2017年2月7日火曜日

Jesus To A Child ジョージ・マイケル (George Michael)

その日Songfacts.comのトップページを見た瞬間,自分の目を疑いました。「George Michael 1963 - 2016」という文字の乗ったGeorge Michaelの画像がそこにあったからです。すぐさまWikipediaで確認し,彼が心不全で亡くなったことを知りました。ご冥福をお祈りします。
When I landed on the home of Songfacts.com. that day, I couldn't believe my own eyes:  A image of George Michael sat there carrying a caption "George Michael 1963 - 2016".  I checked Wikipedia to see if it's true and found it was.  He died of heart failure.  R.I.P.
Jesus To A Child  (George Michael)

Kindness in your eyes
I guess you heard me cry
You smiled at me like Jesus to a child
I'm blessed I know
Heaven sent and heaven stole
You smiled at me like Jesus to a child
And what have I learned from all this pain
I thought I never feel the same about anyone or anything again
But now I know

When you find a love
When you know that it exists
Then the lover that you miss
Will come to you on those cold, cold nights
When you've been loved
When you know it holds such bliss
Then the lover that you kissed
Will comfort you when there's no hope in sight

Sadness in my eyes
No one guessed and no one tried
You smiled at me like Jesus to a child
Loveless and cold
With your last breath you saved my soul
You smiled at me like Jesus to a child
And what have I learned from all these tears
I've waited for you all those years
Then just when it began he took your love away
But I still say

When you find a love
When you know that it exists
Then the lover that you miss
Will come to you on those cold, cold nights
When you've been loved
When you know it holds such bliss
Then the lover that you kissed
Will comfort you when there's no hope in sight

So the words you could not say
I'll sing them for you
And the love we would have made
I'll make it for two
For every single memory
Has become a part of me
You will always be my love
Well I've been loved so I know just what love is
And the lover that I kissed is always by my side
Oh the lover I still miss... was Jesus to a child

優しさがその目には溢れてた
ひょっとして泣き声を聞かれたのかも
ちょうどあのキリストが,子どもそうしてくれるみたいに,微笑みかけてくれたんだ
恵まれてたってわかってるけど
神様はせっかく与えておきながら,そいつを奪っていったんだ
ちょうどあのキリストが,子どもそうしてくれるみたいに,俺に笑顔を見せてくれたね
こんなにすごく辛いけど,わかって良かったこともある
何を見たって誰といたって,もう元には戻れないって,そう思っていたけれど
もう今はわかってる

大切な人に出会って
この世に「愛」っていうものが,本当にあるってわかったら
その人とたとえ会えなくなったって
辛い思いをしていたら,また会いに来てくれる
ずっと大事にされていて
それがどんなに幸せかって,そのことがわかっていたら
あの頃キスしたその人が
先の見えない辛い時には,また慰めに来てくれる

この目には悲しみが溢れてる
察してくれる人だって,気にかける人だって,ただの一人もいなかったのに
ちょうどあのキリストが,子どもそうしてくれるみたいに,微笑みかけてくれたんだ
俺なんて薄情で冷たい人間だったのに
息を引き取るあの瞬間に,お前が俺を救ってくれた
ちょうどあのキリストが,子どもそうしてくれるみたいに,微笑みかけてくれたんだ
今は涙が止まらないけど,わかって良かったこともある
何年もさんざん待って,やっとお前に会えたのに
さあこれからって言う時に,神はお前を連れてったけど
それでも俺は思うんだ

大切な人に出会って
この世に「愛」っていうものが,本当にあるってわかったら
その人とたとえ会えなくなったって
辛い思いをしていたら,また会いに来てくれる
ずっと大事にされていて
それがどんなに幸せかって,そのことがわかっていたら
あの頃キスしたその人が
先の見えない辛い時には,また慰めに来てくれる

もうお前じゃ言えないことを
俺が代わりに歌ってやるよ
一緒にやるはずだったことなら
俺がひとりで実現するよ
お前との思い出は,なにもかもひとつ残らず
もう俺の一部だよ
いつまでもお前のことを想ってる
ずっと大事にしてくれたから,大切にするってことが,どういうことかもわかってる
あの頃キスしたその人が,いつもそばについててくれる
もう会えないその人は
俺みたいな子どもにはキリストみたいな人だった

(余談)

この曲は,彼がAIDSで亡くなった自分の恋人に宛てて書いた曲だそうです。

3 件のコメント:

  1. 心の奥底に沁み込んで行く詩の歌です。

    返信削除
  2. どことなくキリストに恨み言を言っているような…。

    返信削除
  3. "Jesus To A Child "
    訳詞を見て~歌い手の気持ちが よくわかってきます。
    (Tell me about it)
    一時 韓国ドラマ(BLを題材とした)の沼にハマって....
    出演者の芝居が上手なので、この世界のどこかに
    そのカップルが、実在してそうな錯覚に囚われてます。

    返信削除