この曲の美しいサウンドを聞くと元気が出るのですが,同時に少し落ち込んでしまいます。何故かというと,この曲は歌詞こそTaryn Southern自身が書いているのですが,作曲とプロダクションは完全にAmperという人工知能がやっているからです。
This song inspired me a lot with its beautiful sound and made me depressed a bit at the same time. Do you know why? While the lyrics were written by Taryn Southern herself, the melody and music production was entirely done by an AI named Amper.
Break Free (Taryn Southern)
I wish I could see
Beyond what I can see
I wish I could touch
Beyond what I can touch
I wish I could feel
Beyond what isn't real
I wish I could imagine
Imagine yeah
There's more to who we are
There's more than what we could be
As I feel the weight of being
I'm learning how to break free
I'm breaking
I'm breaking free
I'm breaking down
Breaking free
I wish I could smell
Beyond what I can smell
I wish I could taste
Beyond what I can taste
I wish I could sense
Beyond the present tense
I wish I could imagine
Imagine yeah
There's more to who we are
There's more than what we could be
As I feel the weight of being
I'm learning how to break free
I'm breaking
I'm breaking free
I'm breaking down
Breaking free
I've tried to walk a mile
In someone else's mind
But underneath a smile
We all feel quarantined
There's more to who we are
There's more to what we could be
As I feel the weight of being
I'm learning how to break free
I'm breaking
I'm breaking free
I'm breaking down
Breaking free
できるなら
見えないものも見たい
できるなら
触れないものだって触れてみたいし
できるなら
実際そこにないものもこの体で感じてみたい
できるなら
頭の中にイメージしたい
今の自分がすべてじゃないし
自分はせいぜいこの程度とか,そんなのもウソなんだから
生きてることが大切だって,それを体で感じてるから
一生懸命探ってるんだ,ここから自由になる道を
こうやって
こんなとこから抜け出してやる
このままじゃダメになるから
抜け出して自由になるよ
できるなら
嗅げない香りを感じてみたい
できるなら
味わえないものだってどんなものか知りたいし
できるなら
この瞬間にないものも,この体で感じてみたい
できるなら
頭の中にイメージしたい
今の自分がすべてじゃないし
自分はせいぜいこの程度とか,そんなのもウソなんだから
生きてることが大切だって,それを体で感じてるから
一生懸命探ってるんだ,ここから自由になる道を
こうやって
こんなとこから抜け出してやる
このままじゃダメになるから
抜け出して自由になるよ
やってみたことはある
自分じゃない他の誰かになったつもりで生きて行くって
だけど笑顔を浮かべてたって,みんな心で思ってる
周りから自分だけ閉め出されてるんだって
今の自分がすべてじゃないし
自分はせいぜいこの程度とか,そんなのもウソなんだから
生きてることが大切だって,それを体で感じてるから
一生懸命探ってるんだ,ここから自由になる道を
こうやって
こんなとこから抜け出してやる
このままじゃダメになるから
抜け出して自由になるよ
(余談)
おそらくこの人工知能には,歴史上の名曲・ヒット曲のデータに加え,近年の音楽トレンドの分析データも搭載されており,いくつかのパラメタに値を入力すれば,それにしたがって蓄積した膨大なデータからその条件に合うものが選び出されて来るのでしょう。
そう言えば以前,ある有名アーティストが作曲のヒントを得るために一日に7・8時間音楽を聴いているという話を聞いたことがあります。
当時はだからこそあのような素晴らしいメロディのアイディアが出るのだと深く納得したのですが,こうなってみるとその戦略が果たして今も有効であるのかは甚だ疑問です。
Beyond what I can see
I wish I could touch
Beyond what I can touch
I wish I could feel
Beyond what isn't real
I wish I could imagine
Imagine yeah
There's more to who we are
There's more than what we could be
As I feel the weight of being
I'm learning how to break free
I'm breaking
I'm breaking free
I'm breaking down
Breaking free
I wish I could smell
Beyond what I can smell
I wish I could taste
Beyond what I can taste
I wish I could sense
Beyond the present tense
I wish I could imagine
Imagine yeah
There's more to who we are
There's more than what we could be
As I feel the weight of being
I'm learning how to break free
I'm breaking
I'm breaking free
I'm breaking down
Breaking free
I've tried to walk a mile
In someone else's mind
But underneath a smile
We all feel quarantined
There's more to who we are
There's more to what we could be
As I feel the weight of being
I'm learning how to break free
I'm breaking
I'm breaking free
I'm breaking down
Breaking free
できるなら
見えないものも見たい
できるなら
触れないものだって触れてみたいし
できるなら
実際そこにないものもこの体で感じてみたい
できるなら
頭の中にイメージしたい
今の自分がすべてじゃないし
自分はせいぜいこの程度とか,そんなのもウソなんだから
生きてることが大切だって,それを体で感じてるから
一生懸命探ってるんだ,ここから自由になる道を
こうやって
こんなとこから抜け出してやる
このままじゃダメになるから
抜け出して自由になるよ
できるなら
嗅げない香りを感じてみたい
できるなら
味わえないものだってどんなものか知りたいし
できるなら
この瞬間にないものも,この体で感じてみたい
できるなら
頭の中にイメージしたい
今の自分がすべてじゃないし
自分はせいぜいこの程度とか,そんなのもウソなんだから
生きてることが大切だって,それを体で感じてるから
一生懸命探ってるんだ,ここから自由になる道を
こうやって
こんなとこから抜け出してやる
このままじゃダメになるから
抜け出して自由になるよ
やってみたことはある
自分じゃない他の誰かになったつもりで生きて行くって
だけど笑顔を浮かべてたって,みんな心で思ってる
周りから自分だけ閉め出されてるんだって
今の自分がすべてじゃないし
自分はせいぜいこの程度とか,そんなのもウソなんだから
生きてることが大切だって,それを体で感じてるから
一生懸命探ってるんだ,ここから自由になる道を
こうやって
こんなとこから抜け出してやる
このままじゃダメになるから
抜け出して自由になるよ
(余談)
おそらくこの人工知能には,歴史上の名曲・ヒット曲のデータに加え,近年の音楽トレンドの分析データも搭載されており,いくつかのパラメタに値を入力すれば,それにしたがって蓄積した膨大なデータからその条件に合うものが選び出されて来るのでしょう。
そう言えば以前,ある有名アーティストが作曲のヒントを得るために一日に7・8時間音楽を聴いているという話を聞いたことがあります。
当時はだからこそあのような素晴らしいメロディのアイディアが出るのだと深く納得したのですが,こうなってみるとその戦略が果たして今も有効であるのかは甚だ疑問です。
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