2021年11月29日月曜日

No Time To Die ビリー・アイリッシュ (Billie Eilish)

ボンド映画に参加するというのはアーティストにとって間違いなくある種の特権ですが,Billie Eilishはシリーズの歴史上最年少でその特権を手にしました。
I think being a part of a Bond films is definitely a privilege for artists.  Billie Eilish is the youngest who enjoyed it in the history of the franchise.
No Time To Die  (Billie Eilish)


[Verse 1]
I should have known
I'd leave alone
Just goes to show
That the blood you bleed is just the blood you owe
We were a pair
But I saw you there
Too much to bear
You were my life, but life is far away from fair
Was I stupid to love you?
Was I reckless to help?
Was it obvious to everybody else?

[Chorus]
That I'd fallen for a lie
You were never on my side
Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die

[Verse 2]
I let it burn
You're no longer my concern, mmm
Faces from my past return
Another lesson yet to learn


[Chorus]
That I'd fallen for a lie
You were never on my side
Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die

[Refrain]
No time to die, mmm
No time to die, ooh

[Outro]
Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die

[Verse 1]
バカだった
さっさとひとりで出ていってれば
とにかく教えてやれたのに
そんなの自業自得だよ,お前のせいで流された血を今度は自分で流してるだけ
あの頃は相手のことがお互いに特別な人だったけど
あんな姿を見ちゃったら
どうしたって耐えられないよ
お前が生きがいだったけど,あんな仕打ちはあんまりだ
惚れた自分がバカなのか?
助けようなんて無茶だったのか?
他のヤツならそれくらいすぐにわかったことなのか?

[Chorus]
だからウソでも信じたかった
味方だったことなんてただの一度もなかったくせに
またお前に騙された
死を招くそんな相手か?それともこの世の極楽を見せてくれるヤツなのか?
だけどもう泣いてるとこは見せないよ
とにかく死んでるヒマはないから

[Verse 2]
何もせず酷いままで放っといた
もうお前のことなんて気にするのは止めたんだ
昔に揉めた連中が舞い戻って来てるから
また痛い目を見ることになる

[Chorus]
だからウソでも信じたかった
味方だったことなんてただの一度もなかったくせに
またお前に騙された
死を招くそんな相手か?それともこの世の極楽を見せてくれるヤツなのか?
だけどもう泣いてるとこは見せないよ
とにかく死んでるヒマはないから

[Refrain]
とにかく死んでる場合じゃないし
そんなヒマありゃしない

[Outro]
またお前に騙された
死を招くそんな相手か?それともこの世の極楽を見せてくれるヤツなのか?
だけどもう泣いてるとこは見せないよ
とにかく死んでるヒマはないから

(余談)

先日見たあるインタビューで「ボンド映画をやって一番難しかったのは何か?」と問われた主演のDaniel Craigが「自分は笑い上戸なので笑ってはいけないことが一番辛かった」答えていました。

確かにこの映画に限らず,スクリーンの中では「クールで強面」な感じのする彼ですが,インタビューを見る限り,本当にそこらにいる愉快なおっさんといった感じで,改めて役者の凄さを認識しました。

0 件のコメント:

コメントを投稿