2023年7月18日火曜日

Be Yourself オーディオ・スレイヴ (Audio Slave)

この曲のリクエストを受けた時,Audio Slaveのことは全く知りませんでしたが,2017年に自らの命を絶ったChris Cornellがこの曲を書いたと知りました。
I didn't know anything about Audio Slave when I got a request for this song from one of our readers.  Now I know Chris Cornell who killed himself in 2017 wrote this song.
Be Yourself  (Audio Slave)


[Verse 1]
Someone falls to pieces, sleeping all alone
Someone kills the pain, spinning in the silence

She finally drifts away
Someone gets excited in a chapel yard, catches a bouquet
Another lays a dozen white roses on a grave


[Pre-Chorus]
Yeah, and to be yourself is all that you can do
Hey, to be yourself is all that you can do

[Verse 2]
Someone finds salvation in everyone, another only pain
Someone tries to hide himself, down inside himself he prays
Someone swears his true love until the end of time, another runs away
Separate or united, healthy or insane

[Chorus]
To be yourself is all that you can do (All that you can do), oh
To be yourself is all that you can do (All that you can do), oh
To be yourself is all that you can do (All that you can do), oh
To be yourself is all that you can do

[Guitar Solo]

[Bridge]
And even when you've paid enough
Been pulled apart or been held up
Every single memory of the good or bad
Faces of luck, don't lose any sleep tonight
I'm sure everything will end up alright
You may win or lose

[Pre-Chorus]
But to be yourself is all that you can do, yeah
To be yourself is all that you can do, oh

[Chorus]
To be yourself is all that you can do (All that you can do), oh
To be yourself is all that you can do (All that you can do), oh-yeah
To be yourself is all that you can—
Be yourself is all that you can—
Be yourself is all that you can do

[Verse 1]
ボロボロに傷ついてひとりで寂しく寝るヤツがいて
文句も言わずに忙しがって辛さを誤魔化すヤツもいる
あいつはとうとう離れていった
教会の中庭で花嫁の花束貰って騒いでるけど
傍らじゃ誰かが墓に真っ白のバラの花束供えてる

[Pre-Chorus]
そういうもんだよ人生は,お前にできることなんて本当の自分でいることくらい
なあいいか,変わらず自分でい続ける,それしかお前にゃできないぞ

[Verse 2]
誰と会っても救われるそういうヤツもいる横で,そうしても辛いだけってヤツがいる
自分の心の奥のところに自分自身を隠そうとして,ひたすら祈るヤツもいる
一生の愛を誓うヤツもいりゃ,さっさと逃げ出すヤツもいる
離れていても一緒にいても,正気の時もそうじゃなくても

[Chorus]
お前にできることなんて本当の自分でいることくらい(それくらいしかできないし)
自分にできることなんて本当の自分でいることくらい(できるのはそれくらい),そうなんだ
変わらず自分でい続ける,それしかお前にゃできないぞ
できることはほとんどなくて,本当の自分でい続ける
変わらず自分でい続ける,それくらいしかできないよ

[Guitar Solo]

[Bridge]
償いをさせられて
引き裂かれて邪魔されて
今までの良かったこととかヤなことだとか
ツイてたことで起こったことを次々と思い出しても,悩まないで今夜は寝ろよ
最後には丸く収まるもんだから
勝つにしても負けるにしても

[Pre-Chorus]
だけどお前にできるのは本当の自分でいることくらい,ウソじゃない
なあいいか,変わらず自分でい続ける,それしかお前にゃできないぞ

[Chorus]
お前にできることなんて本当の自分でいることくらい(それくらいしかできないし)
自分にできることなんて本当の自分でいることくらい(できるのはそれくらい),そうなんだ
変わらず自分でい続ける,それしかお前にゃできないぞ
できることはほとんどなくて,本当の自分でい続ける
変わらず自分でい続ける,それくらいしかできないよ

(余談)

人間努力が報われると努力したからそうなったと考えがちですが実際にはそうとは言い切れません。無論努力したことが報われたという結果に大きく貢献していることは間違いありませんが,努力して100パーセント報われるのなら,かなりの数の高校球児が大谷翔平になっているはずです。

哲学者セネカの言を借りれば「幸運というものは準備とチャンス(=好機)との出会い(Luck is When Preparation Meets Opportunity)」です。準備(=努力)だけでも十分とは言えずチャンス(=好機)だけでもダメでしょう。

世の中は良くも悪くも変わるのがデフォルトです。だからこそ捨て鉢にならず,状況が(自分にとって)良い方に変わった時,すなわち「チャンス」が巡って来た時,すぐにそこに対応できるだけの「準備」をしておくことが肝要であるように思われます。

0 件のコメント:

コメントを投稿