後だと思っているのなら,おそらく何度も「これが最後だ」とは言う必要はありません。相手が心の底から最後だとわかっているのなら一度だけそう言えばいいからです。

にもかかわらず「これが最後」と繰り返す主人公は,前述のカレー屋の客と同様,この先も「これが最後だよ」と言いながら許してしまいそうな気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿