2019年2月14日木曜日

If You Leave Me Now チャーリー・プース (Charlie Puth ft. Boyz II Men)

とにかく和みます。確かにいかにもでありがちな曲ですがそれが何でしょう?この曲が大好きですしそれで問題ないと思っていることをここで堂々と宣言します。自分はずっとこういう曲が聴きたかったのだとやっと気が付きました。
Just refreshing.  Yes, it sounds a bit corny and stereotypical.   So what?  Here I proudly declare I love this song and feel no shame about it.  Now I realize I've been missing this kind of music for so long. 
If You Leave Me Now  (Charlie Puth ft. Boyz II Men)

[Verse 1: Charlie Puth]
No, this is not goodbye
I swear that I'm gonna change
No, baby, please don't cry
It doesn't have to end this way

[Pre-Chorus: Charlie Puth]
'Cause when I think of all the nights I'll be alone
I get terrified
Please don't say goodbye

[Chorus: Charlie Puth]
'Cause girl, if you leave me now
If you're givin' up and just walk right out
You will take the biggest part of me
And all the things that I believe
Baby, if you leave me now (yeah)

[Verse 2: Wanya Morris]
When did we lose our way?
My whole world was unravellin'
And girl, it's drivin' me insane
There's no road worth travellin'

[Pre-Chorus: Charlie Puth & Boyz II Men]
When I think about all of the nights you're gone (Nights you're gone, oh)
I get terrified (I get terrified)
Please don't say goodbye (bye)

[Chorus: Wanya Morris with Charlie Puth]
'Cause girl, if you leave me now
If you're givin' up and just walk right out (oh)
You will take the biggest part of me
And all the things that I believe
Baby, if you leave me now
Oh, baby, if you leave me now

[Bridge: Charlie Puth]
Oh, I can promise if we parted, parted
And if you left me brokenhearted
Every single night, I'll think about you with someone else
Baby, if you leave me

[Chorus: Charlie Puth & Wanya Morris]
Baby, if you leave me now (leave me now)
Oh, if you're givin' up and just walk right out (hey)
You will take the biggest part of me
And all the things that I believe
Baby if you leave me now

[Chorus: Charlie Puth & Wanya Morris]
Oh girl, if you leave me now
If you're givin' up and just walk right out (oh, baby)
You will take the biggest part of me
And all the things that I believe
Baby, if you leave me now
Oh, baby, if you leave me now

[Verse 1: Charlie Puth]
イヤだ終わりにしないでくれよ
絶対変わってみせるから
止めろよベイビイ,泣かないでくれ
こんな風に終わらなくても,他に何か出来るはず

[Pre-Chorus: Charlie Puth]
だって別れてひとりぼっちの夜になるって思っただけで
堪らなく怖くなるから
お願いだ,サヨナラなんて言わないでくれ

[Chorus: Charlie Puth]
だっていいか今ここでお前が俺を見放して
何もかも諦めて,さっさとここを立ち去るように,俺の前から消えて行ったら
俺の一番大事なものと
俺の信じているものが一緒に消えて行くんだよ
ベイビイ,お前がいなくなったら

[Verse 2: Wanya Morris]
上手く行かなくなったのは一体いつからだったんだ?
信じてた自分の世界がなにもかもなかったことになりそうで
そのことでちょっとおかしくなりそうだ
この道じゃないのなら他に行きたい道はない,これから生きてく意味ないよ

[Pre-Chorus: Charlie Puth & Boyz II Men]
だって別れてひとりぼっちの夜になるって思っただけで(お前がいない夜になるって)
堪らなく怖くなる(本当に怖くなる)
お願いだ,サヨナラなんて言わないでくれ(サヨナラなんて)


[Chorus: Wanya Morris with Charlie Puth]
だっていいか今ここでお前が俺を見放して
何もかも諦めて,さっさとここを立ち去るように,俺の前から消えて行ったら
俺の一番大事なものと
俺の信じているものが一緒に消えて行くんだよ
ベイビイ,お前がいなくなったら

[Bridge: Charlie Puth]
誓えるよ,別れることになっちゃって
そのせいで傷ついたまま,お前に見捨てられたりしたら
毎日夜が来るたびに,お前が誰かといるとこをきっと想像しちゃうって
ベイビイ,お前がいなくなったら

[Chorus: Charlie Puth & Wanya Morris]
なあベイビイ今ここでお前が俺を見放して
何もかも諦めて,さっさとここを立ち去るように,俺の前から消えて行ったら
俺の一番大事なものと
俺の信じているものが一緒に消えて行くんだよ
ベイビイ,お前がいなくなったら

[Chorus: Charlie Puth & Wanya Morris]
なあいいか今ここでお前が俺を見放して
何もかも諦めて,さっさとここを立ち去るように,俺の前から消えて行ったら
俺の一番大事なものと
俺の信じているものが一緒に消えて行くんだよ
ベイビイ,お前がいなくなったら
そんなことが起こったら

(余談)

パーティ文化全盛の今日にあってこういった曲は流行らないのかもしれませんが,私はこの曲を聴いて久しぶりに和みました。別れを予感させる曲なのでWのラベルはつけられませんが,様々な局面で「使える」曲だと思われます。

0 件のコメント:

コメントを投稿