2017年7月11日火曜日

Unchained Melody ザ・ライチャス・ブラザーズ (The Righteous Brothers)

この曲はあるアメリカ映画のテーマ曲ですが,その映画の題名を問われたら,私を含め多くの方が1990年公開の「ゴースト~ニューヨークの幻」と答えると思います。それで全くの間違いというわけではありませんが,だからといって正解かというとそうとも言えません。実はこの曲が最初に使われたのは,1955年に公開された刑務所をテーマにした映画「Unchained」だからです。
This song is the theme of an American film.  If asked the title, most people including me would name it as Ghost which was released in 1990.  That's not altogether wrong but that's not the correct answer either.  The song was originally featured in a prison film Unchained released in 1955.
Unchained Melody  (The Righteous Brothers)
Whoa, my love
My darling
I've hungered for your touch
A long, lonely time

And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?

I need your love
I need your love
God speed your love to me

Lonely rivers flow to the sea, to the sea
To the open arms of the sea
Lonely rivers sigh, "Wait for me, wait for me
I'll be coming home, wait for me"

Whoa, my love
My darling
I've hungered, hungered for your touch
A long, lonely time

And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?

I need your love
I need your love
God speed your love to me

お前に
ダーリン会いたいよ
お前の体の温もりが恋しくて仕方ない
もうずいぶん触れてないから

もうじれったくなるくらい,ここじゃ時間が過ぎていかない
時間が経っていくにつれ,色んなことが変わってくけど
今もまだ俺だけのものだよな?

お前に本当に会いたいよ
お前がいなきゃダメなんだ
だから頼むよ全速力でここまで会いに来てくれよ

行く当てのない川が,海に向かって流れてく
そして海はその川を両手を広げて受け止める
その川のため息が聞こえてる「俺のこと待っててくれよ」
「いつかきっと帰るから,それまで待っててくれよ」って

お前に
ダーリン会いたいよ
お前の体の温もりが恋しくて仕方ない
もうずいぶん触れてないから

もうじれったくなるくらい,ここじゃ時間が過ぎていかない
時間が経っていくにつれ,色んなことが変わってくけど
今もまだ俺だけのものだよな?
お前に本当に会いたいよ
お前がいなきゃダメなんだ
だから頼むよ全速力でここまで会いに来てくれよ

(余談)

先日たまたま耳にした島津亜矢のカヴァーに感動してこの曲を取り上げました。今まで歌詞の意味がよく掴めなかったこの曲ですが,オリジナルがリードで述べた映画のテーマだと知ってようやくそれがわかったような気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿